Actualitate Economie

MasterCard începe procedurile de licenţiere a Trezoreriei ca acceptator de plăţi electronice

MasterCard România a primit acceptul Ministerului Finanţelor Publice pentru începerea procedurilor de licenţiere a Trezoreriei Statului ca acceptator al plăţilor electronice cu carduri MasterCard şi Maestro, astfel încât din martie 2015 populaţia să-şi poată plăti taxele şi impozitele administrate de primării.

Persoanele fizice vor putea plăti cu cardul, online şi la terminalele Trezoreriei, impozitele şi taxele administrate de către ANAF, primării şi alte instituţii publice, din 2015, conform unei ordonanţe de urgenţă aprobate de Guvern, care creează cadrul legal pentru implementarea acestei modalităţi de plată.

MasterCard a fost prima companie de plăţi care a comunicat Ministerului Finanţelor Publice disponibilitatea pentru licenţierea Trezoreriei Statului ca acceptator, în condiţiile solicitate, licenţierea directă a Trezoreriei putând deveni, astfel, o premieră mondială, se arată într-un comunicat al operatorului de plăţi: „Proiectul actual, care permite licenţierea directă a Trezoreriei Statului şi ataşarea unei soluţii de plată la Spaţiul Virtual Privat este, de fapt, soluţia optimă pe care o căutam, atât pentru contribuabili, cât şi pentru stat. Ea permite posesorilor de carduri MasterCard şi Maestro să-şi plătească nu unele taxe, ci toate taxele şi impozitele, de oriunde din ţară ar decurge acestea, într-un singur loc, printr-o singură soluţie de plată”.

Compania a anunţat că va depune imediat documentaţia necesară pentru licenţierea Trezoreriei şi va începe demersurile în cadrul organizaţiei pentru tratarea întregului proces cu prioritate. Procedurile de licenţiere şi implementare pot dura, potrivit Ministerului Finanţelor Publice, între 6 şi 12 luni.

MasterCard îşi propune ca termen de finalizare a procedurilor de licenţiere şi implementare a soluţiei de plată online luna martie a anului viitor, termen de plată pentru multe dintre obligaţiile fiscale ale contribuabililor.

Ministerul Finanţelor a anunţat la începutul lunii octombrie că, potrivit ordonanţei de urgenţă, comisioanele bancare sunt de 0,3% şi vor fi suportate din bugetul de stat, nu de către contribuabili sau de către instituţiile cărora le sunt plătite diferitele impuneri fiscale.

În urma implementării acestui sistem, prima oară va fi dată posibilitatea contribuabililor să plătească taxele şi impozitele online şi, ulterior, în cadrul unităţilor teritoriale ale Trezorăriei, vor fi instalate terminale POS, pentru plata cu cardul la ghişeu.

În actul normativ se arată că Trezoreria Statului va fi autorizată ca acceptator de plată cu cardul bancar şi va presta acest serviciu pentru toate instituţiile publice, astfel încât toţi contribuabilii persoane fizice care deţin carduri aparţinând unui sistem de plată ce va accepta autorizarea (Mastercard, VISA sau altele), să-şi poată achita printr-un punct unic toate impozitele şi taxele administrate de către ANAF, primării şi alte instituţii.

Trezoreria va accepta conectarea la un sistem de plată numai în anumite condiţii, printre care se stabileşte limitarea comisionului perceput fiecărei tranzacţii la 0,3% din valoarea acesteia, nefiind acceptate comisioane fixe sau alte costuri suplimentare pentru Trezorerie şi instituţii publice.

Bugetul de stat sau, după caz, cel al Trezoreriei, suportă cheltuielile cu implementarea, dezvoltarea şi mentenanţa aplicaţiilor pentru serviciile de acceptare de plăţi electronice, precum şi cele pentru prestarea serviciilor de procesare, decontare, comunicaţii şi alte servicii sau resurse necesare activităţii de acceptare de plăţi electronice cu carduri.

Diferenţele de curs nefavorabile aferente tranzacţiilor cu cardul, în valută, sunt suportate din bugetul de stat, iar cele favorabile vor reprezenta venit la bugetul statului.

2 comentarii

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.