Actualitate Recomandări

O firmă începe efectiv activitatea de producție în Parcul Industrial al Bistriței

O firmă din București își mută zilele acestea capacitățile de producție și va începe în curând activitatea în Parcul Industrial Bistrița Sud, a declarat viceprimarul Gelu Muthi pentru Timp Online.

”În momentul de față avem ridicate patru construcții. În două-trei luni de zile vor începe activitatea acolo câteva societăți comerciale, iar atunci vom prelungi o linie de transport public local până acolo. O firmă a venit din București, iar celelalte sunt locale. Din informațiile pe care le am, în scurtă vreme vor mai începe încă două societăți comerciale să ridice construcții. Problema este ce ne dorim să avem acolo, înaltă tehnologie, construcții. Cred că e o mare problenă în a găsi investitorul potrivit. Sunt categorii de investitori care, din punctul meu de vedere, chiar dacă ar solicita, zic eu că nu ar trebui să le permitem accesul. Nu ne permitem luxul să refuzăm pe nimeni decât în situația în care acel investitor ne-ar duce Parcul Industrial în altă direcție decât cea pe care noi ne-o dorim”, a spus Muthi.

”Anul acesta vom vedea ceva care funcționează. Avem o firmă din București care a început foarte devreme construcția în Parcul Industrial și luna aceasta își mută toate capacitățile de producție la Sărata. E vorba de o firmă de profile PVC. Nu au probleme cu forța de muncă. Singura problemă pe care au pus-o fiind cea a fondurilor europene. Pur și simplu au investit fonduri proprii”, a explicat Muthi.

Parcul Industrial Bistrița Sud a fost inaugurat în 2015, dar nu este chiar o surpriză faptul că nu a putut fi populat mai repede.

”Un parc industrial ca să fie populat, funcțional, trec mulți ani. La Cluj, de exemplu, au trecut cinci ani până au găsit prima firmă. Este adevărat că Bistrița nu se poate compara cu Clujul din multe perspective în primul rând în ceea ce privește suprafața. Când spui că ai 20 de hectare te-ai situat într-o anumită bandă și numai o anumită categorie de investitori ar putea să vină aici. Când spui că aeroportul e la peste o sută de kilometri, automat banda se restrânge. Când spui că ai un mare angajator aici, pe Leoni, banda se restrânge și mai mult. Eu vreau să folosim faptul că Leoni e aici ca pe un avantaj, nu ca pe un dezavantaj. Faptul că există forță de muncă relativ calificată care poate fi adusă într-o zonă potrivită chiar dacă școala, în momentul de față, nu ne ajută, și faptul că Leoni reușește să își găsească forță de muncă și să funcționeze la parametri nu înțeleg de ce altcineva nu ar putea funcționa la parametri”, a spus viceprimarul.

El a explicat întârzierea cu care începe activitatea în parcul Industrial prin aceea că majoritatea firmelor au aplicat pentru fonduri europene.

”Acum ne putem da seama că între Primărie și privat nu este nicio diferență între timpii de așteptare pentru accesarea fondurilor europene. Doar câțiva au ajuns acum la final cu accesarea acestor fonduri. Vestea bună este că bugetul pentru 2019 al Parcului Industrial e construit numai pe venituri. S-a dimensionat structura de personal exact la nivelul la care ne putem permite să plătim și de aici încolo mergem în sus. Suntem la nivelul în care nu trebuie să mai stăm cu mâna întinsă la Primăria Bistrița”, a spus viceprimarul.

Gelu Muthi a reamintit că avantajul unei investiții în Parcul Industrial este faptul că există o suprafață special amenajată în acest sens cu racorduri realizate la toate utilitățile, iar facilitățile oferite investitorilor sunt:

  • Scutire de la plata impozitului pe clădiri;
  • Scutire de la plata impozitului pe teren (valabilă în cazul în care se dorește achiziționarea terenului);
  • Scutire de la plata taxei pentru obținerea autorizației de construire și a certificatului de urbanism;
  • Stimulente și facilități adiționale pentru promovarea investițiilor directe cu influență semnificative asupra economiei;
  • Terenurile dispun de certificat de urbanism cu avizele aferente, acord de mediu, studii topo și geo etc, care pot fi puse la dispoziția investitorilor;
  • Furnizarea suportului complet de infrastructură pentru activitățile industriale (drumuri de acces, alimentare cu apă, canalizare, alimentare cu curent electric, alimentare cu gaze, comunicații, iluminat public, încălzire, aer condiționat);
  • Societatea administrator va face lobby pe lângă Consiliul Local Bistrița pentru obținerea/prelungirea facilităților;
  • Societatea administrator va asista investitorii în relația cu autoritățile locale, inclusiv fiscul, în sensul că va face toate demersurile ca aceste relații să se desfășoare normal;
  • Societatea administrator va sprijini investitorii în obținerea de ajutoare de stat, la nivel local și central;

6 comentarii

  • Bafta cu Parcu Industrial Sud!
    Daca stiti ca lipsa unui aeroport este un mare dezavantaj atunci de ce voi cei de la primarie si de la judet nu faceti nici un demers sa se construiasca un aeroport? Idem pentru drumul masinilor de transport care sa uneasca Parcu Industrial Sud cu Drumul National fara sa treaca prin Sarata?

    • sa vina vicele nicolae sa faca un drum sa uneasca parcul industrial cu parcul national muntii rodnei

    • Mai repede lipsa autostrazilor sau a altor cai rapide, este marea problema care ne trage mult inapoi. Un aeroport comercial la Bistrita nu se justifica din cauza costurilor foarte mari si cu aivionul nu poti transporta cantitati foarte mari de marfa si numai pentru a transporta cativa calatori nu e rentabil.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.