Începând cu data de 07.06.2022, documentele expirate în perioada de alertă (permise de conducere/autorizații de circulație provizorie) pentru care a fost menținută valabilitatea, potrivit legii, pentru încă 90 de zile de la încetarea acesteia, își pierd valabilitatea.
Pentru evitarea aglomerației la Permise și Înmatriculări, recomandarea este de a solicita preschimbarea documentelor parcurgând următorii pași:
- efectuarea programăriilor online pe site-ul www.drpciv.ro,
- achitarea contravalorii documentelor solicitate (prin intermediul CEC, BCR, rețeaua de stații SelfPay, online – ghișeul.ro sau drpciv.ro sectiunea servicii online – plăți, mandat poștal, etc.)
- pregătirea documentelor necesare pentru preschimbarea permisului de conducere/înmatricularea vehiculelor (lista documentelor se regăsește pe site-ul www.drpciv.ro, secțiunea documente și formulare.
- prezentarea la sediu conform programării.
Potrivit art. 2 alin. (1) din OMAI nr. 123/2013 privind condițiile de eliberare a permisului de conducere cu o nouă valabilitate administrativă sau a duplicatului acestuia în cazul pierderii, furtului sau al deteriorării permisului de conducere ori în cazul schimbării numelui titularului, cererea pentru preschimbarea permisului de conducere poate fi depusă la oricare serviciu public comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor, indiferent de domiciliul titularului.
Stadiul emiterii documentelor poate fi urmărit, în timp real, pe site-ul www.drpciv.ro, secțiunea servicii online – emitere permis/emitere certificat.
Adaugă comentariu