
O ”alternativă a Liniei Verzi” va circula astfel încât să ajungă și pe străzile 1 Decembrie și Bulevardul Republicii, unde sunt mai multe școli, astfel încât elevii să poată folosi transportul în comun pentru ca să ajungă la cursuri.
”Linia Verde am zis că e coloana vertebrală de transport public pentru că pleacă de la Viișoara și merge până la Trifan în Unirea. Vreau să fac o alternativă a Liniei Verzi care să facă bucla pe Bulevardul Republicii ca să prindă școlile, Colegiul Național Liviu Rebreanu, Colegiul Național Andrei Mureșanu, Școala Gimnazială Avram Iancu astfel încât copiii să poată utiliza transportul public pentru școală”, a anunțat primarul Gabriel Lazany.
Ela discutat cu reprezentanții firmei Transmixt, operatorul de transport public local, și le-a cerut să facă încă două linii care să bucleze prin oraș cu niște puncte de intersecție de unde să poți ajunge oriunde. Un punct este în față la Poliție și altul Spital.
”Am chemat operatorul de transport și i-am spus că, plecând de la acestea trei, să acoperim orașul. Vreau să acoperim Sigmir, Subcetate, Valea Rusului, Slătinița, Unirea, Ghinda, Sărata, tot. Suntem în achiziție cu autobuzele care vor face legărura cu Livezile, o să avem o rețea publică de transport, iar în cazul în care anumite linii nu sunt eficiente și deservesc 1-2 călători, nu trebuie să ne fie frică să le eliminăm. Trebuie să ne uităm și la banii orașului”, a spus primarul.
Prima livrare de autobuze electrice care să circule pe ruta Bistrița – Livezile va fi în noiembrie, a doua în aprilie 2026.










Sunteți nebuni la cap! Din stațiile de pe Șincai sau de pe Decebal ajungi la Liceele de pe Bulevard în maxim 3 minute. Prin curtea liceelor nu vreți să treceți cu autobuzul?
Daca vreți ca elevii să folosească transportul în comun și sa ajungă mai repede și în condiții de siguranța la școală interziceți de tot circulația mașinilor pe Bulevard în intervalul 7:30 – 8:15.
Propun ca pe Bdul. Republucii să circule numai și numai linia verde, tocmai pt că mii de elevi învață în școlile de pe acest bulevard.
Sa curga EUROii pe autobuze!!! Sa ne spuna si noua primarul Lasagna la ce preturi se vor achizitiona…tot la preturi cel putin triplate, ca si microbuzele electrice pentru transportul scolarilor??? Abia astept…
Motto:
„Dă-i Doamne românului, mintea de pe urmă!”
(Proverb românesc)
In legatura cu Linia Verde de transport public, este evident că traseul trebuia reconsiderat in sensul evitării centrului istoric al orasului, unde străzile Gh. Sincai si Dornei sunt prea inguste si nu permit amenajarea unor benzi dedicate transportului public prevăzute cu alveole pentru statiile de autobuz. Prin definitie, conceptul de „Linie Verde” presupune inafara mijloacelor de transport public ecologic si implementarea unor masuri de separare a benzilor de rulare a vehiculelor de transport public in scopul cresterii vitezei de deplasare si diminuarii duratei calatoriei. Ori in situatia actuala, pe strada Gh. Sincai doar banda de pe sensul dinspre Posta veche spre Piata Centrala poate fi dedicata transportului public de calatori, in timp ce banda de pe sensul opus este comuna cu circulatia celorlalte mijloace auto, ceea ce creaza inevitabil o serie de perturbatii soldate cu prelungirea duratei de deplasare a mijloacelor de transport public. De aceea, de la Poșta veche traseul ar trebui deviat pe strada Gării până la bulevardul Republicii unde ar putea fi amenajate fără probleme benzi pentru Linia Verde de transport public, inclusiv statii de autobuz moderne de unde pasagerii pot ajunge usor in centru pe traseul pasajelor recent amenajate cu bani europeni. De asemenea din bulevardul Republicii traseul Liniei Verzi poate fi continuat in linie dreaptă pe strada 1 Decembrie si pe Calea Moldovei spre Unirea fără alte devieri. In felul acesta, pe strazile Gh. Sincai si Dornei ar putea sa ramana doar pistele de biciclete cu dublu sens, asemanatoare cu cele existente pe Bul. Independentei, care sa permita trecerea prin centrul vechi pana la Piata Petru Rares.
De altfel, Ioan Turc- fostul primar al orașului Bistrița a încercat să facă demersuri, pentru a schimba traseul, dar acest lucru nu mai era posibil după semnarea contractului de finanțare pe care l-a mostenit de la administratia Ovidiu Crețu. Schimbarea traseului va fi posibila abia după ce proiectul va ieși din perioda monitorizare, fiind executat cu fonduri europene.
Pe străzile Dornei şi Şincai trebuie revenit la situaţia iniţială când Centru Vechi era funcţional şi prosper şi permis ciculaţia pe ambele sensuri atât a autobuzelelor, autocarelor etc cât a tuturor celorlalte autovehicule.
Vreau traseu la partia de tina a lui otc din NEWARLEND.
Autobuzele electrice cumpărate pentru conectarea cu Livezile şi Şieu Măgheruş ar trebui să circule pe Linia Verde. Pe Linia Verde normal că acum nu ciculă nimeni fiindcă nimeni nu stă să aştepte un autobuz o jumătate de orară dacă suplimetezi Linia Verde şi cu autobuzele de Livezile şi Şieu Măgheruş atunci ai scădea cadeţa la 10 mininute şi ai avea călători în autobuz.
În insula din mijlocul DN/ E58 cel puţin în faţa liceelor este necesar amenajarea de locuri de parcare şi amenajarea anveolelor pentru autobuze.
Au făcut praf oraşu timp de 4 ani şi au distrus locurile de parcare din Centru pentru a face benzile de autobuz pentru ca în final să pună autobuze pe alte străzi paralele cu străzile cu benzile de autobuz !
La Bistriţa sa răsturnat căruţa cu proşti .
Incopetenţii au uitat două săritori imense pe strada Dornei au desfinţat-o doar pe cea de lângă primărie că îi deraja pe bujetari când dorm în birouri este atunci normal ca oameni nu vor să meargă cu autobuzele că doar nu sunt saci de cartofi.