Actualitate

Modernizarea DN 17 C şi D continuă. Vom circula mai repede pe drum expres

Lucrările de modernizare a DN 17 C şi DN 17 D, drumuri naţionale care traversează judeţul Bistriţa-Năsăud de la Bistriţa, la Năsăud spre Maramureş şi de la Beclean spre Munţii Rodnei prin Salva, vor continua, a anunţat, la Bistriţa, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. Anul trecut, a fost modernizat prin ranforsare DN 17 C între Dumitra – Năsăud – Salva cu peste 2 milioane de euro şi DN 17 D între Beclean şi Salva cu circa 3,6 milioane de euro, însă mai sunt de efectuat lucrări importante pe ambele drumuri naţionale.

„Discuţiile pe infrastructură au început încă din luna februarie cu domnul preşedinte Moldovan referitor la obiectivele pe care ar dori să le finanţăm în judeţul Bistriţa-Năsăud. Am discutat despre patru proiecte. Primele două se referă la finanţarea DN 17 C şi D cu sumele necesare pentru efectuarea lucrărilor în continuare la aceste tronsoane de drum naţional, sume care au fost alocate. Mai mult decât atât, pentru a nu bloca la nivel central procedurile de licitaţie şi de achiziţie, am descentralizat tot ce ţine de elaborarea proiectelor şi toată licitaţia către DRDP Cluj, inclusiv sumele necesare pentru a finanţa lucrările la aceste două tronsoane”, a spus Răzvan Cuc.

Construcţia drumului expres Turda – Halmeu în lungime de peste 320 de kilometri, va începe mai repede decât este prevăzut în Master Planul General de Transport al României.

„Drumul expres este un proiect extraordinar de important. Se întinde pe 4 judeţe, are o lungime de 320 de km. Pe raza judeţului Bistriţa-Năsăud, drumul se va întinde pe peste 120 de km. Drumul e prevăzut în Master Planul General de Transport. Acesta e finanţat prin fonduri europene. Având în vedere că ne dorim să avem o absorbţie pozitivă şi în creştere pe proiectele finanţate cu fonduri europene, am discutat cu premierul Sorin Grindeanu şi am stabilit ca drumul expres, deşi era prevăzut din 2012, să îl tragem mai aproape şi, începând din 2018, să lansăm procedurile de achiziţie pentru studiul de fezabilitate pentru acest drum expres”, a spus Răzvan Cuc.

Trenurile vor circula din nou pe ruta Ilva Mică – Rodna Veche, închisă în urmă cu patru ani întrucât un operator privat a considerat linia ineficientă economic.

„Autorităţile locale au ridicat problema tronsonului de cale ferată Ilva Mică – Rodna Veche, un tronson care, de foarte mult timp, nu a beneficiat nici de un operator privat, nici de stat, să efectueze cursele necesare. Am discutat cu CFR Călători. Tronsonul e introdus în pachetul minim social. Astăzi au demarat procedurile cu CFR Infrastructură pentru punerea în condiţii optime de circulaţie a infrastructurii feroviare şi, în două luni, vom avea şi operatorul de stat care va efectua curse pe acest tronson”, a spus ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.

2 comentarii

  • ce bine ca putem citi printre pixeli….
    poza care reflecta animalele din traditia romanului…..
    mielul……de paste
    si …la craciun ce se taie?

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.