Actualitate

Primăria Bistrița scoate la licitație construcția autogării suspendate. Niculae: Este un lucru bun

Centrul intermodal de transport, un proiect în valoare de 9 milioane de euro finanțat din fonduri europene, se află în pregătirea documentelor pentru achiziție publică, a declarat viceprimarul Cristian Niculae care speră ca, până la sfârșitul acestei luni cel mult începutul lui februarie, documentele să fie încărcate pe SICAP.

”Îmi doresc să nu dureze prea mult licitația și să începem cât mai repede lucrul la acest proiect mare pentru orașul nostru. Este contestat de unii. Este adevărat. Am ascultat ce au avut de spus oamenii, dar va fi o construcție peste calea ferată. Până la urmă ce avem din punct de vedere urbanistic acolo? O cale ferată și niște linii electrificate. Peste acea cale ferată și acele 10 linii paralele va fi creată o platformă care va crea încă o axă de trecere peste calea ferată”, a spus Niculae.

Viceprimarul a amintit că traficul a fost unul de coșmar în oraș câtă vreme era închisă câte o trecere la care s-a lucrat la modernizare.

”Gândiți-vă cum se va circula când va fi una în plus pentru că acum avem o mare problemă în Bistrița, din Decebal și până la Dedeman, nu mai poți trece peste calea ferată. La mijlocul acestei distanțe, putem face o trecere peste calea ferată. De pe Gării să se treacă direct pe Tărpiului. Acea construcție nu va deranja traficul auto pentru că va fi peste calea ferată. Construcția aceasta va fi în afara zonei de circulație actuală. Se va crea o axă de trecere în plus care va face un trafic mult mai fluent pe Decebal și pe la Dedeman fiindcă se va trece direct de pe Gării în Tărpiului. Va fi o autogară suspendată care va interconecta Gara Bistrița Nord, Autogara veche cu toate liniile de transport internațional care vin în oraș. Să nu credeți că soluția ni s-a năzărit nouă. S-au făcut studii de trafic. Vin 50-60 de autocare pe zi care aglomerează traficul, dar și alte mașini care vin să aducă oamenii la aceste autocare. Creându-se acest spațiu într-o zonă unde nu avem nimic, se va lega direct de centura veche și nu vor mai intra în oraș acele autocare, nici acele mașini care aduc oamenii la autocare. Eu zic că acest centru intermodal, recomandat de specialiștii de la facultatea de transporturi din Cluj care au făcut studiul de trafic, este un lucru bun pentru Bistrița care va duce la fluidizarea traficului în orașul nostru”, a spus viceprimarul Cristian NIculae.

În 2018, Consiliul Local Bistriţa a aprobat cu câteva modificări Studiul de fezabilitate pentru construirea Centrului intermodal de transport public cu bani europeni, investiţie care va ajunge la 9 milioane de euro, în ciuda criticilor care au venit din partea opoziţiei. Consilierii PNL au cerut mai multe explicaţii tehnice legate de proiect şi au subliniat, prin vocea lui Ioan Peteleu (PNL), că acest proiect reprezintă încă o „utopie” a edilului şef.

Contractul de finanțare pentru proiectul ”Centrul intermodal de transport public Str. Gării – Tărpiului – Industriei”, în valoare de 42,4 milioane lei (9 milioane euro), din care 30,8 milioane lei finanțare nerambursabilă (72,66%) și 11,5 milioane lei contribuția municipalității (27,34%) a fost semnat la sfârșitul lunii mai a anului trecut.

38 comentarii

  • “va fi creată o platformă care va crea încă o axă de trecere peste calea ferată” !!!
    “Platforma” aia ne costa 9 milioane de euro , nebunilor !

    • Cică bani europeni !
      La fel ca ca la pârtie , unde ne-au îndatorat la bănci sau proiectul cu supraetajata piata Decebal ,unde dupa ce-au tocat milioane pe studii , n-au primit niciun euro european !

    • Este proiect finantat din fonduri europene nerambursabile, nu din bugetul municipiului.
      Va fluidiza traficul din centrul orașului, cu sigurantă.
      Administrația municipiului a mai atras 9 mil de euro si prin acest proiect.

    • Cat timp sunt bani europeni nu vad de ce sa nu se facă, avem nevoie de toate soluțiile ca orașul asta sa fie mai puțin aglomerat

    • Bine ca nu construiti gradinile suspendate ale Semiramidei. Voi nu sunteti in stare sa puneti niste cacaturi de becuri pe strazile care stau in bezna de ani de zile. INCOMPETENTILOR
      Tara si orasul asta ramane in urma datorita incompetentilor si a smecherilor care fura bani prin tot felul de proiecte de cacat. Mi se face greata de tara asta condusa de prosti.

  • Dana sau Dan, este o invedtitie inutila, cea mai mare porcarie cu o gramada de bani.
    Cred mai drgraba ca, se poate face o trecere cu semafor iar in timp o trecere pt autoturisme pe sub pasajul existent includiv amenajare locuri de parcare ar costa mult, mult mai putin si ar profuce mai putin disconfort locatarilor.
    O autogara se poate face in zona industriala in una din constructiile in paragina.
    Dar nu se vrea, de aici se pot sifona bani ca si de la partie.
    Cea mai monstruoasa realizare fara cap si cu bani multi.
    Pe langa calea ferata s ar putea face trafic auto pe doua benzi asa cum spunea un domn de la PNL nu vreau sa i fac propaganda si chiar unele persoane care comenteaza pe acest onli ne.
    Oare cate aberatii se vor mai scoate in prag de campanie?
    O sa ramanem cu promisiunile marete asa cum am ramas 12 ani.
    Cate strazi s ar putea asfalta inclusiv utilitati de pe acesti bani? Suntem ca, in evul mediu mai ales cartierele.

    • Băi părerologilor, terminați cu comenturile astea idioate!
      Cum sa faci trecere la nivel cu calea ferată semaforizată peste 9-10 linii feroviare paralele? Asa cum e situatia din acea zona.
      Un pasaj auto subteran este intotdeauna mult mai scump ptr ca trebuie deviate toate retelele de utilitati subterane, ce trec prin acel loc.
      Dar e bine, că toți suntem specialiști!

    • Rabine rabine …. la Colibița treci pe Bargaie!! Poate te prinde vreun “țaran” și te face cățel la stână!!!

      Amu dacă Tătaru am început as vrea sa-L întreb pe ingineru’ la ce folosesc cele noua-zece cai ferate paralele ?? Pentru ca este un singur fir de circulație spre vechiul triaj.
      Asta una.
      A doua: voi ați înțeles ca este vorba de o autogara suspendată?? Io așa am înțeles …. Nu am mai văzut prin Ro așa ceva. Va fi un proiect futurist. (mai mult futu decât rist…)

  • Da, e necesară o trecere peste calea ferată spre Tarpiului pentru că acum ca să meargă la comelf trebuie sa ocolească până la piața Decebal. Gara si autogara sunt porți de intrare în oraș,totuși în parcul din spatele statuii lui M.Eminescu toată vara n-a fost plantată măcar o floare, de fântână arteziană ce să mai vorbesc. Cei care gospodaresc acest municipiu nu trec niciodată prin zonă?

    • Ți-a demostrat Cretu cat ii pasa de “porțile de intrare in oras” , cand a autorizat construirea chioșcurilor tarabelor si dughenelor din jurul Autogării !

  • Asta este proiectul de suflet al lui Cretu iar Niculaie preia toate aberatiile de unde sa stie saracul ce este util pt locuitori Bistritei?

  • Cate pareri domnule pe aicisa, plin de ingineri si doctori in constructii
    Hai ma papagalilor lasati vrajeala, ca voi va dati cu parerea aiurea
    Normal ca o pasarela peste calea ferata ajuta traficului, trebuie sa fii o gaina beata ca sa nu vezi ca numai asa o poti rezolva

    Oricum sunt oameni la care nici daca le bagi pita in gura nu recunosc ca o mancat

    Bine ca se face ba baieti si bine ca e cu fonduri nu cu banii nostrii,
    Gar(gara) multa,

  • Ce axa de trecere, oare omul asta stie ce vorbeste? Daca este un proiect in acest sens l a vazut acest domn? Din imagine se vede clar o platforma la o inaltime considetabila.
    Sa spanzuri o platforma pe care se vor catara peste calea ferata autobuzele iar casele sa ramana sub pasajele de trecere doar nu urca autonuzele cu macaraua.

  • Domnule Scurtu Nicolae „daniel” mai nine si previxa cato bsni sunt alocati din bugetul local.
    A se vedea sedintele CL.

  • Eu zic ca se poate realiza și ca va fi o investiție bine venita pt orașul nostru. Studiul, am înțeles ca s-a realizat de către specialiști de la facultatea de transporturi din Cluj și ca se va realiza prin fonduri europene nerambursabile. Deci, spor la treaba.

  • Domnule inginer, se utilizeaza o singura linie pentru trenul spre Bargau, restul pot fi desfiintate. Este cumva un nod de cale ferata importanta?
    Te mai si semnezi „inginer”

    • Ati ajuns sa impuneți voi CFR -ului , care este proprietar al terenului si instalațiilor , sa-si desființeze liniile si terminalul pentru containere !
      De ce nu le cereți sa-si demoleze si peronul nou ,construit acum câtva ani, ca si ala o sa va deranjeze !

  • Eu zic ca este un proiect bun pentru Bistrita si va scoate din oras traficul autocarelor din zona decebal si garii.
    Nu inteleg de ce contesta atat unii acest proiect, mai ales ca este realizat pe fonduri europene.
    Daca acest proiect a fost analizat de cei care atribuie fondurile europene si ei au inteles ca este unul folositor orasului si l-au finantat, atunci inseamna ca asa este.
    Normal ca unii si-ar dori ca in Bistrita sa nu se intample nimic, ca sa le serveasca in campania pentru locale…
    Ghinion…

  • Avem o serie de infratiri cu orase din Europa, Israel, SUA si nu suntem in stare sa cerem niste sfaturi de la specialisti care au mai facut proiecte asemanatoare… Asta,e o atitudine patriotarda, de suficienta si de batut cu pumnul in piept! Nimeni nu te va acuza vreodata, daca vei gasi cea mai buna solutie ,apeland la confrati cu mai multa experienta in domeniul respectiv! Altfel,banii zboara inutil si e pacat! Cu respect,MNPop

    • I-ai vazut vreodată pe astia sa faca ceva fara sa aiba un interes direct (chiar daca bine ascuns de ochii proștilor ) ? La cate minciuni au debitat si debitează inca de 12 ani ( povestea asta cu fondurile europene e deja best seller) , eu nu-i mai cred nici cand zic ca maine-i duminica !
      Întreabă-i mai bine la cine au de gând s-o dea in administrație (in cazul in care totuși vor reuși sa o construiască ) ?
      La Tabita sau la Filadelfia ?

  • Fomnule Gicu ti ar place sa ai pasajele deasupra capului?
    Este necesara o autogara dar de ce nu in zona industriala?
    Asa nu ar intra autobuzele in oras.
    Dar da fii de acord cu o asfel de monstruozitate spune clar cine este comentatorul pro.

  • Este un proiect care va trebui imediat oprit după alegerile locale. Așa cum spuneau ecologiștii în 2016 construcția ca produce daune ireversibile in zona centrala a orasului și va produce o congestie permanenta și ireversibila fara sa aduca nici un castig. In mod stupid municipalitatea face autogari suspendate in conditiile in care Bistrita este printre putinele orase din tara care nu are in subordinea publica serviciul de transport public.
    „Vorbim despre un centru intermodal de transport fără să avem transport. La limită, dacă chiar vrem să vorbim în termenii pretențioși despre conectarea unei gări prin care trec trei trenuri care se mișca cu viteza melcului cu o autogară care n-are nimic de-a face cu atribuțiile în materie de transport ale Primăriei Bistrița, ele sunt interconectate de pe vremea lui Ceaușescu. Pentru a fi mai „intermodal” legate decât sunt în prezent ar fi suficient să ne propunem realizarea un trotuar rulant de la Gară la Autogară.
    Ambițiile Primăriei sunt cu totul disproporționate în raport cu obiectivul anunțat și vizează în realitate realizarea unui pasaj (ca cel de la intrarea în oraș de pe strada Liberații sau cel dintre strada Sigmirului și Liberații) care ar urâți în mod iremediabil zona centrală a orașului. Pentru ca păcăleala să fie completă, publicului i s-a prezentat în permanentă proiectul ca având un rol de decongestionare a traficului în zona Autogării ca și când pasajul ar fi o supapă uni sens. În realitate construirea pasajului va conduce la supra-aglomerarea catastrofala a zonei întrucât în mod inevitabil o parte din traficul de pe strada Tărpiului se va vărsa în infernalele ore de vârf direct în strada Gării. În locul acestui proiect administrația ar trebui să-și concentreze atenția asupra rezolvării intersecției dintre Strada Tărpiului și Drumul Cetății, intersecție care se blochează de câteva ori în fiecare zi.”
    Continuarea acestui „proiect” va fi doar o irosire inutila de resurse materiale si financiare. Nici obiectia ca exista finantare nu sta in picioare. Contractul poate fi cu usurinta anulat cu acordul partilor si de suma disponibilizata pot fi incheiate alte acorduri de finantare pana in 2020. Nu e niciodata prea tarziu sa renunti la o prostie suspendata pentru a construi, reabilita sau intretine obiective cu adevarat utile.

  • Bai ciumatilor,suspendati va odata ca incet,incet se scufunda tara si neamul romanesc!!Daca ati fost in stare sa propuneti o biata femeie din Videle la functia de presedinte,imi inchipui nivelul de competenta din partidul vostru ciumat

  • Ai auzit ce zice Toniuc, care mai si gandeste ? La dracu cu studiu vostru de trafic facut de clujenii pe care i-ati umplut de bani ! La domnia romaneasca adica tot prostul cu curu in masina nu se justifica sa stricati milioane de euroi. Deschideti circulatia si pe str. Romana sa se mai elibereze zona .Cum mai intrazniti sa numiti specialisti niste baieti care nu au nici o zi traita in Bistrita. Ascultati naibii de bistritenii care-i duce capul si au cat de cat habar despre nevoile orasului.

  • Centrul intermodal este o tâmpenie „marca Cretu”, ca atatea altele. O platforma de beton cocotata peste peroanele de tren este o solutie complicata, costisitoare si inutila cu atat mai mult cu cat activitatea feroviara in gara Bistrita este redusa la cateva trenuri de calatori. Pe de alta parte, la cate trenuri si ce fel de trenuri vin sau pleaca, sala de asteptare si peroanele stau mai mult goale. Ce rost are sa mai faci o platforma suspendata sub care nu se intampla nimic. Pe de alta parte nu se rezolva nici problema fluidizarii circulatiei auto in zona garii. Dimpotriva, accesul pe platforma presupune construirea unor rampe care complica si mai mult circulatia, intrucat strazile din jurul garii sunt inguste. De aceea, o solutie mai realista si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevra care ies din gara spre Unirea, astfel incat sa ramana doar linia principala care duce spre Bistrita Bargaului. Operatiunile de manevra feroviara ar putea fi mutate in partea de vest a garii prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela noua. Daca se muta si activitatea de transcontainer CFR din gara Bistrita, in locul ramas s-ar putea construi un sir de peroane pentru autogara, fara a mai fi nevoie de platforma suspendata. Astfel, gara Bistrita fiind cap de linie ar putea fi amenajata precum Gara de Nord din Bucuresti in care intra si ies trenurile de calatori. Circulatia feroviara spre Bistrita Bargaului este extrem de redusa si prin urmare legatura intre strada Garii si Tarpiului s-ar putea realiza printr-o trecere la nivel cu calea ferata.
    In felul acesta s-ar putea deschide nu doar circulatia auto intre Strada Garii si Tarpiului prin trecere la nivel cu calea ferata peste o singura linie, la fel ca pe strada Cuza-Voda sau Ioan Slavici, dar si in zona strazii Romana, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto in zona de peste calea ferata.

    • Și cam ce unghi va avea rampa de acces în zona superioară a centrului intermodal? De unde se va începe? Poliție? Poșta veche?
      Voi chiar gândiți sau aveți cap doar ca să nu vă plouă în gât?

    • Pe comentaci o sa-i vezi nu pe pârtie , ci la vot !
      N-ati învățat nimic din suturile-n dos ce le-ati încasat anul trecut !
      Continuați sa ne batjocoriți , va veni negreșit in curând si ziua plății !

    • Tricky, pe ei nu îi interesează, pentru că sunt conștienți că nu se va face absolut nimic! Un proiect fantasmagoric, cu autobuze cocoțate la înălțimea echivalentă cu etajul 4 al unui bloc! Și ei nu-s în stare să facă un trotuar de 1m pe Tărpiului către Leoni, sau să instaleze un „semafor” la calea ferată la Apollo!

  • Despre ce ” gherla” vorbesti struta?
    Daca esti dea ” lor, „nu exista nicio gherla.
    Va pleca impreuna cu alti tot dea „lor” (persoane care sunt instare sa vanda pe mama lor) din pmb (PM) la schii azi maine in Austria.
    Punem pariu?

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.