”Prin planificarea şi punerea în aplicare a unei reţele de transport cu bicicleta, scopul este de a le facilita bicicliştilor o conexiune rapidă şi sigură între toate sursele şi destinaţiile relevante. Studiul de fezabilitate va avea la bază Studiul de solutie pentru amenajare piste de ciclişti în municipiul Bistriţa elaborat în anul 2012 de VSU GmbH Beratende Ingenieure fur Verkehr, Stadtebau, Umweltschutz, dr. ing. Thomas Baum şi Aspru Mariana – urbanist diplomat”, se arată în proiect.
În cadrul studiului de fezabilitate, a cărui valoare este estimată la 121.558 lei fără TVA, se va proiecta o reţea de piste care vor lega anumite zone – de locuinţe, zona centrală, zone de agrement delimitate de Râul Bistriţa, Calea Moldovei, Drumul Cetăţii, str. Libertăţii.
Studiul de fezabilitate va cuprinde criterii de planificare, principiile directoare pentru staţionarea bicicletelor (loc de parcare pentru biciclete, staţii pentru biciclete, puncte de servicii pentru biciclete), spaţiul pentru ciclism, semnalizările necesare pentru o bună vizibilitate pentru şoferi, ciclisti, delimitarea între carosabil, piste de ciclişti şi zonele pietonale, modalităţi de rezolvare a circulaţiei în zona intersecţiilor.
Pistele se vor amenaja pe domeniul public sau pe terenuri aflate în administrarea municipalităţii şi vor avea o lungime de aproximativ 17 km, pe străzile Calea Moldovei (1,2 km), 1 Decembrie (700 m), Republicii (972 m), Gării (550 m), Tărpiului (560 m), Independenţei (1,1 km), Libertăţii (841 m), Valeriu Branişte (266 m), Împăratu Traian (1 km), Ghinzii (1,1 km), Gh. Pop de Băseşti (380 m), Panait Cerna (196 m), Tudor Vladimirescu (825 m), Avram Iancu (692 m), CR Vivu (834 m), Codrişor (717 m), Alexandru Odobescu (307 m), Ioan Raţiu (215 m), Simion Bărnuţiu (476 m), Petru Maior (1,1 km), Ion Slavici (205 m), Crinilor (186 m), Aleea Sălciilor (656 m), Subcetate (1,8 km).
Pistele vor fi poziţionate de-a lungul drumurilor, lateral, şi vor avea două sensuri. Pistele pentru biciclişti vor fi poziţionate denivelat faţă de carosabil şi faţă de trotuare şi zona pietonală. Pe traseul pistelor se vor identifica şi propune locuri de parcare pentru biciclete, eventual staţii pentru biciclete. Se vor amenaja trei puncte de închiriere: Bd. Independenţei (zona Kaufland), zona centrului istoric, Calea Moldovei, fiecare locaţie cu 22 de locuri de parcare şi 15 biciclete.
Acum se vede cat de necesara era materializarea proiectului : P.U.Z. Bistrita ‘Dealul Codrisor’ (Codrisor Hill), elaborat in anul 2006 care prevedea construirea unei artere de circulatie de tip splai la poalele padurii Codrisor, completata cu amenajare de alei pietonale, piste de biciclete, locuri de recreere aferent malurilor intre Podul Budacului si podul Jelnei cu legaturi spre Parcul municipal si Dealul Codrisor. Acest proiect blocat de actualul primar din motive obscure, doar de el stiute, ar fi permis inchiderea unui important segment din circuitul pistelor de biciclete prevazut a se construi. Si nu in ultimul rand, aceasta artera ar fi contribuit la punerea in valoare a Padurii Codrisor aflata in apropierea unui grup de hoteluri reprezentand o atractie si pentru turistii care viziteaza orasul Bistrita. De altfel Asociatia Bistrita Civica (ABC) a inceput un program de restabilirea pentru Pădurea Codrişor a destinaţiei iniţiale pădure-parc şi amenajarea pe întreaga suprafaţă a pădurii a unor puncte de atracţie. Intre aceste actiuni se inscrie si amenajarea a potecilor existente aici in perioada interbelica incepand cu ”Poteca Veveriţelor” care deja a fost inaugurata in aceasta toamna si continuand cu ”Poteca Stejarilor”, ”Poteca Poienelor”, ”Poteca Bicicliştilor” şi ”Poteca Veteranilor”.
.
Sper ca toate aceste poteci sa nu devina poteci betonate sau prost pietruite si o padure distrusa ca Schulerwald(unde predomina vase de flori din beton,suporturi de banci din beton,podete de beton care nu erau necesare ,etc)
Un traseu important al pistei de biciclete urmareste DIAMETRALA NORD-SUD care se intinde din Cartierul Subcetate pana la Sala Polivalenta, trecand prin centrul civic al orasului, prin fata Prefecturii, de unde si denumirea sau rolul de “Diametrala”. Aceasta artera formata din strazile Subcetate- Ioan Slavici- Crinilor- Piata Pertu Rares- Bistricioarei- Roman C.Vivu- Vasile Conta, prezinta importanta pentru dezvoltarea turistica si urbanistica a orasului. In lungul acestei diametrale se afla Vama Bistrita, Directia Agricola, Extensia UBB, Cimitirul romanesc si Scoala Confesionala de pe Crinilor (care asteapta de prea multa vreme reabilitarea si valorificarea muzeistica) , Prefectura, Cimitirul Evanghelic, Sala Polivalenta, Stadionul si parcul Municipal. In perspectiva, cu putina imaginatie si efort s-ar putea ajunge pana la Padurea Codrisor prin prelungirea strazii Vasile Conta printre sediile Electrica si Aquabis si construirea Podului Morii peste raul Bistrita , prin fata fostei uzine electrice. De aceea, ar trebui ca pistele de biciclete sa fie prelungite si pe Drumul Tarpiului pe langa Cimitirul Municipal si sa faca legatura si pe aceasta parte cu cartierul Subcetate, inchizand astfel circuitul pe inelul Nord-Sud al orasului.
In legatura cu amenajarea de piste de biciclete in si intre localitati, primarul Cretu ar trebui sa ia exemplul orasului Sibiu cu care mereu compara orasul Bistrita. Sibiul dispune in prezent de 56,5 de kilometri de pistă pentru biciclete si pana in 2015 intentioneaza sa lege Sibiul de Rășinari și Poplaca.
Bistrita care este mai la inceput de drum in materie de piste de biciclete ar putea sa profite de avantajul ca este traversata longitudinal de raul cu acelasi nume si odata cu amenajarea malurilor raului, sa construiasca o pista de biciclete de la Unirea pana la Sarata care sa lege principalele zone de agrement trecand pe la poalele padurii Codrisor. Ar fi un traseu ferit de poluare si in plus ar putea sa combine agrementul cu sportul si turismul.
ce se mai aude de poteca veveritelor?
prostule…daca vi si tu pe poteca vei primi niste nuci mai moi din partea noastra.