Actualitate

Poliţia spune că firma Roşu Tour avea toate documentele în regulă

Firma Roşu Tour Bistriţa, deţinătoarea autocarului implicat duminică în accidentul din Franţa, avea toate documentele în regulă, atât cele de transport, cât şi cele ce vizau licenţierea şi şoferul, a declarat într-o conferinţă de presă comisarul şef Ciprian Buta, adjunctul şefului Inspectoratului Judeţean de Poliţie (IJP) Bistriţa-Năsăud.

Comisarul şef Ciprian Buta a precizat că, imediat după accident, Poliţia a verificat documentele firmei pe care le-a transmis apoi celulei de criză constituită la nivelul Guvernului României.

„Au fost efectuate verificări la solicitatea Ministerului Administraţiei şi Internelor (MAI) pe care le-am comunicat celulei de criză constituită la nivelul Guvernului. Corespondenţa cu partea franceză care investighează cazul se face pe canale diplomatice. Noi am verificat legalitatea documentelor de transport, de licenţiere, documentele conducătorului auto, verificarea tehnică şi toate au fost înaintate premierului. Din punctul nostru de vedere, toate lucrurile sunt în regulă. La ce competenţe avem noi de verificare, toate au fost în regulă”, a spus Buta.

Întrebat despre un eventual contract de închiriere al autocarului unei firme din Suceava, comisarul şef Ciprian Buta a spus că maşina implicată în accident aparţinând Roşu Tour Bistriţa efectua o cursă de linie.

„Autocarul nu era închiriat. A făcut o cursă de linie şi a preluat călători din diferite judeţe. Din Bistriţa-Năsăud nu a fost niciun călător în autocar. Singurul bistriţean era şoferul”, a spus Buta.

Întrebat cum a fost verificată maşina din punct de vedere tehnic, Buta a spus că au fost verificate documentele care există la Registrul Auto Român (RAR).

„Verificarea tehnică a autocarului s-a făcut la RAR în luna iulie. Noi am verificat documentele care există la RAR”,a  spus Buta.

Un jurnalist a vrut să ştie care era starea cauciucurilor şi dacă se confirmă faptul că acestea ar fi fost cumpărate cu o lună înainte din Germania, Ciprian Buta a spus: „Pentru aceste motive, am înaintat ieri (joi –n.r.) o copie după dosarul tehnic al autocarului în vederea efectuării unei expertize de către autorităţile franceze”.

Întrebat ce au spus reprezentanţii companiei bistriţene poliţiştilor referitor la starea anvelopelor de la acest autocar, Ciprian Buta a declarat că administratorii Roşu Tour au declarat că anvelopele nu erau vechi, ele fiind înlocuite.

„Cei de la Roşu Tour au spus că anvelopele au fost înlocuite şi, în momentul în care a fost efectuată verificarea tehnică, toate au fost în regulă din punct de vedere tehnic”, a declarat Buta.

În ce priveşte numărul de şoferi, sursa citată a declarat că au existat doi, unul din Bistriţa şi altul din Suceava.

„Era un şofer de la Roşu Tour şi altul de la firma din Suceava. Transportatorul apreciază de câţi şoferi e nevoie şi în funcţie de distanţă. Există relaţii de colaborare între firme. Având Roşu Tour linia aceasta către Spania, automat preia pasageri şi de la alte firme pe care ar trebui să îi transporte pe aceştia. Există contracte de colaborare în acest sens”, a declarat Ciprian Buta.

Adaugă comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.