Autobuzele și autocarele care poluează zona centrală a orașului ca să ajungă la vechea autogară vor opri, în viitorul apropiat, pe șoseaua de centură unde administrația locală vrea să amenajeze o autogară pe terenul primit de la Consiliul Județean cu destinația de piață en-gros. Acesta se află pe Drumul Cetății nr. 2A, unde Primăria Bistrița nu mai amenaja nicio piață, a declarat primarul Ioan Turc, răspunzând unei interpelări a consilierului Oana Săcălean.
Aflând despre intenția primarului de a renunța la Centrul intermodal de transport, reprezentanta PMP în Consiliul Local Bistrița a întrebat: ”Care va fi soluția alernativă care să înlocuiască Centrul intermodal, astfel încât să creați condițiile pentru îmbunătățirea eficienței transportului public urban și reducerea emisiilor de carbon în municipiul Bistrița?”
”Ca și decizie de primă urgență, vom amenaja perimetrul pe care îl deținem pe drumul de centură, mă refer la terenul transmis de către Consiliul Județean Consiliului Local, Primăriei Bistrița cu condiția amenajării unei piețe en-gros, dar vom solicita CJ să revină asupra acestei condiții și, pe terenul care încă este folosit de LDP ca bază de producție, vom amenaja o autogară pentru că nu este firesc, dacă tot vorbim despre poluare, ca zeci de autocare, autobuze, să vină în zona centrală a orașului, să creeze disconfort, poluarea aerului, poluare fonică, să-i supună pe cei care locuiesc în zonă, în blocul Dallas, pe Drumul Tărpiului, la o viață absolut neconformă cu standardele normale. Cred că putem identifica soluții corecte”, i-a spus primarul Ioan Turc.
Edilul a menționat totodată că cea mai bună formulă pentru ca orașul să fie degrevat de transportul greu al autobuzelor este amenajarea în viitor a două autogări. ”Una, în partea de est, a doua în partea de vest, adică una către Livezile – Unirea, iar alta în Sărata. Până una-alta, vom amenaja o autogară pe drumul de centură, în așa fel încât autobuzele să nu mai intre în oraș. Vom corobora transportul public intern cu această relație, pe de-o parte, pe de altă parte, vom încerca să obținem bani europeni pentru amenajarea a două autogări”, a mai spus Turc.
În ce privește o legătură între strada Gării și a Tărpiului, Turc a spus: ”Într-adevăr, este necesară. Studiem varianta unui pasaj subteran. Dacă pe vremea comuniștilor s-a putut construi un pasaj pe sub calea ferată, eu cred că în 2021 avem obligația să gândim un pasaj subteran pe sub calea ferată pentru transportul auto”.
În 2020, vechea administrație PSD-ALDE a orașului a cerut CJ să-i atribuie terenul de pe drumul de centură ca să amenajeze o piață de gros unde să mute și comercianții de pe Calea Moldovei.
Dl Turc, întâiul jurist al Bistritei, ori nu știe, ori minte ca se poate schimba destinația terenului donat de CL pt amenajare piata !
Legal, nu se poate!
Nici atâta nu stie ditamai juristul ???
Acuma, fiind o problema de urbanism, sigur mizează pe “specialistele” din primărie s-o “rezolve” in stilul caracteristic…
Lasati, domn primar, c-o incurca sabrina ca-i zona ei de n-o mai descurca 10 înțelepți !
Terenurile isi mai schimba destinatia, dar ai lipsit la lectia asta elementara. Pana cand o sa se rezolva reconfigurarea axei Garii – Decebal etc. doar nu vreo sa ramanem fara autogara. Sa iasa un pic spre centura si autobuzele, ca nu le-a fi nimic.
Mișule, stai liniștit! Ăștia oricum nu fac nimic, numai promit.
Cum vor putea ajunge locuitori orașului la „visata” autogară de peste linie ???????
Dacă vor muta Autogara la cuca măcăi atunci vor da faliment și magazinele din apropierea Autogării, magazinele de la Dalas și Winmark. Vai de capul nostru.
Să moară și capra vecinului ! Prin propunerea de mutare a autogării primarul Turc vrea să dea faliment și afacerile din zona autogării, de ce să falimenteze doar afacerile de pe pietonal.
Asta ar merita să pățească și primarul după asemenea propunere tâmpită:
https://m.youtube.com/watch?v=diCH53v5v2A
Primaria bistritei ar trebui sa mearga la comuna Ciugud sa ia lectii de administratie. La Ciugud se fac terenuri de golf, se recicleaza iar ei sunt rasplatiti iar la bistrita strazile sunt vai de ele, iarba este mare cat magarul iar multe strazi nu au iluminat public de ani de zile. Rusine primariei bistrita de ieri si de azi.
Dorel din primăria Bistrița se produce din nou:
https://www.facebook.com/unirea.bistrita/videos/3247670248793250
Toate orașele europene autogările în centru tocmai pentru ca oameni să ajungă din toate zonele orașului cât mai ușor la autogară. Vezi aici Londra autogara Victoria ( cea mai mare autogara) este lângă palatul reginei.
Vrea să văd cum poate să ajungă un cetățean de peste podul Budacului la noua autogară emanată de .primar, dacă mai are și un geamantan cu el atunci a belito.
Centru Bistriței încet dar sigur se mută la Soare de aceea acolo este nevoie de autogară ca și în oașele prospere ale Europei. În centru vechi vor rămâne doar păduchioși.
Cu geamantanul de peste podul Budacului, la fel de belita e treaba si acuma. Prin Cluj ai autogara in Centru? Intreb si eu. Uite unde ne era autogara pozitionata ca-n Londra. S-o facem monument ;))))
Se vede că Turc nu a lucrat niciodată în privat. Acolo peste linie este foarte departe de oraș și nu este „vad”, nu va merge nimeni până acolo.Va bate vântul prin presupusa autogară, vor fi aruncați.
Incercati sa cumparati in zona fostului CPL. Poate proprietarul e dispus sa vanda. E aproape de actuala autogara si gara CFR, cu acces spre centura si cu viitorul pasaj subteran se rezolva accesul spre oras.
@gicu, Cine . va merge până la CPL să ia autubozul ? Întreb oentru o vecină de pe Titulescu ?
E doar o propunere care nu se va realiza. Dar la fel e si la Cluj cu autogara de langa gara. Si la Targu Mures.
Și îmi imaginez cum un călător din Feldru cu plasele pline de cumpărături cum va trece el prin pasajul subteran Gări care este întunecat și cu scării abrupte, până la autogara de la CPL ha ha.
Penibil
Acum meritați să aveți ceea ce aveți dacă când ați fost la vot nu ați gândit !
Dar mai întâi niște firme de casă a PNL vor face studii de prefezabilitate și fezabilitate pe multe milioane de euro.
Pt. neavizati . Perfecta gandirea domnului Primar IOAN TURC. Asrfel bistritenii vor respira un aer mai curat si harababura din zona str. Garii se va diminua mult. Lectia VERDE incepe sa fie insusita de administratie ! BRAVO !
ba balane, taci naibii.
Cum ma sa muti autogara? Tu, ca primar, nu ti cont ca acolo este si CFR, una langa alta, iar unele persoane se dau jos din autobuz si se grabesc sa prinda trenul? Turcule.. nu mai fi incult si termina cu prostiile astea.
Anul trecut, te plimbai prin parcul mare, si intrai in vorba cu toți sa te voteze ca tu faci, ca tu dregi. Ce ai facut de cand esti primar? n-ai facut absolut nimic. Esti mai rau decat Crețu.
Dle Balan ,ai dreptate,incet,incet, trebuie scoase autobuzele si masinile din oras ca sa putem respira aer curat si trai in liniste!!
Cu astfel de idei tâmpite Bistrița va muri. Va deveni un sat de pensionari nomenclaturiști ca Bălan și Chereji. RUȘINE !
No comment
:o)
Pe cei din primărie o să-i caute procurori pentru prostiile pe care vreți să le faceți în oraș.
Domnul Bălan are intenții bune în tot ce privește mediul și natura dar este genul de ecologist maniacal (și deci toxic) care dacă ar fi să se construiască o autostradă care să salveze economic o zonă și ar fi nevoie să se taie unul sau doi copaci pentru asta ar alege să lase copacii acolo și să dea cu piciorul investiției și deci logicii elementare (pentru că VERDE!!!).
Așa și cu Piața Centrală, avem o junglă nesistematizată urbanistic și clădiri monument ce se degradează de la an la an. Ajunge Dejul să aibă o piață centrală mai frecventabilă decât Bistrița ceea ce e o rușine.
https://dej24.ro/centru-pietonal-in-dej-au-inceput-lucrarile-foto/
Domnule Balan inca asteptam sa va vedem in bikini.
domnule Balan dar sa ne explicati cum vor proceda cei ce se dau jos din tren cu bagaje si au de mers pana la lechinta de exemplu??? se da jos cu bagajele, trece pe sub pasaj face 2 km pana la autogara de pe centura? sau ia un taxi? sau ia un autobus pana acolo? adica nu tot masini care merg cu benzina sau motorina? pe bune???????????????????????????????????????????
Halal ecologist, dom’ Horia. Deci n-ai treaba cu ecologia ci doar cu mutarea „fumegarii”. Da apoi ce ne facem cu cicliștii care respira pe pista de pe centura?
Esti mai prost ca noaptea. N-auzi ca numai vor schimba autobuzul?!
Bistrița nu va mai avea vreodată vreun turist !!!!!!!!! Ce poată să viziteze un turist pe centură. Turistul se va duce peste drum la restaurantul Ardealu unde va lua o bere și va face un pipi după care se va întoarce la autogară și va lua următorul autocar spre un alt oraș care va fi prietenos cu turiștii.
Propunere rezonabilă : Primăria Bistrița să cumpere fostul Hotel Coroana de Aur și să mute acolo autogara. Autogara să aibă o poziție centrală așa cum sunt autogările în toate orașele civilizate .
Mutarea autogării la Coroana pare o propunere excelentă. Asta ar aduce mai mulți oameni în centru și ar scoate afacerile din zona centrală din pragul falimentului.
Faină propunerea cu mutarea autogări la Coroana poate așa Bistrița va ieși din situația economică jenantă în care se află acum.
Băi . înainte să sifonați banii noștri pe studii de fezabilitate pentru lucrări care nu se vor face niciodată. Faceți mai întâi întrebați bistrițenii dacă ei vor această prostie enormă. Rușine faceți toate prostiile care vă trec prin cap fără să întrebați cetățenii orașului.
Va-ți plâns că PSD-ul din Bistrița a făcut aiureli în oraș. Pe ăștia și nepoți voștri o să-i blesteme pentru ce prosti vor să facă. Cât mă bucur acum ca acum vă dați seama ce penibili ați votat. Cassa Loco are o melodie care sună cam așa ” Mă bucur că ai luat țeapă, mă bucur că ai pierdut „
Dedicație specială din partea mea PSD-ist pur sânge pentru fraieri care l-au votat pe Turc și PNL-ul :
DA ȘI MIE ÎMI PARE BINE CĂ AȚI LUAT ȚEAPĂ :
https://www.youtube.com/watch?v=_D3BaaP1kwM
Nu pot să mai spun nimic, penibil.
Bravo, Hai cu autogara peste linie lăsați în amarul lor pe amărăștenii din centru. Bravo, doctorului lui Turc dacă este la fel de bun în medicină ca și în a manevra primari vreau să merg și eu la cabinetul lui medical.
deci cei care vin cu trenul in gara, daca au de luat un autobus sa ii duca intr-un sat unde trenul nu merge, vor trebui sa isi ia un autobus pana la autogara de pe centura!!! buna viziune, buna politica de mobilitate!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jale !!! bai au niste idei de te doare mintea! intermodalul ala era de 10 ori mai bine gandit! gara-autogara-luat masina bus si plecat acasa. Era simplu! acuma va fi gara-taxi pana la utogara sau alt mijloc de transport cu bagaje dupa tine- autogra si valea!
Pe bune, pana acuma 196 de like-uri? Chiar speri sa creada cineva asa ceva?
Frate dar ce ocupati sunt trolii !!!! Trolii de la putere unde au disparut, au ramas doar cei din opozitie? Ce naiba, haideti baieti, puneti osul la treaba!
@ bil gates, probabil troli pnl stau ascunși le este rușine și lor de inepțiile debitate de primar și acum se fac că nu-l cunosc.
Aici face excepție propagadistul PNL de serviciu Bălan.
Când vam spus că PNL-isti sunt mai proști ca PSD-iști atunci v-ați luat de mine. Acum cine râde la urmă !
@ Alan Dala, Eu am spus asta primu, nu îti asuma tu toate meritele.
De ras , pot sa rada doar prostii, caci bistritenii cu capul pe umeri ar trebui sa plinga.
Asa ca daca tu AlanDala razi, stim de ce razi.
da dar senatorul Doamne ajuta e senator cu 30 000 de lei pe luna din banii nostrii! pe el la-u intrebat cu atogara?? :::))) doamne ajuta
Pt @și lor le este rușine:
daca inca nu stii sau ai aflat pana acuma iti spun eu: in ploitica nu exista rusine!!! Indiferent de partidul aflat la butoane!
Asa ca: hadeti baieti, mai activi, mai activi, imi place cum merg dislike-urile si like-urile!
Printzu!! Cea mai tare!
La obiect! Bravo!
Autogara trebuie sa se afle în apropierea gării pentru o mai eficienta legătură a călătorilor. Poluarea oricum exista, sunt mii de mașini poluante.
Oameni buni , nu confundati Primaria (Bistrita) cu primarul (turc) ! Zice si el ca atata poate…
Să desfințeze autogara, la ce mai folosește, toată lumea are mașină, iar cine n-are, treaba lui, cumpere-și! Dacă tot nu vrea și nu vrea să o desfințeze, mute-o undeva pe o pășune unde nu încurcă pe nimeni sau prin vreo comună depopulată. Succesuri, domnule Turc! Așa viziune mai rar!
Poți să-ți duci tu rabla pe pășune că aia încurcă pe toată lumea când o parchezi aiurea.
Gică contra de stânga, ce bine mai era pe vremea ciumei roșii, o tempora, cât mai haleați! Hai că ați furat destul, lăsați-i și pe alții! Păpați din ce ați agonisit, nu vă ajunge? Puneți mâna și munciți, munca nu omoară pe nimeni!
Tică, Tică rândunică,
Stai cuminte fără frică,
Rabla eu mi-o duc,
La umbra unui nuc,
O duc pe unde pot,
Până la Jelna pe pod,
Dacă și acolo te deranjează,
I-o dau lui Ion și o dezmembrează!
Romane, pișcă bre frâna! Nervii fac foarte rău la sănătate, calmează-te, lasă că vor să vină iarăși ai tăi, ciumații roșii, la administrare, iar tunurile se vor da iarăși în direcție inversă. Nu te mai agita, păcat de sănătatea dumitale!
Dorel lovește din nou, acum mută autogara ha, ha
Propunere de nominalizat la premiile Oscar secțiunea Căpșuna de Aur , categoria cel mai bun lung metraj pentru filmele cu proști.
Cu propunerea asta Bistrița a ajuns din nou pe primul loc în țară. Ar fi fost și pe primul loc în lume dar să nu uităm ca există și Somalia.
Mutarea autogării de lângă gara CFR este o aberatie la fel de mare ca si construirea autogării suspendate peste peroanele de tren. Se invocă faptul că autobuzele și autocarele poluează zona centrală a orașului ca să ajungă la actuala autogară. In schimb, nu se vede că activitatea de transcontainere a Societății Naționale CFR Marfă SA din gara Bistrita aduce un grad de poluare si mai ridicat prin camioanele de transport containere prevăzute cu motoare foarte puternice pe cap-tractoarele cu care sunt echipate. Prin urmare, pentru reducerea poluării , mai importantă ar fi mutarea depozitului de containere a Societății Naționale CFR Marfă SA, care in plus ar duce la eliberarea unei suprafete generoase pe locul căreia s-ar putea construi un sir de peroane pentru autogară, fără a mai fi necesară autogara suspendată. Autobuzele și autocarele de tranzit pot fi dirijate spre autogară prin reglementări de circulatie prin care să fie evitată zona centrală a orașului.
Erată la ISTORIA ROMÂNIEI !
Carul cu proști nu s-a răsturnat la Caracal, ci mult mai aproape de noi, pe-aici, prin Nosa.
Ce-ar fi să facă autogara în Piața centrală, că n-ar mai avea oamenii nevoie de mers pe jos până la primărie decât câțiva metri ?
Nu cumva să ne spetim mergând 1 km pe jos, că , oricum, de domni ce suntem, nu prea mai circulăm cu rata !
Fițoși fițoși, da săraci cu duhul cât cuprinde.
@ Elena, Aș fi vrut să spun că ai o ideie foarte bună cu mutarea autogări lângă primărie, este bună dar nu este ideia ta, tu nu ești deloc originală fiindcă în majoritatea orașelor europene autogara este lângă primărie, numai la noi primarul gândește cu curu.
@ Elena, Nu este chiar foarte bună ideea mutări autogării la primărie mult mai bine ar fi să fie mutată la Coroana. Bălan este bătrân și dă semne clare că este și că este senil, când va trebui să ia autobuzul să meargă la spital la Cluj atunci autogara de la primărie sau actuala autogară sunt prea aproape de strada Bălcescu, autogara de la Coroana este mult mai departe de el și până acolo se rătăcește și îl vor găsi după o săptămână rătăcind aiurea prin pădurea Codrișor….
Știți bancul când îl întreabă un turist pe Bălan care era la cabana lui din satul lui :
Care este cea mai nefericită zi din viața lui ? Bălan răspunde: Când m-am rătăcit în pădure (căuta autogara ) și tot satul a plecat să mă caute. Turist și altă zi mai nefericită nu ați avut ? Bălan răspund : Ba da am avut este ziua gând ma-u găsit. Restul bancului nu pot să-l mai spun că mă pufneste râsul.
@ Printzu, Acum ești invidios și că noi vom avea și o autogară relativ aproape de noi iar voi cei din centru veți continua să vă adânciți în colapsul economic în care vă aflați ?
Gradul de prostie, ranchiuna si rautate maxima se vede la voi toti care m-ati pomenit. Autogara nu se muta la ordinul meu si eu doar am dreptul ca si voi la opinie libera in calitate de simplu cetatean. Intoleranta voastra pe acest online este maxima. De ce nu cititi articolul si va legati de libera optiune a unui cititor. Daca ar reveni comunismul pe aceste meleaguri multi dintre voi ati deveni maniaci si tortionari si batausi platiti in scurt timp. Scarbos !
Am auzit stirea la radio si am asteptat sa ajung la oarlesul vecinului sa scriu aberatia primarului….
pentru primarul CARE SE CREDE CA E POLUAT
Mai primare, daca tu simti ca autobuzele polueaza atunci te rog sa propui o HCL prin care accepti in oras DOAR AUTOBUZE ELECTRICE….
Asa ca fapt divers TU CREZI CA EFECTUL POLUARII ASUPRA ORASULUI ESTE MAI MARE DACA AUTOBUZUL VINE PANA LA GARA SAU ….FATA DE PANA LA FOSTUL CPL?
TE-AI GASIT TU SA VORBESTI …
Daca vrei sa reduci poluarea atunci TU STII CARE E MEDIA NORMEI DE POLUARE A ANGAJATILOR PRIMARIEI CARE AJUNG LA PRIMARIE CU MASINA?
hAI SICTIR AR SCRIE CAREVA DE MAI SUS!
Proiectul Centrului Intermodal este unul european foarte bine gandit dar debilii astia noi in functii vor sa faca altceva – mai prost, inutil, neeuropean, – dar altceva. D-l primar Turc nu are nici un pic de viziune europeana, a renuntat la modernizarea unei zone a orasului cu finantarea asigurata – e o performanta – NEGATIVAAAA !!! – sa renunti la 10 (ZECE) MILIOANE DE EURO !!! Deja il regret pe Cretu.
Bălane, S-ar putea să știu cine este doctorul care l-a sunat pe Turc. Nu cumva este vecinul tău care construiește pe Bălcescu lângă tine ? Nu cumva el are cabinetele la etaj în autogară? Nu cumva el are interesul să plece autocarele să rămână el singur în clădire ? Nu cumva dacă se construia internodalul el era nevoit să plece fiindcă clădirea se transforma ? Acum lucrurile încep să se lege de ce ai sustinut să fie mutată autogara și să nu se facă internodalul .
Pt cei care sustin ca mutarea autogarii , va afecta turismul, am o intrebare:
Cati turisti din cei ce merg la Figa sau Colibita iau autobuzul sau trenul?
Asta in conditiile in care majoritatea turistilor din judet viziteaza cele doua locatii .
Autogara s-ar putea reloca fara probleme. S-ar decongestiona zona foarte mult.
In locul/ zona autogarii se poate face o statie generoasa, civilizata, iar autobuzele pot linistite sa parcheze/ gareze la peroane in zona de centura unde se pot construi ca si in Madrid, Londra, etc.
Toate aceste corelate cu trecerea subterana auto la calea ferata …
spune manole cunoscut sub pseudonimul „doctorul” :o)
Oare de ce nu schimbati autobuzele ? Daca tot cereti bani europeni si vreti sa reduceti poluarea ar trebui autobuze cu conditii pentru calatori si nivel scazut de poluare .