”Am văzut un filmuleţ, jumătate horror, jumătate vesel, în care se manipulează publicul într-un mod chiar grosolan aş spune eu”, a spus primarul Ovidiu Creţu într-o conferinţă de presă, analizând apoi afirmaţiile din filmul de prezentare a proiectului ”Salvăm Pădurea Codrişor”, iniţiat de Asociaţia Bistriţa Civică:
https://www.youtube.com/watch?v=ODm_z6MMXQk
”Se spune acolo despre sute de utilaje grele care au intrat în Pădurea Codrişor. Încă n-a intrat niciun utilaj. La Parcul Industrial, un proiect însemnat, au lucrat simultan maimum zece utilaje, nu cred că în Pădurea Codrişor vor intra mai mult de patru-cinci. Să nu uităm că varianta ocolitoare are 14 km şi Pădurea Codrişor ocupă cam 3 km din aceşti 14.
Cei care au realizat filmul presupun că vor fi şi accidente în şantierele respective, cu toate că noi am avut şantiere de peste 30 de milioane de euro şi încă n-am avut niciun accident.
Tot în filmuleţ se spune de 10.000 de maşini care vor circula zilnic pe varianta ocolitoare. Sincer, m-aş bucura ca prin Bistriţa să treacă 10.000 de maşini şi asta numai în direcţia Moldova prin Pasul Tihuţa, că ar mai fi 5.000-6.000 de maşini spre Năsăud şi asta ar însemna că suntem chiar mai tari decât Bucureştiul. dacă facem comparaţie cu oraşele mari, Cluj, Iaşi, Timişoara, pe nicuna din artere nu se ajunge la 10.000 de maşini pe zi. Cei din filmuleţ spun că 1.000 sunt de tonaj greu. Este foarte simplu să verifice, aceste maşini circulă la ora actuală prin Unirea, nu există altă cale. Cifrele sunt undeva sub 30% pentru autovehicule total, undeva la 10-15% la tonajul greu.
Se face referire la noxele eliminate de aceste maşini şi care vor afecta pădurea. Subliniez că acele noxe sunt în oraş, maşinile mici circulă printre oameni, pe sub balcoanele noastre, deci noxele sunt acum aici. Să spunem că scoatem noxele între copaci, cred că este o variantă bună. Faptul că pădurea nu este afectată de aceste noxe ne-o arată Pădurea Bogata, una dintre cele mai circulate păduri prin şoseaua care leagă Braşovul de Tg. Mureş, sunt pădurile din apropiere, pe Dealul Herinei, la Blăjeni sau în Dealul Târgului, unde avem trafic şi pădurea nu este afectată. Noi dorim ca noxele alea, câte sunt între oameni, să le mutăm între copaci, pentru că întotdeauna am pus înainte omul şi apoi copacul. Spun autorii filmuleţului că din statisticile Direcţiei de Sănătate Publică 50% dintre cazurile de îmbolnăviri sunt ale aparatului respirator. Păi atunci este chiar obligatoriu să mutăm maşinile dintre oameni între copaci.
Ei mai spun că va creşte numărul copiilor bolnavi de astm bronşic şi de cancer pulmonar. Sigur, partea cu cancerul devine horror fără să aibă niciun temei, este o chestiune de bâlci. Aceste argumente fac obligatorie construcţiei variantei ocolitoare şi mutarea maşinilor dintre oameni între copaci”.
ACTUALIZARE
Ulterior, la Radio Transilvania, Ovidiu Creţu a spus: ”Salvăm Pădurea Codrişor!” este o acţiune politică a PNL care vizează alegerile de la anul, este o temă falsă, construită politic şi electoral. La acele dezbateri participă oameni care se înrolează pe acea linie politică”.
Cretu nu are proprietatea termenilor cand afirma ca : „Să nu uităm că varianta ocolitoare are 14 km şi Pădurea Codrişor ocupă cam 3 km din aceşti 14”. In primul rand aceea nu-i o „varianta ocolitoare” fiindca nu ocoleste nimic, ba dimpotriva intra direct in oras, langa parcul proaspat reabilitat si pe la poarta Spitalului TBC. Un om sanatos la cap ar incerca sa scape de traficul greu de tranzit si nu sa-l introduca in oras. Pe de alta parte, in Master Planul de transport, pentru Bistrita este prevazuta o centura ocolitoare cu doua benzi pe sens, si nu un drum obisnuit in care sa se produca o strangulare a circulatiei.
In loc sa se mai agite pentru o cauza pierduta, Cretu ar face mai bine sa renunte la interese personale marunte si sa recunoasca esecul in privinta Centurii Ocolitoare 2 Sud cu pretul distrugerii Padurii Codrisor. De aceea, ar fi bine ca Asociatia Bistrita Civica (ABC) sa solicite precizarea traseului viitoarei centuri ocolitoare cu doua benzi pe sens asa cum este prevazut in varianta finala a Master Planului de Transport, punand astfel capat tuturor controverselor legate de distrugerea padurii Codrisor. Asta cu atat mai mult cu cat pe lista priorităţilor infrastructurii rutiere incluse in Masterplanul de transporturi actualizat figureaza un drum expres intre Dej si Bistrita iar prin definitie drumurile expres sunt drumuri naţionale rezervate exclusiv circulaţiei autovehiculelor care nu deservesc proprietăţi riverane şi care au două sensuri de circulaţie cu cel puţin două benzi pe sens, separate de un spaţiu median, şi nu intersectează la nivel nicio altă cale de comunicaţie, iar intrarea şi ieşirea autovehiculelor este permisă numai cu acces dreapta, în locuri special amenajate. Prin urmare reconsiderarea traseului viitoarei centuri ocolitoare a Bistritei este cu atat mai necesar sa fie corelat cu regimul de drum expres. Pe de alta parte, PUG-ul care includea si centura ocolitoare 2Sud aprobat in consiliul local, a ramas fara autorizatia de mediu, in urma unei hotarari judecatoresti prin sentinţa dată de Curtea de Apel Cluj care le dă dreptate contestatarilor centurii prin padurea Codrisor, la 2 pasi de parcul orasului si pe la poarta spitalului TBC. Pacat de banii irositi pe proiectul centurii 2 Sud, pentru care cineva trebuie sa dea socoteala. De altfel, iata ce declara Dorina Tiron pe vremea cand era director- general al CNADNR:
-„Beneficiarul nu poate să îşi asume acum riscul de a renunţa la Varianta II Sud a centurii ocolitoare Bistriţa, cu atât mai mult cu cât proiectantul, SC IPTANA SA, a încasat deja nişte bani. „Dar, atenţie, noi am plătit nişte bani pentru proiectare. (…).
( redactor) – Vreţi să spuneţi că proiectantul a încasat nişte bani până la ora actuală?
-Păi singur că a încasat, nu-i normal? Doar şi-a făcut treaba până acum. A obţinut avize, autorizaţii aproape de la toată lumea”.
Numai ca acele avize si autorizatii au fost anulate in instanta, iar acum cineva este bun de plata.
Mai oameni buni, Bistrita are o centura ocolitoare, largiti-o pe aia la 4 benzi si gata, investitite minima, rezolvare imediata. Ce mare dracovenie si ocolitoarea asta noua, 128 milioane de euro numai pentru ca sa scoti traficul din Unirea si Viisoara.
In ceea ce priveste filmuletul, e o mare ineptie, auzi, astm bronsic si cancer pulmonar daca trec masinile prin padure, atunci ce sa zicem de Beclean unde aceleasi masini trec prin centru, cred ca acolo e mai ceva ca la Cernobil, toti is bolnavi…
Se vede clar…cretu incepe sa se sclerozeze.
HORROR esti d-ta d-le primar.
nu ati reusit decat sa-i dati argumente logice unei persoane care de cele mai multe ori recurge la aceleasi tipuri de sofisme si jumatati de adevaruri spuse doar pentru ai sluji cauza, exact ca in filmulet… nici ca se putea o propaganda mai buna pentru Cretu si varianta sa ocolitoare cu acest filmulet…
Cand te nasti prost ajungi primar sau ……
acestui primar ii trebuie cat mai rapid facut un control la sectia de pe Somesului (nebuni)
Nu au fost in stare sa-si faca vocea auzita si au bagat-o pe asta cu utilajele care distrug padurea Codrisor. Este clasicul exemplu de campanie electorala murdara care s-a facut in tara asta in ultimii 25 ani. Imi pare rau, ca auto-proclamatii reprezentanti ai societatii civile nu au inteles sa faca altfel de campanie electorala.
Astia de la Bistrita Civica sunt ca si Pocora cu alocatiile ei. Vor sa faca, dar habar n-au de unde sa faca rost de bani. In cel mai bun caz s-ar putea prinde asa ceva pe bugetul din 2016. Sunt convins, insa, ca stiu asta deja, dar fac gargara pentru a pregati candidatura cuiva in 2016.
Cu toate ca ar trebui sa fie niste protectori ai naturii, ecologistii din Bistrita au inceput sa devina la fel de enervanti si sacaitori precum sunt tantarii pe timp de vara. Iar daca cineva se iluzioneaza ca aici e vorba de interesul cetateanului, se inseala! Totul e politic!
Bistrita Civica e o gargara o incercare de manipulare grosolana…totul face parte dintr-un plan pt alegerile de anul viitor…sa va fie rusine ecologistilor care si-au vandut sufletul…
Stimata D-na SABAU. Va rog sa stergeti comentariul de mai sus semnat Marius Balan. Nu imi apartine. Sa vad ce pot face, din punct de vedere tehnic , sa-l depistez pe cel care a scris in numele meu. Daca reusesc il paste o plangere la JUDECATORIE. Pleiada de tovarasi si de aplaudaci, incep jocurile anti PER. Va inselati amarnic daca credeti in asa ceva.