Actualitate

Municipalitatea depune proiectul pentru finanțarea etapei I din Linia Albastră

Municipalitatea depune în luna aprilie proiectul aferent etapei I în vederea finanțării cu fonduri europene prin Programul Regional Nord-Vest, domeniul Mobilitate urbană durabilă, pentru ”Linia Albastră – Coridor de mobilitate urbană aferent râului Bistrița”, studiul de fezabilitate fiind aprobat recent de Consiliul Local.

Acest coridor de mobilitate urbană durabilă, de peste 19 kilometri, vine să interconecteze zonele funcționale de pe malul stâng al râului Bistrița cu DN 17 și cu zonele funcționale de pe malul drept. Intervențiile propuse au fost grupate în două etape de realizare, din rațiuni care țin de asigurarea finanțării, spune primarul Ioan Turc.

Obiectivul de investiții al Primăriei Bistrița, cu o valoare estimată de 359.993.540 lei (204.410.090 lei – etapa I și 155.583.450 lei – etapa II), vizează realizarea unui nou coridor de mobilitate urbană pe traseul: DN 17 – DJ 154 (Sărata) – DC 8G (Parcul Industrial Bistrița Sud, str. Zăvoaie) – DJ 173C (str. Mihai Viteazul) – str. Codrișor – DJ 173 – str. Ghinzii – str. Valea Ghinzii – str. Aerodromului – DN 17 (Unirea).

Etapa I a acestui coridor de mobilitate prevede realizarea cu bani europeni a segmentului str. Zăvoaie – str. Aerodromului (podul peste râul Bistrița).

De-a lungul traseului, în cadrul primei etape se va avea în vedere:

– cel puțin o nouă linie de transport public care să unească noua zonă de dezvoltare Zăvoaie, zona de promenadă Codrișor, noua zonă de dezvoltare Valea Ghinzii, zona Dealului Cocoș și localitatea componentă Unirea;

– extinderea infrastructurii pietonale pe segmentul etapei I aferent noului coridor de mobilitate;

– extinderea infrastructurii cicliste pe segmentul etapei I aferent întregului coridor creat;

– relocarea/ modernizarea unei punți velo/ pietonale peste râul Bistrița care să unească zonele rezidențiale Independenței-Sud de zonele funcționale de pe traseul noului coridor de mobilitate;

– o nouă punte velo/pietonală care să unească Parcul ”Regele Mihai I al României” de zona Codrișor;

– realizarea unei zone de promenadă de-a lungul râului Bistrita pe strada Codrișor, cu acces facil în Pădurea Codrișor, care va fi și ea reamenajată printr-un alt proiect;

– modernizarea podului peste râul Bistrița (în Unirea pe străzile Asfințitului – Aerodromului), pentru accesibilitatea benzii dedicate/prioritare transportului public, infrastructurii pietonale și cicliste;

– construcția unui nou pod în zona Zăvoaie pentru conectarea optimă a noii linii de transport public la Linia Verde;

– extinderea rețelei de iluminat public aferent infrastructurii pietonale și cicliste;

– pregătirea infrastructurii pentru amplasarea de noi stații de transport public pe traseul realizat.

În cadrul etapei a doua se vor realiza următoarele intervenții:

– modernizarea străzii Secundară 3 Unirea (DN 17 – str. Aerodromului);

– realizarea unui park & ride în zona Cocoș;

– modernizarea străzii Lacului, inclusiv puntea pietonală peste râul Bistrița;

– modernizarea străzii Doctor Victor Babeș;

– realizarea coridorului de mobilitate (structura rutieră, velo, transport public, iluminat etc.) pe segmentul DC 8G (între strada Zăvoaie și Parcul Industrial Bistrița Sud).

15 comentarii

    • Pentru a avea toți oamenii din Bistrița acces la facilitățile de agrement din Codrişor demult trebuia construit podul rutier Stadionul între strada Vasile Conta şi strada Codrişor în loc de o nouă punte pietonală inutilă fiindcă mai există o punte pietonală doar la 10 metri distanță. Podul rutier stadionul trebuie să aibă două benzi auto şi două benzi de biciclete .

      84
      9
    • @Podul stadionului
      am două întrebări pentru tine:
      1. ești bistrițean?
      2. ești inginer proiectant?
      accesul la facilitățile de agrement Strandul Municipal Codrișor se face pe jos prin Parcul Regele Mihai I (luați de aici comuniștilor/neocomuniști/nomenclaturiști/urmași-de-securiști) peste Puntea lui Keinzel sau cu mașina via Podul Budacului (Str. Ion Rațiu) ..ți-e limpede?
      nu de altceva da` pare că ai nevoie de ajutor..mă doare sufletul să te văd cum bați câmpii!
      o zi faină!

      20
      54
    • Dacă avea strada devine „bulevard” …pica ideea de zonă liniștită, extindere parc, ….Trebuie făcute parcări etajate …multe!!!! și strânse automobilele de pe marginea străzilor in aceste parcări etajate (o parcare la fiecare 5 -15 blocuri). Trebuie făcută cât mai repede centura ocolitoare a Bistriței astfel fosta centura devine un bulevard in interiorul orașului… Oricum lucrările s-au început tardiv în oraș, …după 34 de ani… Și s-au început cu partea finală. Prima și prima data trebuiau făcute parcările și trebuiau făcute cel puțin în urmă cu 20 de ani când în unele locuri nu erau clădiri făcute de „dezvoltării imobiliari” sau supermarketuri… Apoi urma partea de mobilitate urbana cu străzi, pasaje, linie verde, piste de biciclete. Și era spatiu indeajuns și pentru locuri de joaca pt copii, terenuri de sport, spatii verzi, parcuri… Foarte mult loc ocupa parcările pe orizontala și comoditatea celor care vor sa se coboare din pat în automobil… Trebuie menținute zonele de „plămân verde „ale orașului și chiar făcute altele noi in zone în care nu sunt și este aglomerație urbana.

    • @ ion, Bistrița trebuie să devină un oraş funcțional nu ai cum să blochezi tot oraşu pentru a fi ” liniştit „.
      Strada Codrişor nu are cum să devină bulevard pentru că nu este nimic acolo, acolo va fi doar o stradă de legătură între zonele oraşului care are rolul să reducă circulația auto nenecasă din Parcu Mare şi Centru Vechi. Nu ai cum să blochezi oraşul numai pentru ca doi oameni să-şi plimbe „liniştit „câinii pe strada Codrişor . Lafel străzile de pe fosta centură nu au cum să devină bulevard fiindcă acolo sunt deja construcți care nu permit aceasta. În Centru oraşului avem deja Bulevarde doar trebuie construite parcări care să degaje aceste bulevarde de maşinile parcate pe ele. Sunt necesare asfatarea şi crearea de bulevarde în inima noilor cartiere de locuințe care să ducă la fluidizarea şi dezvoltarea armonioasă a acestor cartiere nu alandala ca acum.

  • Pentru descongestionarea circulatiei auto este nevoie de mai multe „coridoare” care să străbată orasul pe directia est-vest si să facă legatura cu intrările de pe DN-17 in Bistrița dinspre Unirea si Viisoara sau Sărata. Una din aceste rute poate fi coridorul de mobiltate situat pe malul stâng al râului Bistrița denumit „Linia albastră” care să facă legătura intre Sărata si Unirea. De aceea, este necesară conectarea acestui traseu cu centrul istoric al oraşului si care s-ar putea realiza prin inchiderea inelului central de circulatie alcătuit din străzile: Dr.Ioan Ratiu- Odobescu- Gării- Bul.Republicii-Bistricioarei-RomanC.Vivu-Vasile Conta-Codrisor- Podul Budacului. Pentru asta ar mai fi necesară prelungirea strazii Vasile Conta printre sediile Electrica-furnizare si Aquabis, si construirea unui pod peste râul Bistrita , prin fata fostei uzine electrice, pentru legătura cu strada Codrisor. Acest pod care ar putea fi numit „Podul Morii”, amintind de Piata Morii din apropiere dar si de existenta unei mori de apă pe fostul „canal al morii”, ar crea si posibilitarea trecerii circulatiei auto din zona parcului pe malul stâng al râului Bistrita pe strada Codrisor până la Podul Budacului. Pe acest inel central se află cele mai multe institutii de interes local sau judetean, precum Palatul de Justitie, Biblioteca Judeteană, Liceul de Muzică, Directia de Statistică, Palatul Postei, Arhivele Statului, Inspectoratul de Politie, Colegiul National „Andrei Muresanu”, Colegiul National „Liviu Rebreanu”, Prefectura, Sala Polivalentă, Stadionul „Jean Pădureanu”, Strandul „Codrisor”, etc.
    Chiar dacă traseul „Linia Albastră” trece pe la poalele pădurii Codrișor unde este preconizată o zona de promenadă, totusi nu-i nevoie de suspendarea circulatiei auto intre Podul Budacului si Podul Jelnii. Pe portiunea respectivă există posibilitatea lărgirii străzii prin construirea unui zid de sprijin la poalele pădurii Codrisor care să delimiteze ampriza drumului, incluzând cele 2 benzi de circulatie auto cât si pista pentru biciclete si promenada pietonală. Singurul punct de gâtuire a circulatiei este in zona grupului de hoteluri Select, Cora si Codrisor, dar si aici este suficient ca dinspre Podul Budacului circulatia pe strada Codrisor să se facă pe un singur sens până in fata hotelului Codrisor,urmând ca iesirea spre Podul Budacului să fie amenajata pe malul râului, pe strada Victor Onisor. In acest sens exista un proiect mai vechi pentru amenajarea malurilor râului Bistrita pe la poalele padurii Codrisor, pe portiunea dintre podul Budacului si podul Jelnii.

    32
  • Acuma domnul primar construiește vreo 2 poduri,2 punți,asfaltează,amenajează păduri și pe unele străzi din oras este un prăfălău vara de te îneci cu el.
    Eu știu că atunci când faci o promisiune,trebuie sa te ți de ea,eu așa am învățat.
    A promis că asfaltează strada Zăvoaie și acuma nu sunt bani.Le-a rămas niste asfalt din alta parte și l-a pus pe jos la intrarea străzii,dezastru,s-au făcut niște gropi in el de te rupi.
    Și alte străzi și alte străzi……m3 de apa scump de te doare capu,gunoiul scump rău(reciclezi,plătești mai mult).
    Politica vieții!!!

    12
    11
  • Traficul auto se va bloca pe străzile înguste şi întortocheate din Unirea astfel este nevoie de prelungirea străzii Valea Ghinzi pe o stradă mare pe lângă Aerodrom după aceea pe lângă granița cu Livezile să treacă Bistrița pe un pod rutier şi să se conecteze la D17 între Unirea şi Livezile.

    23
    2
    • Turcule ia-l şi pe Bălan şi dați-vă dea dura cu sania pe şine direct în promenadă . 🤣 Asta după ce astupați groapa de la Hală.

      15
      1
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.