Actualitate

Primăria a cerut acord de mediu pentru accesul auto Arțarilor-Colibiței. Cât costă investiția

Municipalitatea a depus la Agenţia pentru Protecţia Mediului Bistriţa-Năsăud solicitarea de emitere a acordului de mediu pentru proiectul ”Creare acces auto străzile Arțarilor-Colibiței, inclusiv modernizare strada Colibiței”, pentru care anul acesta în bugetul local au fost alocați 600.000 de lei.

Valoarea estimată a lucrărilor este de 3,7 milioane lei. Acestea constau în: realizare/amenajare carosabil, parcări, trotuare, pistă cicliști, rețea de iluminat public, modernizare două treceri de cale ferată, devierea rețelelor electrice de pe amplasament.

Autorizațiile de la Ministerul Transporturilor s-au obținut în 2016, iar autorizația de execuție din partea CFR a fost obținută în februarie 2017.

Anul acesta, cu suma prevăzută în buget va fi revizuit proiectul tehnic conform autorizației de execuție, se vor obține avizele și acordurile necesare pentru devierea rețelelor, amenajarea străzii și pentru procedura de execuție.

Strada Colibiței, situată în partea de nord-vest, se întinde de la intersecția cu str. Ioan Slavici până la intersecția cu strada Andrei Mureșanu.

24 comentarii

  • Foarte frumos asteptam de mult realizarea acestei jomctiuni (in teren aceasta zona este deja folositita de soferi).
    Pentru a degreva traficul auto din oras este recomandata realizarea unei rute alternative, mai precis pe strazile: Rodnei-Artarilor-Colibitei-pe langa calea ferata pana siin Umirea-Miron Cristea.

    • Corect!
      Odata cu blocarea strazi Dornei prin transformarea ei in zona pietonala circulatia auto se va intesifica pe rutele bd. Republici si pe bd. Decebal si strazile care le continua.
      Realizarea unei rute pe langa calea ferata va prelua o parte insemnata din acest trafic. Mai mult decat atat va prelua si o parte din traficul de pe Calea Moldovei (DN17) si din Unirea.

    • Ruta Rodnei-Artarilor-Colibitei-pe langa calea ferata pana -Miron Cristea se poate continua foarte frumos pe langa calea ferata si cu strada General Leonida Pop si mai departe spre Slatinita. Si asa se va realiza o noua ruta care sa fluidizeze orasul. Daca ai cap se poate daca nu vai de ‘ambuteaje’!

    • da, doar ca ati uitat un mic „detaliu”: acela ca prin spatele pietei din Decebal este sens unic.
      nu mai vorbim de aglomeratia de pe segmentul ala de strada, dar voi visati frumos in continuare…..

    • Situatia trebuie sa revina la normal asa cum a fost inainte si acel mic ‘detaliu’ trebuie sa dispara. Este foarte de anapoda sa ai doua sensuri pe Artarilor si doua senuri pe Colibitei dar in mijloc hop sa ai o gatuire cu sens unic.

    • Cei ce vor face modernizarea pieti vor trebui sa tina cont si bineteles sa profite de faptul ca Artarilor poate deveni o noua axa de circulatie. Sa lase doua sensuri si in dreptul pietei sa asigure o intrare facila la viitoarea parcare din piata. Se poate amenaja foarte armonios petru toata lumea acea zona, numai ca este nevoi de niste oameni inteligenti si cu viziune mai larga care sa faca acest lucru.

  • Copii nostri trec calea ferata printr-un loc neamenajat in drum spre scoala Gimnaziala Nr.4 .

    Daca tot se modernizeaza strada Colibitei atunci se poate amenaja si o trecere pietonala si pentru biciclete a cai ferate, intre strada Poieni si strada Florilor.

    Astfel copiii din cartierele de la soare vor putea ajunge in siguranta la scoala.

  • Despre breteaua de legatura intre strazile Artarilor si Colibitei se discuta de mai bine de 5 ani, fara nici un rezultat. Aceasta amenajare pentru crearea continuitatii accesului auto intre cele doua strazi este necesara dar nu si suficienta pentru fluidizarea circulatiei in zona caii ferate.
    Pentru asta , ar fi necesara o viziune de ansamblu privind sistematizarea unitara a strazilor aflate de o parte si de alta a liniei ferate incepand de la intersectia cu Strada Garii si pana la intersectia cu DN17C . Pe aceasta portiune circulatia auto este practic strangulata din cauza caii ferate care duce spre Bistrita Bargaului, si care ingreuneaza trecerea, peste linii, cu toate ca traficul feroviar pe aceasta portiune este extrem de redus. Este vorba in primul rand despre legatura intre strada Garii si Tarpiului, unde problema poate fi rezolvata cel mai simplu printr-o trecere la nivel. Ideea de a construi un fel de sarcofag de beton peste liniile din gara Bistrita este lipsita de sens si in loc sa rezolve, complica si mai mult situatia circulatiei auto in zona.
    A existat chiar ideea devierii caii ferate care duce spre Bistrita Bargaului din gara Bistrita prin zona industriala, dar acest lucru este mai greu de realizat. De aceea, o solutie mai realista si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevra care ies din gara Bistrita spre Unirea, astfel incat sa ramana doar linia principala care duce spre Bistrita Bargaului peste care sa fie amenajate treceri la nivel, dupa modeul celei de pe strada Cuza-Voda. Operatiunile de manevra feroviara ar putea fi mutate in partea de vest a garii Bistrita prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela noua. Tot aici, in zona fostei Intreprinderi de Morarit si Panificatie ar putea fi mutata si activitatea transcontainer din gara de calatori. In felul acesta Gara Bistrita ar deveni cap de linie ai ar putea fi amenajata precum Gara de Nord din Bucuresti in care intra si ies doar trenurile de calatori.
    Aceste modificari ar permite deschiderea circulatiei auto intre Strada Garii si Tarpiului prin trecere la nivel cu calea ferata peste o singura linie, la fel ca pe strada Cuza-Voda sau Ioan Slavici. De asemenea ar putea fi amenajata o trecere la nivel si in zona strazii Romana, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto in zona de peste calea ferata. Aceste treceri ar putea fi semaforizate ceea ca ar permite traversarea caii ferate in siguranta inclusiv de catre pietoni.

  • CFR are intereses sa-si pastreze aceste lini si deasemenea calea spre Bargau. Asa ca aceasta relocare masiva este greu de realizat.

  • Se poate amenaja elegant si spatiu verde de langa linie sa nu mai arate asa ‘trist’ ca si in poza atasata in imagine.

  • Peste calea ferata, cam in dreptul strazi Florilor, exista o cladire care sta sa cada, dupa cat i-mi aduc aminte este a CFR-ului. Oare nu se poate face nimic cu ea?

    • este a Romtelecom, n-are nici o treaba cu CFR.
      daca avem putina rabdare poate „dispare” ca si cabana aia de la Tihuta….

    • Mercy citizen, Nu stiam sigura a cui este cladirea, stiu ca in zona avea sau inca mai are si CFR-ul o cladire. Oricum trebuie facut ceva cu ea. O idee poate fi sa o cumpere primaria si sa o darame si sa faca un loc de joaca pentru copii deoarece in cartierul Henri Coanda nu este niciunul.

  • Pana cand nu se va bloca centru prin largirea pietonalului, se necesita o noua abordare a arhitecturi fluxului circulatiei din oras.

  • Reconfigurea fluxul circulatiei va fi dictata de blocarea cetrului orasului de extinderea zonei pietonale, artere de circulatie trebuie regandite si create altele noi.

    • Sa mori tu? Esti inginer de drumuri si poduri? Daca da, te cred! Dar tot trebuie sa candidezi si abia apoi sa te apuci de mutat cai ferate si sosele mai incolo sau mai incoace! Ca din gura pare simplu…

    • bennyhill, poti sa rasufli usurat nu am de gand sa candidez. Cei ce sunt platiti pentru aceasta trebuie sa gandeasca si sa vina cu solutii si sa faca lucrurile ca lumea.

  • Linia de cale ferata principala Bistrita-Bargau nu trebuie sa dispara, ar fi o prostie sa distrugem o cale de trasport alternativa. Dar de exemplu se poate renuta la linile auxiliare care acum nu sunt folosite, in dreptul strazii Poieni exista niste lini auxialiare si o rampa nefolosite care pot fi cumparate de consiliu local si folosit acel spatiu.

    Un alt motiv pentru care linia ferata principala nu trebuie sa dispara fiindca ea este o bariera arhitecturala intre cartierele de blocuri si cartierele de case ale Bistritei. Este necesar sa se realizeze magistrala rutiera pe langa linine intre strada Colibitei si strada General Leonida Pop acum cand inca nu sunt constructi in zona altgel riscam sa blocam si aceasta artera rutiere asa cum sa intamplat cu cladirea Politub din dreptul strazii Simion Mandrescu.
    Ca argument ca se poate construi o artera rutiera in acea zona este ca pe langa calea ferata este ca deja exista strazi costruite acolo: Colibitei, Artarilor, Miron Costin, General Leonida Pop, Poieni, Bradului. Trebuie gasita doar ocale sa unesti aceste strazii.

  • A fost si marea peticiala si peste cratele de pe Colibitei, este un lucru foarte bun. Dar pana la refacerea intregului carosabil tot se circula aproape ca pe valurile Dunarii.

  • In Planul de Mobilitate Urbana (PUMB) exista o parte din propunerile pentru realizarea axei rutiere de pa langa calea ferata.
    Aceste propuneri trebuie integate si in Planul Urbanistic Genral (PUG).

    • Aceste propuneri trebuie implementate rapid in PUG din doua motive principale:
      Primul este prevenirea de realizarea de constructi care sa blocheze traseului si deasemenea de retele de utilitati care in viitor ar trebui relocate.
      Al doilea motiv este ca cei ce ar vrea sa costruieasca case pe terenurile riverane sa cunoasca ca pe acolo va fi o artera de circulatie si sa poata sa ia o decizie potrivita.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.