O porțiune din drumul expres Cluj – Bistrița a fost scoasă la licitație pentru proiectare, anunță ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Este vorba de porțiunea din județul Cluj până la Dej pe o distanță de 75 de km.
”A fost lansată licitația pentru proiectarea drumului expres Cluj-Dej. Durata contractului pentru realizarea studiului de fezabilitate a drumului de circa 75 de km este de 18 luni. Asta pentru că DX Cluj-Dej beneficiază de modelul nou de caiet de sarcini, al cărui șablon a fost pregătit la început de an de CNAIR, care sper să devină etalon pentru cât mai multe licitații pe infrastructură rutieră.
Pe același tip de caiet de sarcini modern au fost lansate în ultimele luni licitațiile pentru drumurile de mare viteză Craiova-Lugoj, București-Alexandria sau București-Târgoviște și pentru autostrada Făgăraș-Brașov, spre exemplu.
Astfel, ne asigurăm că proiectul este făcut cu cap încă de la început, că proiectarea preliminară este cât se poate de detaliată, dar lasă în același timp libertate constructorilor să ajusteze design-ul. În plus, implicarea autorităților locale în proiect este mai mare, iar un antreprenor serios este motivat și susținut prin plăți intermediare definite corect și corelate cu graficul de realizare a proiectului.
Planul este ca acest drum expres, inclus în Masterplanul General de Transport, să continue spre Bistrița și spre Baia Mare, bifurcându-se astfel de la Dej.
Cred în dezvoltarea echitabilă a regiunilor și în proiecte începute bine, care se termină cu bine.P.S. Harta de mai jos este doar un draft și nu reprezintă traseul final”, scrie pe Facebook ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
Drumul expres Bistrița-Dej, cu care liberalii s-au lăudat că va fi finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), nu apare decât în lista cu proiecte de rezervă publicată de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene. El este menționat în Anexa 4 – Proiecte de rezervă propuse, unde sunt în total 27 de drumuri în această situație, Bistrița-Dej fiind la poziția a 16-a, deci nici măcar printre primele.
Singura opțiune ce ne rămâne este centura Bistriței pe lângă Monari- Jelna din Autostrada Nordului.
Nu intrati in ,,panica”! 🙂
Este vorba doar de STUDIU de fezabilitate…18 luni.
Pe langa cei 31 de ani de la revolutie mai trebuie sa ASTEPTAM 18 luni sa termine studiu…dupa care mai vedem…
Foarte puțini oameni din județul nostru și din Bistrița sunt interesați de acest amărt de drum express vedeți aici numărul mic de comentari și numărul mic de vizionări de pe acest articol. Acest drum express Cluj-Dej este obținut de Boc și CJ Cluj pentru a avea o interconectare a orașului Cluj cu toate orașele din județul Cluj, Bistrița nu a apărut deloc în această ecuație. Oameni din BN și Bistrița vor o AUTOSTRADĂ adevărată : vor AUTOSTRADA NORDULUI. Și vor un AEROPORT adevărat.
Egal 48 pt
12 licitatii
36 ckntestatii
si
86 executie
Adica 29 de ani de acjm incoll
Pentrh cele la care nu a jncepyt sf jnsemna peste 30 de ani
Ador studiile de prefezabilitate, fezabilitate si termenele de executare!
Pacat ca-s prea batran…!