Social

”Poarta Transilvaniei”, deschisă și la Strâmba. Radu Moldovan: Este o lucrare de referință

(FOTO-VIDEO) Conducerea Consiliului Județean Bistrița-Năsăud a recepționat modernizarea Lotului 3 din DJ 172 D ”Poarta Transilvaniei”, cel care face legătura între DN 17 de la Josenii Bârgăului, prin Strâmba, până la Ilva Mică, în care s-au investit 42 de milioane lei (9 milioane euro) bani europeni prin Programul Operațional Regional.

”Avem bucuria să recepționăm astăzi acest tronson de drum de 14,1 km în care s-au investit 42 de milioane de lei, adică 9 milioane de euro. Avem lucrări de artă, ziduri de beton armat de peste 5 km, șanțuri, rigole, șanțuri periate peste 14 km. Cred că e o lucrare foarte bună și care rezolvă o problemă importantă a traficului rutier. Avem, în momentul de față, scurtarea drumului cu 18-20 de km a tuturor celor care vin de pe zona Someșului superior și Valea Ilvelor spre Bistrița, descongestionăm traficul de pe DN 17 D din aval de Ilva Mică, Feldru, Rebrișoara, Năsăud și de pe DN 17 C Năsăud – Bistrița. Eu aș vrea să le mulțumesc tuturor celor implicați în acest proiect, începând cu colegii mei de la Dezvoltare, continuând cu cei de la Achiziții și colegilor de la Direcția Tehnică care au supravegheat implementarea proiectului. Aș vrea să-i felicit pe cei de la Dimex care au făcut această lucrare de referință din nou, pentru seriozitatea cu care au tratat acest lucru și pentru calitatea lucrărilor”, a spus președintele CJ Bistrița-Năsăud Radu Moldovan, într-o declarație de presă.

El a reamintit că Lotul 1, tronsonul 1, din ”Poarta Transilvaniei” a fost finalizat acum câțiva ani, acum se lucrează la tronsonul 2 de la intersecția cu Drumul Blajului către Mița. ”Am recepționat Lotul 2 Colibița – Prundu Bârgăului, acum suntem la recepția Lotului 3. Lotul 4 este încărcat pe SICAP, e în locitație publică, 3 ianuarie 2020 fiind data pentru depunerea ofertelor, Lotul 5 e terminat în proporție de circa 70%. Urmează ca în primăvară să terminăm partea de strat de uzură și lucrările adiacente, șanțuri, trotuare”, a spus Radu Moldovan.

Șeful CJ a mai precizat: ”Am și o bucurie de suflet astăzi. Am pornit un proiect de suflet cu Ioan Țintean care m-a rugat să facem și drumul peste Strâmba. Cumva, obligația morală față de dumneavoastră e îndeplinită. La Crăciun vin și vă colind, să-mi dați un pahar de șampanie. Parteneriatul nostru a fost unul de succes din toate punctele de vedere și, cu siguranță, va continua”, a spus el adresându-i-se lui Ioan Țintean.

Radu Moldovan – ”Așa arată și așa se merge pe drumul recepționat astăzi! Vă așteptăm pe Poarta Transilvaniei cu drum bun!”:

https://www.facebook.com/emilradu.moldovan/videos/1410307239135469/?__xts__[0]=68.ARCCyIKoXm46iH3l_AYinCgXDwhaxz7ebWDR4ejK-n_no1i34cJFhlWWN5jerPo1G5ns6p2Izh9_yTwExRgNJsrkPNZyeQCYV-KUk9nEjcisn5OCdcn_Bapt3FwP88YiNO1YCOlramCds6zgkjVa_nvyF-tKejMsl-PHDVAkU-xSNiydQMzRxP8I1n8qfAHU5EK05CtpIOO7A7fVH6w2Rwa-lsCSgOA7k6hfxPH78ODHSIM_7aCVIDxY_1dlJXBw2pnBiX63tTrif_oTbYlFR8iju_h7HqLhF-d69RfHdmUQ7OfIuyMstht2P2RJyR6lLqO3R16ENsN7TYpcmCRVcIXuZ0hJitSgwgI1HQ&__tn__=-R

Vicepreședintele CJ, care a fost totodată și președinte al Comisiei de recepție, Ioan Țintean a spus: ”Obligația morală nu este față de mine, ci față de locuitorii celor două văi pe care le-am considerat cele mai importante din punct de vedere strategic, economic. Banii se fac și din transport. Acest tronson, din punctul meu de vedere, poate aduce județului Bistrița-Năsăud o creștere de cel puțin un milion de euro pe an, prin reducerea timpului de deplasare, siguranța circulației și reducerea cheltuielilor și valorificarea mai bună, mai ușoară și mai rapidă a resurselor locale. Această lucrare am așezat-o în fruntea lucrărilor de infrastructură rutieră. Introducerea apei pe zona de câmpie și deschiderea drumului peste Rotunda ar mai fi printre cele mai importante lucrări ale județului Bistrița-Năsăud”.

Recepție la modernizarea lotului 3 din DJ 172 D – Poarta Transilvaniei: (DN 17) Josenii Bârgăului – Strâmba – Ilva Mică

  • Constructor: Dimex 2000 Company SRL și SC STARCOM EXIM SRL 
  • Valoare: 9 milioane euro (42 milioane lei)
  • Lungime totală: 14.1 Km
  • Lățimea drumului: 5,5-6m, cu supralărgiri în curbe și acostamente amenajate;
  • Șanțuri, rigole carosabile cu grătar metalic și rigole de acostament: total 14,1 km.
  • Ziduri din beton armat: 5.8 km, consolidări cu ziduri de sprijin și 272 de piloți din beton armat cu o lungime de 12 metri. 

Total km Poarta Transilvaniei: 80 km. Total valoare: 50 de milioane euro

  • Lotul 1, tronson 1 – Mureșenii Bârgăului-Colibița (recepționat)
  • Lotul 1, tronson 2 – Colibița-Mița (în lucru);
  • Lotul 2 – Prundu Bârgăului – Colibița (recepționat)
  • Lotul 4 – Ilva Mică-Măgura Ilvei (în achiziție-data limită de depunere a ofertelor: 3 ianuarie 2020)
  • Lotul 5 – Măgura Ilvei – Lunca Ilvei (realizat 70%), urmează lucrările de construcție a trotuarelor, pavajelor, capetelor de pod și stratul de uzură în primăvara lui 2020. 
https://www.facebook.com/emilradu.moldovan/posts/2669134639806733

9 comentarii

    • E logic. Creşterea accesibilității la pădure pentru camioanele patronilor ( aceiaşi ) din zonă în combinație cu setea de bani a unora plus slaba conformare la normele silviculturale, slaba supraveghere, dotare instituțională..sărăcia endemică, educația lanpământ vor conduce în scurt timp la depopularea versanților de arborii cei mai frumoşi. Nici o minune. Veți fii primii care o să aflați de accidentele rutiere cu victime care vor implica căruțe noaptea şi camioane pline de lemn.

  • Într-un climat de totală discreție și anonimat, invers proporționale cu măreția și costurile ei, s-a deschis impresionanta autostradă dreaptă Strâmba-Ilva mică (localitatea, nu autostrada) pentru publicul larg (5-6 m lățime pe alocuri, autostrada, nu publicul).
    Pentru mărețele realizări constructorii vor fi cinstiți cum se cuvine, iar următoarea mare autostradă și lucrare de geniu (carpatin) Măgura-Arșâța, îi va avea tot pe ei constructori, v-o spunem de pe acum , ca să nu aveți surprize (la licitație).
    Acu să-i mai aud pe cârcotași că mai zâc ”fură ei, dar mai și fac câte ceva”.

  • Ca si sofer amator care se duce des pe acest drum pana la Maieru si retur , recunosc ca este o lucrare faina si de calitate. Da , asa este cum zice seful CJ-ului. Insa nu pot sa inchei si sa nu adaug un alt aspect de tata tadula, adica o alta lucrare de doi bani in care se ingroapa bani publici si ne facem de ras. In aceasta seara la Romania tv si la PROtv la stiri ,din nou judetul BN este dat de exemplu de rele practici in constructia de drumuri. Dupa partia Cocos si Veveritele lui Cretu tot la PRO tv , a venit randul ARDANULUI si a Primarului din zona sa dea explicatii de cum se asfalteaza pe ninsoare. Astept reactia ferma a Presedintelui Radu Moldovan sa ceara explicatii si chiar sanctiuni la o astfel de magarie. D-le presedinte opriti imediat lucrarile de proasta calitate facuta in aceasta perioada privind turnarea de asfalt .Lumea de acolo isi pune mainile in cap.

    • Nu se putea sa nu apară și pupincuriciul pe care Raducu l-a servit o dată. De abia aștepta Raducu să-i dea Balan cuvântul și ocazia să aibă o reacție fermă.

  • Amu’, din cate stiu eu, cand te apuci de un drum o faci bazandu-te pe ceva indicatori, de tip: populatie deservita, starea drumului si altii.
    In schimb: „Am pornit un proiect de suflet cu Ioan Țintean care m-a rugat să facem și drumul peste Strâmba”. Nu vreau sa critic executia, ori sa pun in discutie oportunitatea (fara date), da’ poate cand vorbim la inaugurare, nu o luam pe aratura cu explicatii de genul asteia. Sunt doar amuzat.

Apasă aici ca să comentezi

Dă-i un răspuns lui Balan Marius-ecologist PV Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS