Consiliul Local Bistrița a aprobat studiul de fezabilitate pentru o parcare etajată P+1 pe str. Năsăudului, pe 4.500 mp. Valoarea estimată a investiției este de 10,7 milioane de lei.
”Ținând cont că în anul 2023 trebuie finalizate lucrările la două obiective de investiții finantate pe POR (axa Gãrii – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului și Linia Verde), prin care nu va mai fi posibilă staționarea/parcarea pe zona carosabilului și că în zonă există obiective de interes public (Spitalul Județean de Urgență) pentru care sunt necesare parcări ocazionale, este necesară urgentarea procedurilor de realizare a acestei parcări”, explică municipalitatea.
Prin proiect se propune construirea unui imobil de parcare cu regim de înălțime P+1, amenajarea întregii suprafețe a terenului cu spații verzi, alei pietonale, corpuri de iluminat, mobilier urban, spațiu de joacă etc, cu acces de pe str. Năsăudului și Aleea Heniu. Construcția propusă va avea suprafața construită la sol de aproximativ 1.453 mp.
”Am găsit în primărie un studiu de fezabilitate pentru un proiect pe str. Năsăudului, cu 244 de locuri, al cărei cost per loc era de peste 30.000 de euro. Dacă coroborăm valoarea de la acel moment cu toate creșterile și scumpirile, am ajunge foarte ușor la 45.000-50.000 de euro/loc de parcare. Am propus o soluție pentru 163 de locuri, iar costul/loc e de 12.000 de euro, adică o parcare de 244 de locuri ar fi costat 10 milioane de euro, iar noi vom construi o pacrcare de 163 de locuri cu 10 milioane de lei. Studiul de însorire pe care l-am comandat ne-a restricționat înălțimea clădirii, este o zonă situată între blocuri și trebuie să respectăm perimetru și distanțe”, a spus primarul Ioan Turc.
Viceprimarul Sorin Hangan a explicat că, în costul de realizare a parcării, intră și demolarea punctului termic și de multe alte lucrări: ”Trebuie să relocăm postul de transformare că nimeni nu face asta, stația de hidrofor și abia după aceea urmează amenajări de spații verzi, de alei pietonale, de alei auto, montare de mobilier urban. În plus, vom avea două căi de acces: de pe Năsăudului și de pe Aleea Ineu, cu bariere și sistem electronic de plată pentru abonament full, pentru abonament de reședință și pentru plata cu ora. Vom avea două stații de încărcare rapidă a mașinilor electrice cu patru posturi, adică patru mașini în aceeași unitate de timp. Vor rezulta 1378 de mp de spații verzi noi amenajate, 290 de mp de alei pietonale, 180 de mp locul de joacă pentru copii, 150 de mp de suprafețe carosabile și 1453 de mp – construcția efectivă. Despre asta este vorba. Noi aprobăm un Studiu de Fezabilitate. Doamne dă să vină cineva la licitație și să oferteze cu 500.000 de euro mai puțin și nu ne supărăm. Dimpotrivă! Ne-am bucura foarte tare, doar că acestea sunt sumele pe care le dau specialiștii ce întocmesc astfel de documente”.
Sorin Hangan a adăugat că Primăria BIstrița are în plan să mai amenajeze și anul viitor trei astfel de parcări, iar în 2024 alte trei ”fiindcă nevoia de locuri de parcare este foarte mare”.
Pentru rezolvarea problemei Centrului Orașului estre foarte important începerea construiri Parcării Supraterane Etajate Eminescu.
Faceți parcări în fața liceelor și școlilor că în halul ăsta nu se mai poate !
Sunt mai mult ca necesară parcări pe insula de pe Republici DN17 în fața liceelor Liviu Rebreanu și Andrei Mureșanu.
Ne trebuie o parcare la Policlinică.
Cu realizarea pistei de biciclete aiurea de pe Înpăratul Traian sa distrus și bruma de locuri unde încă mai puteai parca. Trebuie să vi la policlinică cu un bolnav mai greu transportabil și nu ai unde parca.
Dacă bizonii din Primărie și-ar parca mașinile cum este firesc în curtea interioară a Primărie și nu ar mai bloca cu mașinile lor Piața Centrală și străzile adiacente atunci parcă criza locurilor de parcare din centru nu ar fi așa de mare.
Dar bizonii nu fac asta în schimb și-au mărit singuri salarile și așa nesimțite.
Atât pe strada Lupeni cât și pe strada Vasile Alexandri sunt parcate mașini aiurea peste tot unele blochează total trotuarele altele blochează strada este ca în Somalia.
Locuitori din blocul Dalas au solicitat în repetate rânduri locuri de parcare ca urmare se demolează puntul termic din spatele blocului și în locul lui în loc de parcare se face centru de urmărire a populației.
Cât pot umi să fie de „primari” !!!!!!!!!!
Toti retardatii isi duc plozii cu masina la scoala din Viisoara, Unirea, Luvezile sau de la dracu. Pai daca s-au mutat la tara, sa isi duca copiii la scolile de acolo. Plina tara de copii obezi care nu si dezlipesc curu din masina, asa cum nici parintii lir nu is mai brezi. Tot ciumetu are masina si le trebe parcari.
@Biciclist…plod retardat e fiul maikutzei tale.
Cea mai mare prostie e parcarea etajată!
Și acum să vă spun de ce:
Melteanul cu bemveu (sau cu orice alt cazan secănd) nu o să parcheze acolo ca să meargă pe jos 50 de metri unde are de ajuns, o să parcheze pe trotuar chiar în fața destinației!
@ Citizen, Deosebirea dintre Bistrța și Sibiu este că în Sibiu sunt Parcări, în Bistrița vrei nu vrei ești silit să parchezi necorespunzător fiindcă pur și simplu nu ai unde parca, aici excepție fac cocalari care stau în zona veche care deși au curți continuă să-și parcheze mașinile pe stradă sau pe trotuar. Deși Bistrița are un deficit enorm de locuri de parcare tembeli le distrug și pe cele existente.
Raspunsul pentru cei care nu isi mai dau jos curul din masina.
Scuarul recent reabilitat cu covor de iarba , sisyem de udare retractabila ca pe stadionul SAN-SIRO plantari noi de arbori tineri este prins la CADASTRUL VERDE al orasului si comform legii 24 Spatii Verzi nu se mai poate schimba destinatia.
Personal am introdus aceasta cerere in cadrul sedintei speciale in Comisia de Urbanism.
Este unul din cele mai frumoase bulevarde din tara pe patru randuri de TEI si nu poti plasa coapte pe patru roti si mereu sa faci loc masinilor in detrimentul mediului ambiant.
Este o mare prostie sa faci conditii crescute cancerului si bolilor de plamani.
Am mai explicat ca in Piata Mihai Eminescu este un paienjenis groaznic de utilitati a caror deviere costa enorm.
Si aici se urmareste cat de repede incadastrarea spatiului VERDE si avem deja 104 locuri de parcare marcate la sol.
Pentru neinformati. Avem acuma pe str. Lupeni langa sala OMNIA 50 locuri si in curand Biserica Romano-Catolica va avea un parteneriat cu Primaria pentru inca 100 locuri de parcare.
Aceste discutii au fost incepute de mine pewrsonal acum 6 luni cu parintele paroh.
Mai este un teren generos in fata Trezoreriei care trebuie cumparat de la bistritenii care-l detin prin hotarare judecatoreasca si aici se mai pot crea 100-120 locuri suspendate pe un nivel.
Iata de ce nu trebuie sacrificat nici un mp de spatiu VERDE.
Bălane, Parcă pasajul inutil Decebal este tot propunerea ta 😂. Ați blocat toată circulația aproape un an de zile și circul ăsta încă nu sa terminat pentru a construi un nimic inutil. Bălane nu ți-se pare că de la o vreme sughiți cam mult și ai mai multă carne în frigider ?!
Nu-i nicio problemă fiindcă, ce parcări în centru vă trebuie vouă ? Sa găsit soluția uni dintre „genile” de „ecologiști” împreună cu Bistrita Civică ( în fapt sunt aceleași personaje ) au propus parcare în poienița din mijlocul Pădurii Codrișor. Vom parca cu toți în Pădurea Codrișor, Uau !!!!!!!!!!!!!
Bălane , Pasajul subteran penibil Tărpiului care întrerupe circulația foarte importantă și necesară dintre străzile Rodnei-Arțarilor și Industriei-Dimitrie Cantemir este tot propunerea ta sau este propunerea unui alt tâmpit ?! 😂😂😂😂😂
Pasajul subteran penibil Tărpiului nu este în totalitate propunerea lui Bălan ci este propunerea doctorului amicul liberalilor cel ce vrea să pună mâna pe clădirea Autogării și terenurile ei.
Sistemul ala de udare retractabila o fi fost la pret ca si cel de pe San Siro, în rest dupa cum arata pare a fi un mare esec.
Sunt curios daca la primavara o sa rasara vreun fir de iarba pe lutul ala care „arata cel mai frumos din toata tara” :).
Balane, cred ca nu-ti dai seama cât esti de senil…..du-te si vezi-ti de pensia ta, ca esti mai penibil decât un copil de grupa mare, bagi idei total aiurea în capul unor incompetenti care si asa distrug orasul cu mult talent.
Balane de un an de zile tot o scremi cu parcarea de la paohie si preotul paroh…Aia va fi parcarea trantorilor di primarue daca se va face.
Boss! Cine zice că nu sînt locuri de parcere? Orașul e plin de piste de biciclete și trotuare!
Numai la taxe vă stă capul cum să furați și să jegmăniți cetățeni orașului să vă faceți vouă salari și pensi nesimțite, dar să faceți niște locuri de parcare în locuri unde este nevoie nu vă stă capul, hoților.
Sa o faca , lunga , lata , subterana , etajata , dar s-o faca si sa taca.
Propunerea mea vizeaza inca trei pasaje subterane.Ca sa fiti linistiti.
1. intersectia de la HAN.
2.Calea Moldovei la lic. Infoel.
3.B-dul Independentei trecerea la Kauffland.Puteti si voi sa faceti prpuneri daca va considerati cetateni, insa asumat si conditia de baza sa veniti la dezbateri publice ca asa din casa cu jigniri nu tine de foame si nici de marire a voastra.
Bălănel și miaunel dar ceva cu cap ai propus vreodată ?!
Cum va putea trece pe sub pământ o gospodină cu plasele pline cu cumpărături sau o mămică cu căruciorul ?!
Tu esti dus cu capul, noroc sa Somesului e la un bat distanta de unde stai fara autorizatie.
Au spart doar în Decebal si e blocat tot orasul, tu îti dai seama ca ne trebuie la toti elicoptere daca se apuca sa blocheze vreo 2 ani si zona Han, Calea Moldovei si Independentei?
Pe unde se mai tranziteaza dupa aia orasul, bai desteptule?!?
Primarul vorbeste despre un proiect al unei parcari din vremea lui OTC care cica costa 30.000 euro pe un loc.
Din nou amintesc cititorilor ca la o excavatie in Parcul Eminescu pentru o parcare subterana odata cu relocarea utilitatilor si distrugerea iremediabila a parcului si refacerea la suprafata asa ca pisica costurile depaseau 50.000 euro pentru un loc de parcare.
Fain calcul a facut fostul primar, unul de-a dreptul ingineresc , drept urmare 550 de semnaturi au strans bistritenii din zona stiind ca un astfel de proiect nebunesc si inutil sparge o groaza de bani, iar cu ei se puteau face alte 3-5 parcari supraterane.
Ca atare demersurile mele au salvat o groaza de bani publici.
În Eminescu este nevoie de o Parcare SUPRATERANĂ ETAJATĂ ce tot bați câmpii cu parcarea subterană ?
Văd că la Bălan ăsta numai sub pământ îi place să stea , bănuesc că l-au speriat ruși. Bănuesc că sub casa lui are un adăpost antiatonic de aceea spunea că casele din zona veche au niște beciuri generoase.
Și 6 etaje cu (3sub, 3 supra) parcări în Piața Mihai Eminescu și tot nu sunt suficiente. Dacă se lucrează cu cap și se amenajează spațiu verde pe acoperișul parcării, este un câștig pentru spații verzi din oraș
Nu fa bre cacofonii ! ( ca casele) de pe centru au alt statut.
Da am un BUNCAR pus la punct la subsolul casei mele.
Daca esti baiet de treaba te primesc si pe tine .
Faptul că Bălan este speriat de bombe hai că înțeleg dar nu înțeleg însă de ce vrea el să ne bage pe toți în pământ ?
Dacă lăsăm auto-ironia pe care ai încercat să o produci, tu ai dreptate:Fiecare instituție publică ar trebui să aibă parcări generoase pentru clienți cetățeni orașului care plătesc taxe și impozite și bineînțeles că și cafenelele, boutiqu-ri, magazinele, piețele etc trebuie să aibă parcări generoase dacă nu clienți vor migra spre altele care au parcări și au un acces mai facil. Despre Kaufland este un business privat este treaba lor cum își gestionează afacerea. Benzinăriile Mol au ceva parcări și când intri la pompă este sens unic, remintesc aici că Bistrița nu are niciun Mall ce avem noi sunt doar niște Retail Park-uri.
Înainte de a se construi parcarea etajata din str.Nasăudului nr.1 Bistrița exista ghenă pt gunoi,dar care ulterior a fost desființată.Rugăm insistent ca pe lângă parcarea mai sus menționată să se construiască și ghenă de gunoi,lucru absolut necesar pentru locatarii din zonă !