Actualitate

Primarul Creţu: Ar trebui să le cer 2 mil. de euro celor cu care m-am judecat pentru varianta ocolitoare

Pe Calea Moldovei se circulă din ce în ce mai greu din cauza numeroaselor sensuri giratorii utilizate de şoferii ce se îndreaptă spre magazinele din această zonă comercială. Primarul Bistriţei, Ovidiu Creţu, spune că ştia că se va întâmpla acest lucru încă din 2009 când a susţinut ideea construirii unei variante ocolitoare prin zona de sud a oraşului, la care nu a renunţat încă, dar „e departe”.

„În 2009, cineva îmi spunea că trebuie să fie benzi de viteză pe Calea Moldovei, dar am spus clar: nu! Noi trebuie să avem o variantă pe care să circule cei care vor să ocolească zona respectivă. Dar într-un shopping city aşa este, ai sensuri giratorii ca să poată intra în lumea în dreapta, în stânga. Nu îi poţi spune omului du-te până la intersecţia cu Lucian Blaga şi întoarce-te înapoi ca să intri dincolo. Ce se realizează acolo, cu capital privat, este clar o zonă comercială care nu are nevoie de o şosea pe care să circuli repede pe ea, ci să aibă multe posibilităţi să intri într-o parte şi alta. De trecut repede aveam varianta ocolitoare, în viziunea mea”, a spus Ovidiu Creţu pentru Timp Online.

Întrebat dacă s-a renunţat la acest proiect, primarul a răspuns: „E în stand-by, e departe, dar nu e dispărut şi poate că vom reuşi să îl activăm, dar trebuie eforturi foarte mari, eforturi politice foarte mari”.

„Nimeni de la Ministerul Transporturilor, sau de la CNAIR sau de la proiectant, de la Iptana, nu vrea să vină la Bistriţa. Cei de la Companie mi-au spus că nu au întâlnit aşa o situaţie ca la Bistriţa ca, atunci când vin, să fie înjuraţi şi făcuţi în toate felurile. În alte localităţi au fost primiţi cu pâine şi sare că le-au dus drumul. La noi, dacă nu se poate prin altă parte, nu înseamnă că cineva trebuie să arunce cu noroi în Minister, în CNAIR. Au aruncat cu noroi acei cetăţeni ai municipiului care nu doresc o variantă ocolitoare prin zona respectivă”, a explicat Ovidiu Creţu.

Întrucât Maxim Gagea, Mariana Nacu și Silivan Crăciun au pierdut procesul intentat Primăriei Bistriţa la Curtea de Apel Cluj, primarul a spus: „Ar trebui să-i dau în judecată pe cei cu care m-am judecat – şi sunt cei scoşi în faţă – Nacu, Gagea şi Crăciun – şi să le cer 2 milioane de euro despăgubiri fiindcă eu că pot justifica paguba făcută de ei. La atât se ridică paguba cu întârzierea lucrărilor. Credeţi că cei care i-au susţinut din spate şi pe unii dintre ei îi ştim – le vor da 2 milioane de euro să plătească? – la doamna Nacu, cea care s-a judecat cu Primăria? Nu! Cei cu bani mulţi care au stat vor spate se vor întoarce şi vor spune la revedere. E urât ce s-a întâmplat, dar asta e!”. să l

Curtea de Apel Cluj a dat soluția în procesul intentat Primăriei Bistrița de fostul consilier municipal PER Maxim Gagea, Mariana Nacu și Silivan Crăciun având ca temă varianta ocolitoare Bistrița Sud. Centura Bistriței este prinsă în Master Planul de Transport al ministerului.

”Respinge contestaţia în anulare declarată de NM, GM, CS împotriva deciziei civile nr. 3042 din 21.09.2017 pronunţată în dosarul nr. 1369/112/2014 al Curţii de Apel Cluj pe care o menţine în întregime. Decizia este definitivă”, este hotărârea Curții de Apel Cluj. Așadar, instanța a dat câștig de cauză municipalității.

În septembrie 2017, Curtea de Apel Cluj a respins recursul declarat de persoanele menționate împotriva sentinţei civile a Tribunalului Bistrița-Năsăud, pe care a menţinut-o în întregime.

Tribunalul Bistrița-Năsăud a respins acțiunea în instanță intentată de fostul consilier municipal PER Maxim Gagea, Mariana Nacu și Silivan Crăciun pentru anularea avizului de mediu emis de APM BN în cazul Planului Urbanistic General, aprobat de Consiliul Local, unde este introdus traseul variantei ocolitoare Bistrița Sud.

În cadrul referendumului organizat de municipalitate în 29 septembrie 2013, 58,02% dintre alegătorii prezenți la urne (10.554 de persoane, adică 13,86% dintre alegători), au spus că sunt de acord cu construcţia în municipiul Bistriţa, din fonduri europene, a variantei ocolitoare Bistriţa Sud pe traseul: DN 17 – Parc Industrial Bistriţa Sud – Dealul Cighir – Dealul Codrişor – Complex Wonderland – DN 17.

13 comentarii

  • …………………………………………..
    Copil teribil, cu farse ghidușe,
    Plantează prin sensuri țepușe
    ……………………………………………

    • Acum nu mai aveti nicio scuza sa nu construiti varianta ocolitoare.
      Cum ” mari eforturi politice „?!!! PSD- ul are o majoritate zdrobitoare la toate nivelurile politice. Aveti guvern ( chiar mai multe guverne :o))) aveti parlament , consiliu judetean, consiliu local….ce va mai trebuie sa faceti varianta ocolitoare…. numai cap va mai trebuie!

    • pai poate-i lipsesc vreo 2 milioane de euro si nu stie de unde sa le scoata.
      oricum, ziua Judecatii vine pentru toti.
      absolut toti vom da socoteala, unii mai mult, altii mai putin.
      hotul asta ordinar care nu are nici macar bunul simt de a nu se afisa in public cu prietenii de jaf asupra orasului, va plati intr-un final.

  • Stati linistit domn Primar. Cei din Cons. Judetean judeca si administreaza mai bine judetul decat municipiul si vor face cat de repede ceea ce d-vs nu ati vrut. Adca varianta cea mai buna pe la Monari si Livezile , si inca una pe la Blajeni. Se pregatesc aceste variante. D-vs trebuie acuma sa fiti preocupat de un proiect util si amplu de transformare a padurii Codrisor in loc de agrement si recreere , si nu sa aduceti gaze de la tiruri si motoare in PARCUL MUNICIPAL aflat la cativa pasi de padure si de STRAND. Asta-i viziunea de adevarat Edil. Lasati amenintarile si aroganta si fiti umil in slujba tuturor. Un DOMN nu ameninta pe nimeni.

  • Si altii ar trebui sa ceara despagubiri pt drumurile din oras si pt discomfortul pe care cetatenii locuiesc pe strazile fara iluminat public unde hotii iti intra in casa in timp ce dormi iar tu ca primar nci nu te intereseaza

  • Va rog sa ma puneti si pe mine la plata. Domnule primar de ce va incapatanati sa nu luati in calcul si alte variante? Pana la urma de ce nu reabilitati actuala centura si astupati canalul, marind banda de circulatie? Cat despre aglomeratia din oras, tot dumneavoastra ati reusit sa o creati. Din dorinta de modernizare a traficului, ati montat parapeti despartitori de sensuri de rulaj si ati inchis posibilitatea scurtarii traseelor prin interzicerea de a mai vira la dreapta si la stanga. Astfel ati creat o presiune foarte mare pe sensurile giratorii. Colac peste pupaza, ati renuntat la semafoare si ati construit sens giratoriu si apoi ati montat alte doua semafoare pe aceeasi artera ca sa gatuiti ceea ce ati fluidizat. Imi pare rau sa o spun, dar haosul creat in circulatia orasului este dat de masurile proaste si de incapatanarea de a prelungi actuala centura prin spatele cartierului Unirea. Era simplu si ieftin.

    • Vasile, Fosta centura este acum o strada in mijlocul orasului de aceea nu se poate construi varianta ocolitoare acolo, simplu de inteles. Acolo este necesar sa se construiasca trotuare pe ambele sensuri si treceri de pietoni pe care copiii sa poata sa mearga in siguranta la scoala.

  • George; ECOLOGIA salveaza ROMANIA. Sanatatea si viata o dobandim doar intr-un MEDIU curat. Pe sosele se moare la greu in NATURA si de la Padure primesti sanatate. Multam oricum ca m-ai pomenit.

  • Centura ocolitoare trebuie sa ocoleasca orasul, nu sa treaca prin el. Cat de DOBITOC trebuie sa fii ca sa nu intelegi un lucru elementar, cat de DISPERAT SA FURI sa fii incat sa te cramponezi pe o varianta nefunctionala?

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.