Actualitate

Probleme cu Matematica, Istoria şi Limba română. Rezultatele obţinute la simulare

S-au dat rezultatele pentru probele susţinute în cadrul simulării naţionale pentru examenul de Bacalaureat, atât pentru elevii clasei a XI-a, cât şi pentru elevii clasei a XII-a. Viitorii absolvenţi de liceu au întâmpinat greutăţi doar la proba obligatorie a profilului, unde peste cinci au luat note doar 43,52% dintre participanţi. Cei de clasa a XI-a au avut probleme la Română.

Elevii clasei a XII-a din Bistriţa-Năsăud au obţinut note peste 5, astfel: 51,37% la Limba română, 82,14% la Limba maternă, 43,52% la proba obligatorie a profilului (Matematică sau Istorie) şi 57,44% la proba la alegere a profilului.

Participarea la clasa a XII-a a fost de 83,1%, absenţi fiind 438 de elevi, majoritatea de la seral, adică 16,8%. Din cei 2.165 de elevi participanţi, au obţinut sub 5 42,6% (923 de elevi), iar note între 5 şi 10 – 57,4%, peste media naţională. Note între 5 şi 8 – 40,2% (871 elevi), între 8 şi 10 – 371 de elevi (17,1%). Un elev a luat 10 la toate probele.

Situaţia pentru clasa a XI-a se prezintă astfel: la proba de Limba română – 43,06% dintre elevi au luat note peste 5, la proba pentru Limba maternă – 79,57%, iar la proba obligatorie a profilului (Matematică sau Istorie) – 37%.

Participarea fost de 88,4%. Au luat note sub 5 63,6% dintre elevi, iar cei care au promovat ambele probe sunt în procent de 36,3. Cu note între 5 şi 8 – 29,4% (756 elevi), 8-10 – 178 de elevi (6,9%). Au fost 9 elevi care au luat 10 la ambele probe.

Potrivit unui comunicat al MEN, scopul organizării simulării probelor scrise de Bacalaureat, atât pentru clasa a XI-a, cât şi pentru clasa a XII-a, este, pe de o parte, familiarizarea elevilor cu rigorile acestui tip de examen, iar pe de altă parte, de a ajuta elevii să conştientizeze nivelul de pregătire, înainte de Bacalaureat, şi de a lua măsuri în consecinţă pentru îmbunătăţirea rezultatului final. Noutăţile pe care MEN le-a adus în acest an au fost (1) includerea elevilor de clasa a XI-a în cadrul simulării şi (2) faptul că subiectele pentru probe au fost unice, la nivel naţional. Subiectele au fost diferenţiate, în funcţie de filieră, profil şi specializare, şi au fost realizate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, în conformitate cu modelele de examen publicate încă din luna noiembrie 2013 pe site-ul www.edu.ro.

Elevii clasei a XI-a nu au susţinut proba la alegere, având în vedere că aria de acoperire disciplinară în clasa a XI-a nu este similară celei de clasa a XII-a. De asemenea, elevii clasei a XI-a au susţinut proba la Istorie (proba obligatorie a profilului) în baza programei parcurse pentru clasa a XI-a, şi nu a XII-a, aşa cum se procedează în cadrul examenului naţional de Bacalaureat.

Rezultatele obţinute la simulările naţionale din anul şcolar 2013-2014 nu vor fi trecute în catalog, dar sunt analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare.

4 comentarii

  • Expresia „Quod erat demonstrandum” este folosita de matematicieni. Nu aveam nevoie de simulari pentru a cunoaste cum stau elevii cu studiu. Sa faca bine sa invete temeinic, serios, cu responsabilitate. Este un adevarat calvar pentru un profesor. Si ce este mai tragic: parintii sunt de partea lor, niciodata nu este vinovat copilul-elev ci profesorul. Asist la niste „rățoieli” ale parintilor de ma apuca greata. Domnule Ministru, noua-profesorilor-ne faceti Cod de etica. Pe cand un Cod pentru elevi si parinti?

    • Doamna Cecilia, din fericire, nu vom mai fi profesori, cand elevii de azi vor avea copii lor ! Sa vedeti atunci ce vremuri !!! In ceea ce priveste Codul de etica si Dl ministru, acesta din urma e cazut din pacate in plasa politicianismului. Pacat este un specialist pe care l-am apreciat pana a ,,cadea in politicianism”. cred ca, primul pas spre insanatosirea scolii, ar fi UN MINISTRU APOLITIC, numit pentru cel putin 10-15 qni in fruntea ministerului. Legea raspunderii ministeriale sa nu mai fie o vorba goala precum ,,asumarea raspunderii, bla, bla….” Dar….nu stiu slabe sanse sa renunta politicul la educatie.

    • Din nefericire, vom fi pensionarii fostilor nostri elevi. Dumnezeu sa ne aiba in paza!

  • Simulare partial relevanta. Un razboi al nervilor. Materie tocita inutil- ex. geografie, cls. a XII-a. Ce invata copiii nostri ? Despre industria care-a fost! Oare chiar nu vede nimeni? Programe neactualizate, necorelate cu realitatea, manuale perimate sau inexistente, metode de predare…interesante, profesori suparati ca mai au de facut ceva , voluntar. Ca parinte, ma intriga faptul ca unii elevi care la clasa sunt foarte slabi, acum au obtinut note de 7, 8 sau 9 precum si faptul ca elevi care se stiu autoaprecia si isi cunosc valoarea, elevi seriosi si responsabili au fost dezamagiti de superficialitatea corecturii. N-as vrea sa cred ca la mijlocul luptei dintre profesori si …sistem au fost prinsi copiii. Traim vremuri in care toata lumea acuza pe toata lumea: profesorii pe elevi, parintii pe profesori etc . Ma infurie teribil cand stiu cat muncesc unii elevii si cad prada nestiintei sau nepriceperii unor profesorasi de duzina. Exista oameni in invatamantcare isi fac treaba, si cinste lor, insa sunt unii care se pot numi oricum, numai profesori nu. Din pacate, acestia ajung in comisii de evaluare pentru ca stiu in jurul cui sa se invarta.
    Acum a fost cum fost, dar fereasca Dumnezeu la bacalaureat! Atentie ISJ la constituirea comisiilor! Nu toti profesorii corectori se pot lauda cu stiinta de carte. Exista, din fericire, elevi carea ii pot inlocui la orice ora. Ne place, nu ne place, asta este trista realitate!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.