Actualitate

Piața rușilor, spre finalul existenței sale. Ce se va face în locul ei și unde vor fi mutate tarabele

”Nu mai putem continua cu bazarul acela într-o zonă care s-a dezvoltat rezonabil”, a declarat primarul Ioan Turc referindu-se la piața de pe Calea Moldovei pe care a vrut să o desființeze și fostul edil. În zona respectivă, ar fi potrivită o parcare de tipul Park and ride, unde oamenii care vin cu mașinile la Bistrița să le lase acolo și să plece mai departe pe jos, cu autobuzul sau, de ce nu, cu trotineta electrică.

Primarul a vorbit despre desființarea pieței de pe Calea Moldovei în contextul în care s-a referit la modernizarea Pieței agroalimentare Decebal despre care a spus că va începe la sfârșitul acei an sau, cel mai târziu, la începutul anului viitor.

”Radem tot și construim de la zero. Luăm credit pentru asta. Dincolo de utilitatea socială pe care o are o piață trebuie văzută și ca o sursă de profit fiindcă închiriezi. Pe ea va fi construită o parcare mare, generoasă, de minim 150 de locuri. Eu țin enorm la acest proiect, o piață închisă, cu temperatură controlată, cu spații de refrigerare pentru că trebuie să încurajăm producătorii locali. Nu voi mai permite nici măcar pe terenuri private să se vândă lubeniță și pepeni. Ce am văzut în oraș mi se pare absolut … Oameni care nu apă să se spele, cu copilași … . O să găsim locația, vom amenaja o piață de gros. În viitoarea piață vom avea standuri pentru producători și comercianți. Vom avea și zonă de industriale și mă gândesc să îi mutăm pe cei din Piața rușilor, cum o știe toată lumea, să-i aducem aici. Le-am promis acelor oameni, în campania electorală, că primăria nu își va bate joc de ei. Vechea administrație a dorit să-i ducă de acolo, dar sunt oameni care trăiesc din asta. Nu îi poți duce oriunde. Trebuie să-i duci undeva cu vad ca să își poate ține afacerea viabilă”, a spus primarul Ioan Turc la AS TV.

Edilul a adăugat că, pe Calea Moldovei, unde e acum Piața rușilor, el vede o parcare mare pe tot amplasamentul.

„Genul acesta de Park and ride, adică îți parchezi mașina, urci în autobuz sau în taxi și îți rezolvi problemele. Ele se fac la marginea orașului, dar se potrivește perfect pentru că acolo e și zonă de retail. Nu mai putem continua cu bazarul acela într-o zonă care s-a dezvoltat rezonabil. Când va consta parcarea 7-8 lei în zona centrală – pentru că asta se întâmplă peste tot în Europa, doi euro, trei euro costă – o să se gândească de două ori și își vor lăsa mașinile în această Park and ride. Adică merg și plătesc pentru a parca în centru sau își lasă mașina și merg pe jos sau iau trotineta electrică, de ce nu?”, a spus Ioan Turc într-o emisiune la AS TV.

În 2018 când și fostul primar Ovidiu Crețu a anunțat că vrea să-i mute pe piețarii de pe Calea Moldovei în zona industrială sau în Piaţa Independenţei Nord întrucât se deschidea o nouă galerie comercială lângă Selgros, Bistriţa Retail Park, oamenii s-au revoltat, iar fostul edil a renunțat la idee.

20 comentarii

  • Asta cu park and ride nu merge veci in Bistrita.
    1. E oras mic, si pe jos daca mergi iti rezolvi rapid situatia.
    2. Bistriteanul e un om obisnuit cu viata de tara, prea multa civilizatie il panicheaza
    3. Nu o sa isi lase nimeni masina in fosta piata la rusi, ca sa mearga cu busul pana la coroana spre exemplu. distanta de 5 minute pe jos.

    O sa fie o parcare goala, un spatiu inutil care va ramane nefolosit. Parcari sunt si la mall, mai bine ati face parcari unde chiar e nevoie, nu uzi gazonul cand ploua, cum faceti voi. Se pot construi multe altele acolo, ceva productiv, nu sa faceti parcare langa parcare. Park and ride merge in orasele mari, la majoritatea soferilor le e frica sa mearga la cluj si sa conduca prin cluj, acolo da, merge. Dar la noi la un oras 2 pe 2, ce sa faci cu asa ceva? E bine sa gandim in viitor, dar sa nu uitam nici prezentul si sa facem unele chestii la nivelul nostru, nu la nivelul metropolelor. Stai linistit domn primar ca cine vine din Bargau, tot merge cu masina prin oras, nu ti se opreste in piata la rusi sa isi lase masina si apoi sa stea in statie dupa bus. Pe langa asta, noi nu avem nici multi turisti, si nici nu e vreun centru universitar ca sa aiba cine folosi park and ride. O tampenie.

    • Corect, nu este un oras pentru park and ride!
      In documentatia de specialitate park and ride – parcheaza și călătoreste, este cunoscută și sub denumirea de parcare de stimulare sau parcare pentru navetiști, este o parcare cu conexiuni de transport public care permite navetiștilor și altor persoane care se îndreaptă spre centrele orașului să-și părăsească vehiculele și să se transfere la un autobuz, sistem feroviar (tranzit rapid, ușoară feroviar sau feroviar de navetiști) pentru restul călătoriei. Vehiculul este lăsat în parcare în timpul zilei și recuperat la întoarcerea proprietarului. Parcurile și plimbările sunt, în general, situate în suburbiile zonelor metropolitane sau la marginile exterioare ale orașelor mari. Bistrita unde se incadreaza? Prea putini spre deloc vor fi cei care o sa isi lase masina intr-o parcare platita, cand poate sa o lase gratuit in parcarea celor doua mall-uri. Deci bani cheltuiti inutil. Mai mult, orasul este relativ mic, se poate ajunge repede pe jos la oricare din institurtiile statului. Poate pe zona asta ar trebui lucrat. De exemplu tot 1 Decembrie are trotuare de 1m maxim latime si daca se mai parcheaza masini acesta se ingusteaza si mai mult. Poate gandita 1 Decembrie cu sens unic intr-o directie si eventual Grigore Balan in directie opusa. Atunci poti mari trotuare si face benzi pentru biciclete. De asemenea in zona se poate amenaja un mic parc cu locuri de joaca sau cu banci eventual cu stand de biciclete/ trotinete de inchiriat. Cei care vin la cumparaturi se opresc la centrele comerciale, nu mai au de ce intra in oras deci este mai mult decat inutila o asemenea investitie.
      Da, trebuie dezvoltata zona, dar eventul cu mai multe intrari si iesiri din zona mall-ului cu Altex si Selgros. Acolo se blocheaza circulatia cel mai tare. In rest, trebuie eficientizata circulatia in oras si stimulate si create conditii pentru alternativele ecologice: biciclete, trotinete, mersul pe jos.

    • Consiliu județean împreună cu comunele ar putea să realizeze două parcări de tip Park & Ride una la Dumitra și una la Tărpiu. Pentru acest fel de parcări sunt fonduri Europene pentru celelalte tipuri de parcări nu sunt.

  • Atata timp cat exista trotuare , piste , spatii verzi si ai unde sa parchezi ( sic!) gratis , bineinteles , trebuie sa fii mare fraier sa dai bani . Cred ca propunerea d-lui Liviu este foarte buna , rezonabila si de mare folos pentru diminuarea noxelor din zona respectiva. Propun sa se faca referendum pentru schimbarea actualei destinatii si numai bistritenii sa decida daca vreau parc sau park and ride. Sa nu decida primarul in numele comunitatii.

    • @ Leo, Da, Referendum ar trebui să fie făcut pentru fiecare problemă a orașului.
      În cazul acesta particular cu piața de ruși nu văd cum ai putea face acest lucru fiindcă beneficiari acestei parcări sunt navetiști și aceștia nu o să poată votat.
      Este la fel cum ai vrea să supui la referendum ipoteza mutări Autogării când beneficiari ei adică navetiștii nu pot participa la referedum.

      O parcare Park & Ride pe DN17 ( E85) în partea de Est a orașului undeva în zona Unirii ( de preferință la intrarea în Unirea) este vitală pentru a mai elibera orașul și așa supraglomerat de mașini.

      A fost un serial cu personaje politice pe HBO în care un consultant propunea unui politician să se pună în dezbatere un proiect de lege prin care serviciu militar să devină obligatoriu fiindcă bătrâni fricoși îl vor vota cu siguranță iar tinerii care vor fi nevoiți să facă obligatoriu armata nu au încă dreptul să voteze.

    • Ce vad să fie în Centru Vechi hi, hi ?! Nu ai unde să parchezi mașina pentru cumpărături acolo. Și locurile puține care sunt vor fi distruse de Linia Verde iar cele câteva locuri de parcare care vor rămâne vor fi ocupate de mașinile primarului și angajaților din primărie care în purul spirit autohton trebuie să-și expună ” bolidul ” fix în fața primăriei. De ce ar fi fraieri comercianții să-și mute tarabele într-un loc unde nu pot vinde nimic altceva în afară de ” iarbă „.

    • Deci tot la parcare etajată ajungeam, pentru a-i împăca pe toți. Astfel pe acoperiș poate fi parc. O parcare subterană 1-2 nivele și eventual terana 1 nivel ,iar pe acoperiș parc.

  • Cum sa isi lase ciumpalacii cazanele la park and ride si sa isi strice jmenurile de țoale si de jneakersi pe jos? Cum sa mearga la un căfei pe jos ori cu rata?Era o vorba …opincile la bariera…

  • Nu daramati acest simbol al orașului. Când vi in Bistrița știi 3 lucruri Dracula, Gloria Bistrița și Piața de la Ruși. Pai de unde mai cumpărăm noi blugi și teniși ‘made în piața’ ? Piața de la ruși e un brand local.

    • Ăștia vrea sa se răzbune pe Putin și pe rusi și strica un simbol istoric al orașului.

  • Strada Lucian Blaga se va lărgi la patru benzi? Este o investiție bună de cinci milioane de euro pentru 50 de bicicliști? Dacă există un automobil pe cap de locuitor, transportul public este atractiv? Fostul președinte Traian Băsescu a indicat mijloacele de transport în comun fiind cele mai contagioase locații pentru transmiterea Covid , deci nu o să lase nimeni automobilul personal pentru cel public !

  • Piata arata oribil.
    Trebuie mutată pe Simion Mândrescu.l Roseyars teren dat de geaba la Gloria.
    In locul pietei un parculet, nu exista spațiu verde in zona.
    Mai ales că se fac in vecinătate niste blocuri care pe pariu nu vor avea nici un fir de iarbă verde după metoda celorlalte blocuri fara parcări și spații verzi
    Hai succes

  • Tanarule, Lucian Blaga nu se poate largi la patru benzi afectează terasa blocului de pe colt, ar dispărea locurile de parcare și unde ar mai parcă cei de la bloc?
    In curtea blocului ar distruge spațiile verzi😂😂😂😂

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.