Firmele interesate să intre în competiție trebuie să depună o garanție de participare în cuantum de 11710 lei, garanția de bună execuție fiind de 7% din valoarea contractului fără TVA. Vor fi acceptate firmele care pot demonstra că, în ultimii trei ani, au mai avut contracte de promovare a unui brand, marcă, evenimente sau alte produse prin metode de marketing specifice. Metoda de selecție este licitația publică, urmând să fie aleasă acea companie care va veni cu prețul cel mai scăzut. Termenul limită pentru predarea ofertelor este data de 27 iulie a.c. La ora 13.00, la Primăria Bistrița vor fi deschise ofertele.
Primăria Bistrița va promova anul acesta Cetatea Medievală Bistrița cu ajutorul unei potcoave care va fi oferită ca suvenir turiștilor ce vizitează orașul și a struțului care va fi mascota acestuia, ambele fiind realizate în cadrul proiectului „Promovarea turistică a Cetății Medievale Bistrița”, finanțat cu un milion de lei, bani europeni și contribuții de la buget.
Liliana Coceșiu, director în cadrul Primăriei Bistrița, spune că prin acest proiect se dorește creșterea atractivității și competitivității turistice a municipiului Bistrița.
„Obiectivele proiectului sunt crearea unui brand turistic pentru promovarea municipiului Bistrița, și anume Cetatea Medievală Bistrița, respectiv organizarea de evenimente tematice în vederea includerii Cetății Medievale Bistrița în circuite locale, județene, regionale și naționale”, a declarat ea.
Coceșiu a declarat că specialiștii Primăriei Bistrița au ajuns la concluzia că brandul turistic cel mai potrivit pentru Bistrița este cel de „Oraș al pasajelor” al cărui simbol să fie potcoava și mascotă struțul, ambele elemente care se regăsesc în stema orașului.
Istoricul de artă Vasile Duda a explicat, în aceeași conferință de presă, ce legătură au potcoava și struțul cu istoria orașului.
„Nu am crescut struți, nu creștem nici acum, dar struțul se află în stema orașului. Bistrița a primit stema aceasta în secolul al XIV-lea din partea Regelui Ludovic de Anjou. Ca ornament de coif al regilor din familia de Anjou era struțul cu potcoavă în cioc. Unul dintre cronicarii perioadei respective considera că struțul era simbolul familiei de Anjou chiar în contradicție cu nobilimea maghiară în sensul că regii de Anjou, provenind pe filieră franceză din altă zonă decât cea a Ungariei, au avut un conflict cu nobilimea maghiară și, din această cauză, ei au susținut dezvoltarea orașelor. Struțul este cea mai puternică pasăre, spuneau atunci, e atât de puternică încât poate să sfarme și să digere fier. Din acest punct de vedere, struțul e simbolul care se opune nobilimii maghiare, calului de fapt, cavaleriei și, în felul acesta, potcoava apare în ciocul struțului ca fiind zdrobită de către această pasăre puternică”, a declarat Vasile Duda.
El a adăugat că, în secolul al XVI-lea, comercianții au considerat struțul simbol al poziției orientale între orașele Europei și potcoava un simbol al norocului.
„Potcoava este un element pe care îl putem realiza în spațiul public. E un element de suvenir pe care îl poți produce în piață. E un obiect simplu, cu o interpretare destul de universală, un simbol al norocului, dar obligația noastră va fi să-l particularizăm”, a declarat Vasile Duda, potrivit căruia potcoavele făcute în piață de un fierar ar putea trezi interesul publicului.
Vasile Duda a adăugat că, prin acest proiect, specialiștii au creat și o siglă pentru oraș în care apar stilizate, într-o manieră contemporană, Biserica Evanghelică și Ansamblul Sugălete.
„Sigla nu o vedem altfel decât ca pe o interpretare modernă fiindcă o facem astăzi. Ea poate fi adaptată evenimentelor și colorată, dacă e cazul, și în cele trei culori de pe drapel”, a explicat el.
În ce privește brandul turistic al orașului, care se dorește a fi cel de „Oraș al pasajelor”, Vasile Duda a spus că era nevoie de un element care să identifice Bistrița, care să-i permită să concureze cu celelalte cetăți medievale.
„Sighișoara este percepută ca orașul-cetate, Sibiul a rămas unul din reperele culturale cele mai importante în rândul burgurilor, iar Brașovul are și el un brand – Biserica Neagră. Din acest motiv, noi ne-am gândit că pasajele pot să deveni un simbol al Bistriței pentru că ele ne oferă perspectiva unui oraș unitar”, a declarat Vasile Duda, potrivit căruia în Bistrița sunt, în total 22 de pasaje care asigură legătura între centrul orașului și străzile laterale.
De altfel, Primăria Bistrița vrea să reabiliteze toate aceste pasaje cu bani europeni, să înlocuiască actualele pavaje cu piatră natură, să asigure iluminat arhitectural și să reabiliteze pereții laterali.
„După ce vor fi făcute investițiile pe pasaje, vom descoperi frumoasa perspectivă de a traversa orașul pe jos și de a vedea valorile pe care le are”, a declarat Vasile Duda.
Municipiul Bistrița a câștigat proiectul “Promovarea turistică a Cetății Medievale Bistrița” care se derulează pe parcursul acestui an. Proiectul este finanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operațional Regional, Axa prioritară 5 – „Dezvoltarea durabilă și promovarea turismului”, Domeniul major de intervenție 5.3 – „Promovarea potențialului turistic și crearea infrastructurii necesare, în scopul creșterii atractivității României ca destinație turistică”.
Valoarea totală a proiectului este de circa un milion de lei din care peste 780.000 de lei reprezintă finanțare nerabursabilă, restul banilor urmând să fie alocați de la buget.
Obiectivul general al proiectului îl reprezintă creșterea atractivității si competitivității turistice a municipiului Bistrița, prin crearea unui nou brand turistic Cetatea Medievală Bistrița, și promovarea acestuia la nivel național prin metode specifice de marketing.
Adaugă comentariu