Economie

Primăria Bistrița cumpără încă 22 de mașini electrice, opt destinate Poliției Locale

Primăria Bistrița va achiziționa, prin sistemul de achiziții publice, 22 autoturisme electrice noi prin Programul Rabla Plus din care 8 sunt destinate Poliției Locale.

Achiziția este împărțită în două loturi. În primul lot este prevăzută achiziția a 14 autoturisme prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic 2020-2024 este estimată o cheltuială bugetară de 1,4 milioane de lei fără TVA. Ecotichetul este în valoare de 120.000 lei/buc lei, TVA inclus, iar ofertanții trebuie să fie înscriși în lista producătorilor validați de AFM.

În al doilea lot este prevăzută achiziția a 8 autoturisme electrice pentru Poliția Locală, suma alocată fiind de peste 800.000 de lei cu depunerea ofertelor până în data de 29 mai.

În caietul de sarcini se menționează că autoturismele trebuie să aibă autonomie de minim 220 de km.

9 comentarii

  • Să le fi luat biciclete!
    In Europa am văzut polițiști pe cai, pe trotinete electrice, pe biciclete, etc
    Asistentele medicale merg in fiecare zi sa viziteze pacientii acasă, ca sa îi consulte si sa le des medicamente, pe bicicleta.
    Hjemmehjælpen ( ajutorul domestic) o instituție a primăriei care are rolul de a-i ajuta pe bătrâni sa facă curățenie in apartament, sa-si facă de mâncare sau pur si simplu sa meargă la Supermarket sa le cumpere ce le lipsește, merge de la un apartament la altul, tot pe bicicleta.
    Din ce observ eu unele țări sunt specialiste in macrosocial, adică iti rezolva statul toate problemele, dar reversul medaliei e ca sunt pe nicăieri la mucrosocial. Nu te ajuți cu familia, nu te ajuți cu vecinii, trăiești in singurătate si aștepți sa vina sa re viziteze reprezentantul statului, care are de vizitat încă 10 bătrâni in alea 8 ore de munca.
    Deci, biciclete in prima etapa.
    Desființarea Poliției Locale si externalizarea serviciului. Firma privată care controlează parcările.
    Firma Privată de paza la intrarea in unele instituții. In majoritatea nici nu e nevoie de pază. Nu suntem la București (Parlament, ministere, etc.).

    21
    2
  • Despre externalizarea unor servicii!
    Firmele de stat au cheltuieli mari; salarii mari, sporuri de radiații, de munca grea, au mulți șefi, mulți care contabilizeaza si supraveghează, multe zile libere, merg la munca târziu si pleacă acasă devreme.
    Cheltuieli bugetare de 100 milioane.

    Daca externalizezi serviciul, patronul dă afara 20% dintre angajați, reduce nr de șefi, le date sporul de radiații, fidelitate etc si reduce cheltuielile la 80 de milioane.

    Concluzie.
    Primăria poate externaliza un serviciu si plăteste unui privat 85 milioane, in loc sa cheltuiasca 100 de milioane având acel serviciu in subordinea primăriei.
    Patronul câștiga 5 milioane (cheltuieli 80 milioane, venituri 85 milioana)
    Primăria câștiga 15 milioane. Plateste privatului doar 85 milioana in loc de 100 milioane cât îi costa acest serviciu.
    Toată lumea are de castigat, contribuabilii, primăria, firma privată.
    Numai ca pe unii “deștepți” o sa ii doară in fund, ca de ce câștiga patronului 5 milioane.
    Pentru ca face treaba, eficentizeaza , reduce cheltuielile, face economie la buget.

    12
    9
  • Daaa, externalizare , o sa arate orașul mai ceva că în junglă și cu siguranță serviciile către primărie vor fi muuuuult mai scumpe , dezmăț pe bani publici.
    Or sa vina firme din tara sa aibă grija de oraș așa cum vin arboricologii lui hangan pe bani multi sa distrugă copacii.
    O sa distrugem și ce mai este bun in orașul ăsta.

    13
    4
  • La Poliția Locală, impropriu zis, că Doamne ferește nu e Poliție, nici măcar gașcă, că nu au pregătire de nici o culoare, ce să facă cu mașinile?Poate să le lustruiască zilnic…Rușine primare!Redefinirea lucrătorilor primăriei pe acest segment ar fi ‘Cooperativa munca în zadar’!Pe banii noștrii, clar…

    18
  • Nu cred că e o idee bună externalizarea, uitați-vă ce s-a întâmplat când s-a renunțat la Urbana, firmă administrată de primărie, și s-a trecut la Supercom. Prețul colectării s-a scumpit de 4 ori și se ridică mai rar. Pubelele pline cu vârf sunt o priveliște obișnuită printre blocuri. Mai bine să eficientizeze poliția locală, ajung 2 șefi și mai puțini trepăduși. Tot așa era mai bine dacă moderniza Urbana.

    16
    • La electrica e simplu ; nu ulei motor, ulei cutie, furtune, intercooler , egr, turbina, axe cu came, noxe puturoase.
      Bateriile sunt RECICLABILE si se schimba o data dupa minim 10 ani, deci cine polueaza ? ala care are „DIZAL” sau electrica ?

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.