
Peste 130 de titulari noi are învățământul județean. Primii 74 au fost repartizați pe posturi în ședința de la final de iulie, iar alți 58 astăzi. Ultimii au avut contracte pe durată determinată, au luat peste 7 la Titularizare, iar acum au semnat contracte pe durată nedeterminată.
”În această ședință (de luni, 4 august), avem în sală profesorii care, atunci când s-au înscris la concursul de titularizare, erau deja încadrați pe viabilitatea postului. Au obținut cel puțin 7, iar acum au devenit titulari. În prima ședință, din 31 iulie, au fost repartizate 74 de posturi pentru titulari, iar astăzi pentru 58 care își modifică de acum contractul pe durată nedeterminată”, a spus inspectorul pentru resurse umane Daciana Legendi.
După ședința din 31 iulie, au mai rămas unele posturi vacante, dar nu se știe, în condițiile în care învățământul este acum pe nisipuri mișcătoare, ce se va mai întâmpla.
”Până în 22 august, școlile își încadrează din nou titularii, inclusiv pe cei de anul acesta care nu sunt în pericol, vor avea catedră. Pentru suplinitori vedem ce posturi mai rămân. Nu e nimic sigur”, a mai spus Daciana Legendi.
Inspectoratul Școlar Județean Bistrița-Năsăud a publicat înainte de concursul de titularizare 942 de posturi astfel:
- Posturi vacante – 807
- Posturi vacante complete – 288, din care publicate pentru ocupare pe perioadă nedeterminată – 120.
- Posturi vacante incomplete – 519, din care publicate pentru ocupare pe nedeterminată 29.
- Posturi rezervate – 135.
Între timp, au apărut modificări legate de efectivele de elevi din clase, mărirea normei didactice pentru profesori la 20 de ore și modificări în ce privește degrevările directorilor.











Titula fara pitula!… La restaurant uneori sunt mese rezervate , pentru vreo sindrofie , chefuri dupa botez , diverse aniversari , chefuri de pensionare etc. In cazul sistemului de invatamant oare ce inseamna posturi rezervate ? Pentru cine sunt si de ce ? Nu astept raspuns. (Totusi 145 de rezervari inseamna “o nunta” , nu chiar mica!) Bata-ne sa ne bata cu rezervarile de tot felul. Inventivitatea romanilor este infinita!
Politica își lasă amprenta în învațamânt!
România a ajuns o țară de analfabeți.
Conform legislației în vigoare posturile titularilor în sistem sunt rezervate pentru dascălii aflați în concedii postnatale,concediu maternal până la împlinirea vârstei de 2 ani a copilului, pensie de invaliditate temporară până la îndeplinirea vârstei standard de pensionare, detașare temporară pe un post de conducere în sistem, concediu fără plată, pentru demnitarii și aleșii în funcții politice ș.a. De abia, la 1 septembrie 2024, la împlinirea vârstei de 65, s-au eliberat posturile ocupate de peste 25 de ani de prof. istorie-filozofie, la Tulcea, domnul Crin Antonescu și fizică-Sibiu domnul prof. K. W. Iohannis. Nicio problemă, posturile se ocupă prin suplinire de calificați, care au aceleași drepturi pecuniare ca și titularii din sistem. Deci, nu este inventivitate românească, ci o garanție a unui drept câștigat, adică titular în sistemul național după multe examene și concursuri…
Pt. “trist” și ceilalți. Știți cum s_a ajuns aici? Selecția 0 la nivel universitar. Scuzați expresia dar o folosesc de ani buni cei care se vor studenți ca apoi să devină profesori”îmi bag dosarul la facultatea de….. “. Și după 3 ani, fără practică pedagogică obligatorie, fără didactica disciplinei predate, fără… se trezește profesor. În educație nu se vede falimentul ca în industrie și agricultură ci peste 20 de ani de haos , de miniștri succedați la educație cu frecvența anotimpurilor și iată efectul!
Prietene, sub acoperire, „Educație falimentară”, nu este chiar așa. Bați câmpii și vorbești din auzite. Intră pe edu.ro-titularizare 2025 și acolo găsești toate informațiile privind mobilitatea cadrelor didactice, inclusiv studiile și notele candidaților. Fără Modulul de Pedagogie (I pentru gimnaziu și II pentru liceal), masterat ptr. liceu, nu se poate ocupa postul. Aplicația informatică nu validează. Nu se trezește nimeni profesor fără studii corespunzătoare, multă pregătire, iar concurența este tot mai dură și posturi tot mai puține. Negativismul dumneavoastră privind falimentulul învățământului este utopică. Fiți mai puțin acru și consultați-vă cu un dascăl de carieră din proximitate… Mai degrabă, „Vulpea care nu ajunge la struguri spune că sunt acri”!