Vechiul pod de cale ferată care traversează pârâul Leșu între stațiile Leșu și Poiana Ilvei va fi demolat, urmând să fie înlocuit cu unul nou.
Calea ferată Ilva Mică-Floreni pornește din nordul Transilvaniei, traversează Munții Bârgăului din Carpații Orientali și ajunge în regiunea istorică Bucovina. La km 5+594, pe linia Ilva Mică – Floreni Ramificație, între staţiile Leșu și Poiana Ilvei, a fost construit în anul 1938 pentru două linii un pod cu lungimea de 19,70 m, care traversează pârâul Leșu. Linia de calea ferată este electrificată, în aliniament şi palier. Pe zona unde este amplasat podul, calea ferată este în rambleu cu o înălțime de aproximativ 0,50 m.
Prin investiția propusă de către CNCF – ”CFR” SA – Sucursala Regionala Căi Ferate Iași, se prevede demolarea podului existent şi înlocuirea acestuia cu un pod nou realizat cu suprastructură pentru cale ferată dublă, din grinzi metalice înglobate în beton, cu calea în cuvă de piatră spartă. Mărimea deschiderii podului nou este de 20 m.
Lucrările propuse au ca scop principal îmbunătăţirea siguranţei traficului feroviar pe reţeaua de cale ferată și diminuarea efectelor adverse asupra mediului, anunță Agenția pentru Protecția Mediului Bistrița-Năsăud.
,,podul de piatră s-a dărâmat, a venit apa și l-a luat”… de la vorbe la fapte, e cale lungă. Uite podul CFR de la Grădiștea, a fost afectat de inundații în 2005, calea ferată spre Giurgiu închisă de 17 ani. Da, imediat au fost făcute SF-uri, PT-uri, multe, nu unul și abia în 2021 a început demolarea podului, iar în ritmul ăsta v-a fi terminat în 2221. În 32 de ani nu s-a reușit electrificare măcar a unui singur km de Cale Ferată, s-a închis circulația pe zeci de rute CFR, se circulă cu restricții de circulație pe 70% din lungimea Căii Ferate, viteza medie de circulație fiind în jur de 40 km/oră, mai mică cu mult ca înainte de 89, iar noi visăm la cai verzi pe pereți. Vă spune unul care a iubit calea ferată, a muncit acolo de la 20 de ani și de acolo a ieșit în pensie.
Sunt întru totul de acord cu dumneavoastra, viteza de deplasare a trenurilor a scăzut foarte mult, îmbunătățiri nu s-au făcut, de distrus sa distrus foarte mult. De la vorbe la fapte îi cale lungă și anevoioasă. Să auzim numai de bine!