”Am văzut o hartă a principalelor tronsoane de autostrăzi pe care Guvernul Ponta doreşte să le realizeze, pentru ca la împlinirea a 100 de ani de la cel mai important eveniment politic şi istoric pe care România l-a trăit, şi anume unirea Transilvaniei cu România, să avem autostrăzi care leagă principalele regiuni şi principalele oraşe. Suntem din nou în faţa unui angajament copilăresc, prin care premierul Victor Ponta neagă şi nu ţine cont de realităţile cu care se confruntă România, de realităţile pe care România le trăieşte ca membră a UE, de dorinţa pe care românii şi-au exprimat-o de a se manifesta într-o direcţie unică, spre UE. Asemenea angajamente am mai văzut din partea premierului Ponta când a fost vorba de revizuirea Constituţiei anul acesta, de realizarea regionalizării, proiecte care au eşuat. Din harta desenată, pentru că este un desen copilăresc, pe care l-ar face copiii în clasele primare, poate de clasa I sau a II-a, realizăm că România va fi un adevărat păienjeniş de autostrăzi în 2018”, a spus Oltean într-o conferinţă de presă.
El a adăugat că ”un coridor european extrem de important, agreat şi susţinut financiar de UE, coridorul IV pe relaţia Piteşti-Sibiu şi mai departe spre UE este abandonat totalmente de către actuala guvernare în favoarea unor autostrăzi care să dea satisfacţie baronilor locali”. ”Am trăit s-o vedem şi pe aceea că domnul Dragnea îşi face autostradă. Teleormanului exact asta îi lipseşte. După sărăcia pe care domnia sa a construit-o acolo de 15 ani acum doreşte să aibă şi autostradă, să circule sărăcia de la Alexandria la Bucureşti şi de la Bucureşti la Alexandria. Pentru Guvernul USL e important şi tronsonul Craiova-Calafat, la fel Ploieşti-Buzău şi alte tronsoane regionale care sunt rupte de realitate. Dacă mă uit pe hartă, văd că sunt interesaţi mai mult spre o legătură cu Bulgaria şi cu Moldova sovietică spre Rusia şi nicidecum spre Vest, spre UE. Tronsonul rămas neefectuat de la Gilău până la Borş nu este cuprins nici în fondurile de coeziune, nici în cele de dezvoltare regională şi este pus la capitolul finanţare în regim de concesiune sau de parteneriat public-privat. Ştim cu toţii ce înseamnă acest capitol şi cât de greu se realizează construcţii de autostrăzi în parteneriat public-privat. Legea există de câţiva ani şi n-am reuşit să încheiem nici măcar un singur parteneriat de acest fel pe un proiect major. În stilul caracteristic, premierul minte, pentru că cele 3 miliarde de euro despre care vorbeşte ca fiind cuprinse la fonduri de coeziune nu sunt bani alocaţi României pentru construcţii de autostrăzi şi şosele naţionale, ci sunt alocaţi pentru construcţia de autostrăzi la nivelul UE, ele fiind licitate în temeiul unor proiecte solide şi a unor agremente din partea UE. Acest fond e unul inexistent în momentul acesta, nu prezintă o garanţie totală”.
Vicepreşedintele PDL pe Regiunea Nord-Vest a precizat că ”Ardealul este abandonat în totalitate”. ”Avem şi tronsoane de autostradă finanţate de la bugetul de stat. La niciun minister nu este în acest moment alocat vreun leu pentru vreun tronson de autostradă din cele desemnate de Ponta pe harta României. Ardealul este inexistent în această hartă a autostrăzilor. Ştim cu toţii cât de important este coridorul IV, autostrada spre Ungaria şi tot prin Ungaria trecerea Borş pe relaţia Gilău-Suplacu de Barcău-Borş. Din păcate, actuala guvernare a neglijat totalmente această realitate, angajându-se să realizeze tronsoane locale în interesul unor baroni locali. Vreau să vă reamintesc că niciodată Transilvania în ansamblul ei şi Ardealul în special n-a constituit o prioritate pentru PSD. Niciodată! Pentru că este o zonă dezvoltată, unde cetăţeanul e orientat spre Vest în proporţie de 99%, nivelul de trai este peste cel al altor regiuni şi populaţia nu mai poate fi atât de uşor controlată şi înfometată de către putere. Puterea este interesată să menţină populaţia într-o situaţie precară din punctul de vedere al existenţei, într-o situaţie cât mai puţin deschisă spre Occident, pentru a o putea controla în momentele de maximă importanţă electorală. Or, Transilvania n-a putut fi niciodată controlată şi manipulată în felul acesta de către PSD şi de aceea atenţia acordată a fost una mai mică, ei s-au orientat spre Oltenia, spre Moldova, acolo unde fieful lor principal de recoltare a voturilor. PSD nu l-a iubit pe domnul Dâncu, pentru că dacă l-ar iubi pe el şi pe mulţi alţi lideri transilvăneni, astăzi ar fi fost prezenţi acolo unde a absolut obligatoriu”, a comentat Oltean.
”PDL se delimitează şi îi cere premierului să coboare cu picioarele pe pământ şi să respecte orice fel de angajament al României cu UE în privinţa coridoarelor europene, să se angajeze să realizeze acele şosele pentru care sunt resurse financiare garantate. Să nu mai dezinformeze opinia publică românească”, a concluzionat el.
Domnule deputat, dar pe vremea cui a fost o prioritate Ardealul? Poate inainte de 1944 ca de atunci…..
Ioan Oltean nu este cel mai indreptatit sa vorbeasca despre aceasta problema, desi pe fond are dreptate. Se stie ca decand lumea, cine imparte, parte isi face. Baronii USL nu mai au nici un pic de bun simt. Cu cateva luni in urma, cand era in voga problema regionalizarii, Dragnea ca sa nu se supere baronul Mazare a promis ca va face regiunea Dobrogea formata doar din judetele Constanta si Tulcea, deschizand astfel “cutia pandorei”, fapt pentru care si baronul Iohanis a pretins o regiune cu sediul la Sibiu. Acum cand regionalizarea a fost data de-o parte, au emanat alte pretentii ale baroniadei USL-iste, legate de autostrazi. Si iata ca au aparut din neant deocamdata doar pe hartie, portiuni de autostrada spre Alexandria lui Dragnea dar si spre Vrancea lui Oprisan, lasand deoparte Autostrada Transilvania in loc sa continue lucrarile spre Oradea si respectiv spre Brasov. Sa nu uitam cu cata isterie au criticat USL-istii guvernul Boc pentru ca si-a permis sa finalizeze cu prioritate tronsonul Campia Turzii-Gilau, care in treacat fie spus, era vital pentru orasele Cluj si Turda sufocate de traficul intens de pe DN1 care trecea prin cele doua orase.
oltean era ditamai secretar general la PDL si- durea la basca de autostrada Transilvania care era oprita din 2005 de ministrul Dobre……era ocupat cu numirile in functii a clientelei……asa ca ciocu mic oltene……
ma oltene de ce ati intrerupt in 2005 construirea autostrazii Transilvania ????asa ca mai taci ……….
Pentru ca renegocierea contractului cu Bechtel a adus prejudicii statului roman astazi a inceput urmarirea penala a ministrilor Dobre si Berceanu care au renegociat si a ministrilorv Vladescu si Macovei Monica care au vizat aceasta renegociere …………
aveti mare grija cum vorbiti despre „baroni ” mai nou la noi se numesc „GROFI”
si mai nou ei fac legea in judet
oltene,da de drumul de la beclean la carlibaba,prin pasul rotunda ai auzit?
Ala care e la tine in colegiu,si pe care ai promis ca-l modernizezi inca din 1990,apoi in 1996,2000,2004…sau ai si tinere scurta de minte? De ce nu ai facut nimic pentru drumurile din judetul asta pe vremea guvernelor boc,cand erati mari si tari,si singuri sefi peste guvernare? poate pentru ca nu aveai timp decat pentru tine si buzunarul tau? De asta valea somesului te-a penalizat si ai iesit deputat second-hand,batut bine de un cantaret…pe cine crezi ca mai prostesti cu…interventiile astea? Pe NIMENI,iti spun eu!
Asa ca fa bine si baga capul la cutie,ca pana aici ti-a fost…taci macar,impreuna cu senatorul de mana a treia florian…
Hai pa!