Odată cu începerea anului şcolar, peste 7.500 copii din 56 şcoli primare din ţară iau parte la Traffic Snake Game, o campanie creată pentru încurajarea elevilor, părinţilor şi cadrelor didactice să adopte mersul pe jos, cu bicicleta, cu mijloacele de transport public sau folosirea în comun a aceleiaşi maşini atunci când se deplasează la şcoală. Este pentru prima oară când se organizează această campanie la nivel naţional în România, iar în paralel, se vor organiza campanii similare în alte 17 ţări europene.
În România, campania Traffic Snake Game, care poartă denumirea ”Oscar, şarpele hoinar”, debutează în cadrul Săptămânii europene a mobilităţii în 13 oraşe. Jocul se desfăşoară şi la Bistriţa care, în calitate de membru al Asociaţiei ”Oraşe Energie România”, va implementa acest proiect prin Direcţia Integrare Europeană a Primăriei, cu sprijinul Inspectoratului Şcolar Judeţean Bistriţa-Năsăud.
Până vineri, va avea loc o colectare de PET-uri în şcolile din Bistriţa, în cadrul campaniei de mobilitate Traffic Snake Game. Din PET-uri va fi realizată mascota campaniei ”Oscar, şarpele hoinar”, care va fi expusă în Piaţa Centrală luni 22 septembrie, de Ziua fără autoturism.
La ediţia din acest an participă 906 elevi din clasele primare de la următoarele unităţi de învăţământ bistriţene: Şcoala Gimnazială nr. 1, Şcoala Gimnazială ”Avram Iancu”, Şcoala Gimnazială nr. 4, Şcoala Gimnazială ”Ştefan cel Mare”, Colegiul Naţional ”Andrei Mureşanu”, Colegiul Naţional ”Liviu Rebreanu” şi Liceul de Arte Plastice ”Corneliu Baba”.
”Mergând pe jos sau cu bicicleta, copiii devin conştienţi de mediul înconjurător şi îşi dezvoltă aptitudini privind siguranţa în deplasare şi capacitatea de a anticipa acţiunile celorlalţi participanţi la trafic. În plus, mersul pe jos sau cu bicicleta contribuie la atingerea necesarului de exerciţiu fizic recomandat zilnic copiilor. Pe termen lung însă, campania ţinteşte spre generarea unei percepţii uşor de înţeles la nivelul copiilor, cu privire la ce înseamnă o comunitate sănătoasă, guvernată de libertatea de mişcare, de calitatea vieţii şi de independenţa faţă de mijloacele de transport motorizat. Traffic Snake Game (TSG) este o campanie creată pentru a încuraja mersul la şcoală, pe jos şi cu bicicleta, având drept principal grup ţintă elevii şi părinţii acestora. Campania constă într-un joc distractiv şi uşor de pus în aplicare. Pe lângă jocul efectiv, fiecare şcoală participantă este încurajată să organizeze acţiuni conexe şi să familiarizeze elevii cu concepte precum transport sustenabil şi mobilitate, mediu înconjurător şi sănătate”, informează organizatorii campaniei.
Asociaţia ”Oraşe Energie România” (OER) şi-a propus ca în cei 3 ani de implementare a proiectului european Traffic Snake Game Network (TSGN) să aducă jocul în aproximativ 60 de şcoli din cel puţin trei oraşe. Pentru ediţiile 2015 şi 2016, Asociaţia OER speră că numărul şcolilor şi oraşelor în care ajunge ”Oscar, şarpele hoinar” să depăşească cu mult cadrul proiectului.
Foto: arhivă
Adaugă comentariu