Pe agenda ședinței Consiliului Local Bistrița din 22 februarie se află un proiect prin care se stabilesc măsuri pentru utilizarea unor suprafeţe de teren proprietate publică a municipiului, pentru amplasarea de terase, construcții provizorii cu diferite destinații, precum și pentru terenurile folosite ca și cale de acces.
”De regulă, solicitanții își amplasează terasele în fața spațiului de alimentație publică, iar terenurile cu destinația de cale de acces reprezintă acces la imobilele proprietate sau închiriate. În acest sens, considerăm oportună ca pentru perioada pentru care se solicită amplasarea teraselor, cât și pentru folosirea terenurilor cu destinația de cale de acces să se emită o autorizație de folosire temporară a domeniului public, cu achitarea unei taxe stabilite prin HCL”, motivează municipalitatea.
Primăria estimează eliberarea a circa 600 de autorizații pentru folosirea temporară a domeniului public, din care 250 pentru amplasarea de terase.
Astfel, autorizațiile de folosire temporară a domeniului public pentru utilizarea unor suprafețe de teren, pe care se amplasează terase, se vor emite pe o perioadă de minim o lună, dar nu mai mult de sfârșitul anului calendaristic, în baza cererilor depuse de solicitanți până la data de 31 decembrie a anului în curs pentru anul următor, cu condiția ca plata taxei să se facă anticipat, la eliberarea autorizației, pentru toată perioada solicitată.
În cazul în care pentru un amplasament există înregistrate cel puțin două solicitări până la data de 31 decembrie a anului în curs pentru anul următor, suprafețele de teren solicitate vor fi atribuite prin licitație publică. În cazul în care până la data de 31 decembrie nu se înregistrează nicio solicitare pentru un amplasament, autorizația de folosire temporară a domeniului public se va încheia cu primul solicitant care va înregistra cererea după data de 1 ianuarie. Autorizația se va încheia cu solicitantul, pe tot parcursul anului. În cazul în care până la expirarea termenului prevăzut în autorizație nu se solicită eliberarea unei alte autorizații, utilizatorii au obligația eliberării terenului în ultima zi a perioadei pentru care s-a achitat taxa, iar terenul poate fi atribuit altor solicitanți.
Autorizațiile de folosire temporară a domeniului public pentru utilizarea unor suprafețe de teren pentru amplasarea unor construcții provizorii cu diferite destinații, precum și pentru cele folosite ca și cale de acces se vor emite anual, la cererea scrisă a solicitantului, în baza certificatelor de urbanism eliberate de primar, iar plata taxei se face anticipat pentru tot anul calendaristic.
Regulamentul comertului stradal
Adaugă comentariu