”Ca toate orașele vechi și mai ales prost gestionate, orașul nostru este din ce în ce mai îngrămădit, criza terenurilor construibile a dus la nenumărate excese urbanistice pe care le vedem cu toții: blocuri între case, locuințe colective mici care nu sunt ceea ce se spune în proiect, ci blocuri, lipsa locurilor de parcare și multe alte excese care mutilează Bistrița”, spune președintele PNL Bistrița-Năsăud, Ioan Turc.
El a menționat că a propus zona Cocoș – poligon pentru o extindere în etape a orașului, printr-un proiect integrat, pe o suprafață generoasă de 200 ha, pe măsura resurselor financiare și a cererii din partea bistrițenilor. ”Unde extindem orașul? Eu am propus zona Cocoș – poligon, domnul Niculae a sărit imediat și a propus acordarea de parcele pentru tineri în zona străzii Livezi pe 20 ha, adică în zona industrială, cea mai aglomerată și poluată zonă din oraș. Eu vorbesc despre extinderea pe termen scurt, mediu și lung a orașului cu adresabilitate către toate categoriile de vârstă. În zona Cocoș – poligon, o zonă cu aer curat, accesul se poate realiza ușor, fiind prevăzute investiții în infrastructura de bază care deja au început. Suprafețele trebuie concesionate la prețuri modice turor persoanelor active, indiferent de vârstă. Putem avea, în etape, câteva mii de parcele. În acest fel își vor găsi utilitatea și funcțiunile de agrement de care tot povestește Primăria”.
O altă prioritate este salvarea orașului vechi, a mai spus Ioan Turc. ”Oprirea depopulării Bistriței este urgentă. În Bistrița nu trăiesc mai mult de 60.000 de locuitori din cei 75.000 prezentați în statistici, și când spun acest lucru sunt optimist. Propunem de fapt un partreneriat al bistrițenilor cu municipalitatea. Mergeți și uitați-vă cum s-a construit în zonele mai puțin văzute ale orașului, să vedeți ce bătaie de joc s-a făcut, să vedeți ce înțelege Primăria Bistrița prin urbanism. Practic, orașul a fost mutilat. Trebuie făcut ceva pentru a opri exodul din Bistrița”.
Liderul PNL BN a afirmat că ”la spartul târgului, PSD vrea să facă drumuri de centură peste tot, la Bistrița, Beclean, Năsăud. Orașul este sufocat, inclusiv de către mașini, numărul de mașini pe cap de locuitor la Bistrița este uriaș. Modernizarea Căii Clujului prin lărgirea la trei și, acolo unde se poate, la patru benzi este o soluție realistă pentru degrevarea traficului. O altă soluție care poate rezolva problema traficului este construirea unui drum de viteză interior, pe lângă calea ferată, care conform legii are o zonă de protecție de 20 de metri stânga-dreapta. Prin modificări legislative care să reducă pentru municipii această zonă de protecție s-ar da posiilitatea ca de la Sărata și până la Unirea să avem un drum rapid pentru trafic ușor. În rest, ne vom da silința ca drumul de centură să fie realizat. Soluția pe care am propus-o nu este o soluție alternativă la drumuld e centură, ci cumulativă, dar mult mai ușor de realizat din punct de vedere tehnic și financiar”.
Mai multe despre aceste subiecte, în video:
Extinderea orasului in zona Complexului sportiv Unirea sugerată de Ioan Turc, este o solutie ratională având in vedere si modernizarea străzii Valea Ghinzii prevăzută inclusiv cu utilităti. Aici este locul cel mai potrivit si pentru „cartierul tineretului” fără a afecta suprafetele de teren didactico-experimental ale Liceului Tehnologic Agricol, care anul viitor aniversează 150 de ani de la infiintare.
Este o diferenta dintre ce vor bistritenii si ce le mai trece prin cap politicenilor:
https://www.facebook.com/centura.bistrita/videos/2256886584392413/
s-a trezit Turc !!!!!!!!!!:::)))
S-a trezit impostorul radu, postac pesedist probabil din randul bugetarilor.
Zona are potential mare . Are dreptate Dl Turc , acolo trebuie construit un cartier de locuinte , mai ales acum cand proiectul de asfaltare este in demaraj. Felicitari Dl Turc pentru atitudine!
In sfârșit vad o gândire coerenta. Pe langa aspectele punctate, care sunt analizate în mod corect, va rog să luați pozitie fata de migrația oamenilor. Va propun să analizați ce măsuri se pot lua la nivel local și central pentru a opri exodul românilor. In rest va votez de primar.
Ideea e buna dar firmele de utilitati sa traga pe banii lor retelele de utilitati. Gazul si renelul isi extind pe banii clientului retelele dupa care si le trec in patrimoniu fara sa despagubeasca clientul. Clientul baga 10 -20 mii lei in reteaua de gaz si eon se extinde pe banii cleintilor. Asa ceva nu este corect.
care depopulare, că suntem din ce in ce mai mulți. Asta se vede din aglomerația de pe străzi despre care chiar dl. Turc spune in propoziția urmatoare. Oriunde mergi la Bistrița, e plin: la ștrand, la tentativele de mall, pe centru, pe străzi, la kaufland… se construiesc zeci de blocuri cu sute de apartamente, dacă am fi doar 60mii și am fi în scădere, nu le-ar cumpăra nimeni și logic nici nu ar mai construi nimeni. dar cererea e din ce in ce mai mare, prețurile apartamentelor cresc încet dar sigur. Conform INS în Bistrița suntem în acest moment 94.000 de locuitori. În urma cu 30 de ani când eram 80.000, orașul părea mult mai gol decât acum. Dl Turc vorbește fără să fie documentat, face o mare defavoare pnl-ului. Acest om trage înapoi tot partidul, mai bine să-l bage la înaintare pe Robert Sighiartău, ăla îi pocăit dar măcar este coerent în gândire și exprimare.
Marcatorule, vezi ca iti marchezi in propria poarta! Aglomeratia de pe strazi e de la numarul mare de masini raportat la numarul de locuitori, cam fiecare cu masina lui sau chiar mai multe.
Ar fi bine sa fim 94.000, ar insemna ca au mai aparut din senin 23.000 de bistriteni fata de ultimul recensamant. Te intreb, atunci, a mai plecat cineva in strainatate de pe aici? De ce nu gasesc firmele forta de munca?
Cat despre Turc, ma mir ca il compari cu alti agramati, care, cu toti banii lor, trag in sant partidul, Pana una-alta, Tutc e liderul judetean al formatiunii cu cel mai bun procentaj electoral din regiunea de Nord-Vest.
Populaţia municipiului Bistriţa la 1 iulie 2017 a fost de 93820 locuitori, în creştere cu
348 locuitori comparativ cu 1 iulie 2016. sursa: http://www.bistrita.insse.ro/wp-content/uploads/2018/08/Breviar_2017.pdf
Aglomeratie e peste tot. Totusi pentru cine crezi ca se construiesc sute de apartamente noi, pentru cine crezi ca se deschid atatea supermarketuri? crezi ca strainii astia deschid asa dupa ureche, poate merge, poate nu?
Fiecare cu masina lui sau chiar mai multe: adica cineva ar putea conduce doua masini în acelasi timp, si de asta se creaza aglomeratie? daca în fiecare familie sunt mai multe masini, inseamna ca se traiste bine, se prospera sub guvernarea psd. În străinătate se pleacă prea puțin, mai mulți se întorc în țară. Firmele nu găsesc forță de muncă tocmai pentru că oamenii trăiesc bine și refuză să lucreze greu pe bani puțini. Mai pe scurt, nimeni nu mai vrea să pună țeava de scurgere la budă, toți vor doar să lucreze ceva lejer, pe bani mulți. Pentru că își permit să facă figuri. uită-te ce posturi libere sunt, numai locuri de muncă semi-necalificate pe minim pe economie. Cele „domnești” se ocupă imediat. Dl Turc vorbește neinformat sau rău intenționat, ar trebui exclus din partid.
Gioarsele de masini, cumparate la liber, fara taxe, de acolo e aglomeratia care pentru unii inseamna spor demografic. Acuma toti membrii unei familii vor sa aiba masina, nu cum era candva, in medie o masina la o familie cu 4 persoane.
Si oare de ce nu a dat presa, cu titluri mari, stirea ca, in timp ce populatia tarii scade, cea a Bistritei creste? Raspunsul e unul singur: ziaristii nu se raporteaza gresit la indicatori.
Ce simplu ar fi daca toti ar intelege statistica! Numarul de 93.820 ii cuprinde si pe cei plecati, dar care au ramas cu buletin de Bistrita sau au inca proprietati pe aici.
Daca eu emigrez de maine nu inseamna ca am renuntat la domiciliul de aici, poate ma intorc, poate nu. Sunt mii de bistriteni in aceasta situatie. Recensamantul e oglinda!
Bravo domnule Turc bine punctat.
Lăsați lipitorile sa vorbeasca, sunt disperați, își pierd scaunul călduț, după ce au umplut toate instituțiile, capusele care nu fac nimic, dar pe cine intereseaza, primar mai avem?
TURC PRIMAR.
CARTIER DE CASE IN COCOS NU LA AGRICOL.
DRUM RSPID PE LANGA CALEA FERATA,
FELICITARI.
Calea Clujului nu se mai poate largi, acolo acum sunt locuinte private, acolo este nevoie de trotuare si treceri de pietoni. Daca o sa continue pe aceasta ideie atunci noi locuitorii din aceasta zona cu siguranta nu o sa il votam pe Turc si PNL-ul.
Nici Viisoara nu o sa voteze Turc si PNL. In loc sa faca o noua varianta ocolitoare care sa scoata traficul din mijlocul localitatii ei vin cu popunera de largire a Cai Clujului. Aceasta va duce la o aglomerare si mai mare a localitati care si asa este practic rupta in doua din cauza traficului auto intens.
Sigmirul nu va vota cu Turc si PNL.
Unirea nu va vota PNL si pe Ioan Turc fiindca si ea este rupta in doua de traficul auto iar PNL-ul si Ioan Turc inloc sa faca o noua centura prin
afara localitatilor din contra vor sa o largeasca pe cea veche, adica sa sufoce si mai mult localitatea.
De ce nu a făcut Turc o varianta ocolitoare a Bistriței atunci când a fost viceprimar si parlamentar si vine acum cu povesti ?
Fiindca nu este capabil.
Eu mai degrabă aș lua o locuință la soare lângă liceul agricol decât una la umbră în zona poligonului. Pe Livezi locul este excelent.
Domnule Victor atunci nu erau bani de la UE,
Daca vrea sa candideze ar trebui sa faca si sa nu vina cu proiecte doar ca sa nu aveti motive de comentat?
Dacă propune ceva nu este bine, Daca este directorul RComerțului nu e bine de ce este director.
Cand este bine, sa mintă?
Lasa ca au facut si fac ăștia după 12 ani de adormite, acuma Crețu a dispărut din peisaj iar Niculae se luptă cu oameni lui, ii denigreaza, si bineinteles își bate joc de banii publici cu asfaltari care nu sunt asfaltate ci bătaie de joc cu garantie pe 2 ani.
Cum catalogati acest aspect?
Nospte buna si somn usor in continuare.
Ma tem domnule Filip ca nu o sa ai ocazia.
Nu sunt un mare fun a lui Turc (intotdeauna l-am vazut doar un oportunist polititc), dar are dreptate cu excesul urbanistic.
Adevarul este ca se inghesuie orasul cu cladiri pe zi ce trece. Se aproba blocuri / cladiri fara locuri de parcare (cu portita de scapare ca se inchiriaza de la primarie locuri de parcare si dupa un an dezvoltatorul renunta la locuri), inghesuite, fără unitate cromatică şi arhitecturală. Se aproba constructia de blocuri intre case, distrugand zone rezidentiale fara pic de mila. Bistrita este un tablou pestriţ de construcţii cu tot soiul de arhitecturi şi culori, fără vreo legătură una cu cealaltă, fără vreun simţ cromatic sau urbanistic. În cartierele vechi, pe lângă casele dărăpănate au apărut blocuri înalte sau vile somptuoase, unele moderne, altele clasice, iar în cartierele noi, este un dezastru vizual total.
Te uiţi în stânga şi în dreapta şi nu mai înţelegi nimic. Acum admiri o viluţă cochetă, după care dai cu ochii de un bloc urât, pe care l-ar eclipsa chiar şi un bloc ceauşist. Bistrita s-a dezvoltat foarte mult din punct de vedere imobiliar, dar înafară de proiectele din cateva zone care sunt proiecte deosebite, în rest, fiecare care a avut ceva bani s-a apucat şi a construit după cum i-a plăcut lui. Unii şi-au făcut vile mari, alţii au făcut blocuri întregi şi le-au vândut apoi la apartament. Probabil că s-au îmbogăţit, dar aşa am ajuns să avem într-un cartier de zece blocuri de opt feluri” si 5 case.
Pe Calea Clujului trebuie construite trotuare pe ambele sensuri de circulatie, asa este normal intr-un oras cu un minim de civilizatie.
Mai trebuie construite piste de biciclete largi (de viteza) care sa faca legatura cu localitatile componente Viisoara, Sigmir si Unirea.
Nu mai este loc pentru largirea inutila la 3 sau 4 benzi de ciculatie pentru automobile.
Ganditi, dar mai repede daca sunteti in stare, si faceti odata sensul giratoriu de la intersectia dintre Drumul Dumitri Vechi si Drumul Cetatii.
Eu de fiecare data cand ma chinui in aceea intersectie in vin in minte toate cuvintele de argou pe care le credeam uitate si in acelasi timp toti care au fost candva in primarie si nu au fost in stare sa faca nimic pentru aceasta intersectie.
Bravo d-le TURC !….va sustinem.
Vand teren 250mp situat intre poligon si aerodrom, mult sub pretul pieti.
In zona poligonului este o zona nasoala pentru locuinte. Dupa cum vedeti nimeni nu sa inghesuit sa va raspunda la anuntul de vanzare.
Noua Varianta Ocolitoare a Bistritei este prioritatea numarul unu, daca sunteti intradevar potenti asa cum va ratati atunci faceti aceasta Varianta Ocolitoare daca nu reusiti sa o faceti inseamna ca sunteti buni numai la vorbe.
Prin Sud pe langa Monariu-Jelna este singurul traseu posibil pentru noua Varianta Ocolitoare a Bistritei.
Daca doriti sa avem un oras curat si frumos atunci faceti pistele de biciclisti. Puteti incepe cu asfaltarea pistei de biciclete de pe Drumul Cetatii, acolo cand sa facut trotuarul sa lasat spatiu pentru pista de biciclete trebuie doar sa fie asfaltat.