Actualitate Social

Pasul Tihuţa fără viscol ca nunta fără lăutari. Avem parazăpezi pentru trei kilometri, dar în depozite

Avem parazăpezi, dar nu le putem monta întrucât iarna nu-i ca vara şi stâlpii nu intră în pământul îngheţat. În aceste condiţii, şoferii care vor traversa iarna aceasta Pasul Tihuţa nu are rost să spere că viscolul nu-i va mai orbi. Parazăpezile promise în octombrie de şefii CNADNR au ajuns în judeţ abia în 13 decembrie, zi cu ghionion fiindcă nu au putut fi montate.

Şeful Secţiei Bistriţa a Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, Alexandru Slavita, a declarat miercuri, în şedinţa Colegiului prefectural, că au sosit parazăpezile pentru Pasul Tihuţa, dar nu au putut fi montate.

„Singura treabă cu care am rămas restanţi este montarea panourilor parazăpezi. Acest lucru se datorează faptului că am primit panourile abia în 13 decembrie şi era deja zăpadă mare şi viscol. Parazăpezile se montează la nivelul solului şi nu am putut să le montăm. Plasa care se foloseşte ca şi parazăpezi, trei mii de metri liniari, o aveam. E deja în Piatra Fântânele. Nu pot spune când vor fi condiţii să punem ţăruşii pe care se aliniază plasa. Aceştia trebuie să intre în pământ între 30 şi 40 de centimetri, dar fiind solul îngheţat şi zăpadă mare nu se pot monta. Când va fi momentul, într-o săptămână îi putem pune”, a spus Slavita.

El a  explicat că în judeţ este antiderapant, dar acesta este asigurat doar în proporţie de 65%. „S-a sistat începând de marţi aprovizionarea cu sare fiindcă prognozele arată vreme bună, fără precipitaţii. Activitatea de aprovizionare cu sare din salină se va relua din 6 ianuarie 2014. Eu consider că cele 2000 de tone de sare şi trei sute de nisip sunt suficiente. Chiar dacă vor fi probleme, putem disloca dintr-o bază în alta, şi acolo unde e cazul să putem interveni. Nu cred că vom avea probleme”, a spus el.

Şeful Secţiei Bistriţa a DRDP Cluj a spus că parazăpezile reprezintă un obstacol în calea vântului. „Au o înălţime de 1,20-1,50 metri şi se pun la o anumită distanţă de axul drumului. Rolul lor este de a opri zăpada pentru o perioadă. Se creează un morman de zăpadă de-a lungul lor şi utilajele au răgaz să ajungă pe locurile unde e viscol. După o vreme, obstacolul de zăpadă creează condiţii defavorabile pentru drum pentru că drumul devine un fel de debleu şi se va umple cu zăpadă dacă nu se curăţă. Puţin întârzie aceste parazăpezi fenomenul de depunere a zăpezii pe drum. Din păcate, le-am primit doar în 13 decembrie şi era zăpadă deja şi viscol. Nu le-am putut monta. Va trebui să ajungem la zăpadă zero”, a spus Slavita.

În 29 octombrie, directorul general al CNADNR, Narcis Neaga, a declarat la Bistriţa că, în această iarnă, vor fi montate în Pasul Tihuţa, pe 3-4 kilometri, sisteme de protecţie pentru a împiedica înzăpezirea DN 17.”Parazăpezile sunt pe drum”, a completat atunci preşedintele Consiliului Judeţean, Radu Moldovan.

Preşedintele Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, Radu Moldovan, a precizat că, la solicitarea prefectului Ioan Țintean, a existat o discuţie între subprefectul Ovidiu Frenţ şi conducerea CNADNR pe această temă. ”Am vorbit şi cu domnul Slavita (n.r. – şeful Secţiei Drumuri Naţionale Bistriţa), am înţeles că am avut unele mai vechi care într-o situaţie de urgenţă au fost transportate la Bihor. Am primit confirmarea de la domnul Slavita că s-au făcut toate demersurile şi sunt pe drum”, a subliniat şeful CJ.

Adaugă comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS