”Bistrițenii au nevoie să se simtă siguri atât în zonele centrale ale orașului, cât și în zonele limitrofe, nou dezvoltate ale Bistriței, iar noi, cei care suntem în serviciul cetățenilor, trebuie să facem tot ce este necesar pentru a realiza acest demers. De aceea răspund prompt la solicitările concetățenilor noștrii de a analiza și a instala dacă este necesar elemente de limitare a vitezei pe străzile Bistriței”, a menționat viceprimarul Cristian Niculae:
”Nu-mi plac aceste limitatoare de viteză, dar din păcate mulți conducători auto nu conștientizează că în localități trebuie să circulăm cu viteză redusă iar eu cred fără îndoială că viața copiilor noștri și a noastră are prioritate.
În urma consultării cu Poliția Rutieră am decis amplasarea a două limitatoare de viteză pe strada Valea Sigmirului – primul la intersecția cu Aleea Trifoiului si al doilea la intersecția cu Aleea Fragilor.
Sunt deschis la orice solicitare a locuitorilor orașului Bistrița, care doresc să găsim împreună soluții de creșterea siguranței rutiere în zonele în care locuiesc aceștia”.
Dacă pe Niculae l-ar interesa siguranța bistrițenilor ar accepta propunerile pe care le-am făcut din 2013 încoace, privind instalarea de semafoare la toate trecerile de pietoni de pe traseul Viișoara-Bistrița-Unirea, cea mai circulată arteră rutieră din Bistrița, pe care se întâmplă cele mai multe accidente. Au instalat semafoare după ureche. La o trecere da, la alta ba. Dar pe Niculae nu-l interesează decât pozele, ca și pe șefa lui de partid, Dăncilă. Iar folosirea unor sintagme de genul „… pentru mine…” fac parte din discursul populist și cultul personalității. Bistrița nu este moșia dumneavoastră, tovarășe Niculae și nici a tovarășului Crețu. Și consilierii PNL din Consiliul Local reprezintă tot cetățenii municipiului Bistrița, ca urmare ar trebui să luați în considerare și propunerile noastre și nu să conduceți orașul după bunul plac.
In primul rând nu ar trebui ca noi șoferii sa respectam regulile de circulație și apoi sa tot comentăm!
Doar „… pentru mine …” este din zona cultului personalității? Fraza „… propunerile pe care le-am făcut … ” nu?
Adică, ideile mele sunt bune, ale tale sunt proaste!?
Nu că mi-ar fi dragi mizeriile alea de movile nesemnalizate!
Ajungi la limitator, pui frana, treci de el, accelerezi si ai poluat de 10 ori mai mult fara de cum ai trece normal. Traiasca noxele langa fiecare limitator!
De la cine sa astepram sa gandeasca la altceva decat la „poza”?!
Pai nu il vedeti si pe primarul din Beclean? In loc sa puna un semafor cu buton in centru, unde se blocheaza circulatia zilnic, prezinta poze si planuri de viitor (cu mult mai scumpe, decat un amarat de semafor cu buton, cu termene de realizare indepartate si poate nesigure) cu fiecare ocazie care o prinde.
Nu zic ca nu e buna o centura prin Beclean, ii mai mult decat necesara, dar mi se pare strigator la cer sa poti face ceva atata de simplu, care poate salva si vieti, poate sa nu duca la nervi incordati si gesturi pripite din partea soferilor/ pietonilor, si sa nu vrei, mi se pare o prostie mare cat Becleanul.
Politia romana si primaria B-ta in speta OTC s-au jucat cu trecerile de pietoni si cu schimbatul marcajelor ca la bambilici. Pt. acestia orasul este ocolul propriu. De atatea studii ale incompetentei in domeniu a crescut ingrijorator numarul de morti si accidentati si calcati pe trecerile de pietoni .Pai domnilor; studiul vostru este total ireal si aduce mari necazuri privind siguranta cetatenilor. Voi sunteti exact ca cei din cazul COLECTIV.
Intr-adevăr, acele gâlme numite limitatoare de viteză reprezintă o solutie primitivă, ceea ce demonstrează că viceprimarul Niculae, alias Wannabe n-a auzit despre conceptul de „Smart City” (oras inteligent), ce defineste un oras care foloseste tehnologia pentru a imbunatati viata locuitorilor. Un astfel de oras „smart” colecteaza informatii si foloseste tehnologia moderna pentru a fluidiza traficul, a imbunatati transportul public, a reduce poluarea si consumul de energie, relatia cetatenilor cu autoritatea, conditiile de locuire si sistemul de sanatate si educatie. Cele mai importante componente ale conceptului „Smart City” sunt legate de mediu si mobilitatea urbană. Pentru ca un oras sa devina inteligent este nevoie de un „Smart City Plan” care prevede conectarea infrastructurii, colectarea datelor si furnizarea informatiei in timp real. Tendintele actuale includ abordarea descongestiei traficului rutier prin gestionarea inteligenta a mijloacelor de transport, stimularea si tehnologii pentru a incuraja cât mai multi oameni sa utilizeze transportul public. Aceasta presupune si schimbarea infrastructurii datorita utilizarii seturilor mari de date, a automatizarii si a comunicatiilor intre dispozitivele IT. Un prim pas este introducerea in intersectiile aglomerate a „semafoarelor inteligente”. Acestea sunt asistate de camerele de filmat și senzorii din asfalt ce urmăresc permanent traficul, determinând direcția, sensul, viteza și frecvența fiecărui vehicul sau pieton și transmit informațiile unui computer. Acesta utilizează o sumă de algoritmi, pentru a determina schimbarea optimă a culorilor semaforului, fluidizând la maximum circulația din intersectia respectivă.
Sergiu, de unde vrei să știe Wanabe despre criteriile unui smart city? Copil de politruc psdist, trecut prin camarila lui Crețu, n-o avut de unde învăța lucruri bune…
Ar fi foarte indicat macar unul si pe strada Valea Budacului, la trecerea pentru pietoni din dreptul numarului administrativ 5. Se circula cu viteza foarte mare, iar in zona sunt 2 curbe fara vizibilitate.
Domnule viceprimar, sincer ma pufneste râsu-plânsu cand vad ca doar pt 2 galme pe asfalt veniti cu astfel de teorii populiste de campanie electorala.
Decat sa mergeti personal in teren pt a arata cuiva unde sa puna galmele, mai bine ati gandi un SET de masuri pt cresterea sigurantei cetatenilor.
Inainte de galme, mai bine ati face alte lucruri de baza cu efect mult mai mare:
– faceti trotuare acolo unde lipsesc cu desavarsire (str.Enescu, drumul Tarpiului inspre Liceul Agricol, etc.)
– iar acolo unde deja exista, asigurati-va ca sunt in regula (fara denivari, gauri de canal neacoperite, suficient de late, etc)
– instalati sistem de iluminat pe toate strazile care inca nu il au (ex: str. Compozitorilor, pe unde au traseul de carute si rromii din Viisoara/Sarata)
– instalati sistem de iluminat suplimentar la toate trecerile de pietoni (avem cateva in oras deja unde poti vedea pietonii din departare)
– asigurati-va ca toate strazile (inclusiv galmele) au marcaj rutier corespunzator REFLECTORIZANT
– asigurati-va ca lucrarile la strazile care se re-asfalteaza sunt semnalizate corespunzator / legal pt a evita accidentele (ex: un canal de pe str. Rodnei, aflat in mijlocul strazii si care urma sa fie inaltat, era semnaliza DOAR cu o folie alb-rosie subtire, lucrarea fiind vizibila doar cu cativa metri inainte)
– construiti piste pentru biciclisti in interiorul orasului
– instalati patrulari nocturne ale politistilor locali
– agreati cu Pol Rutiera sa stea cu radarul si pe strazile mai mici ale orasului, nu doar pe Bulevarde (ex: cate o strada pe zi, prin rotatie)
– creati locuri de parcare suficiente, incat sa nu fie nevoie ca trotuarele sa fie pline de masini, iar pietonii sa fie nevoiti sa intre pe partea carosabila
– asigurati-va ca strazile proaspat asfaltate sunt de calitate (ex: nu stiu ce utilaj s-a folosit la asfaltarea str. Sucevei, dar cred ca si din lopata ar fi iesit mai drept, fara atatea valuri)
Lista ar putea continua. Dar m-as bucura sa vad macar aceste lucruri indeplinite.
Si credeti-ma, ati fi mai castigat daca nu veti aparea personal in poze pe Facebook la fiecare astfel de “indeplinire”. Informarile administratiei locale pot fi facute si fara impingerea in fata a unui personaj caruia se vrea sa i se faca reclama pt orice “realizare” cat de mica (pt un scop bine stiut).
O seara placuta!
Asta e din Coșbuc.
Nu credeti ca ar fi indicate, ca si prioritate, trotuarele si luminile, „în zonele limitrofe, nou dezvoltate ale Bistriței”?!
Pentru că din dn17 si până la calea ferată, schumacherii prindeau 130 km/h
Pe strada Ghinzii se mai pot pune cel putin 2 ,dar alternate ,una joasa ca in zona bisericii si una inalta ca la cimitirul evreiesc,si se calmeaza bizonii.