Primarul comunei Ilva Mică, Aurel Horea, spune că redeschiderea rutei feroviare Ilva Mică – Sîngeorz-Băi – Maieru – Rodna Veche poate aduce beneficii în viitor.
”Trenul acesta poate ajuta la dezvoltarea zonei, chiar dacă nu imediat. Distanța dintre Ilva Mică și Sîngeorz-Băi este de doar 7 km, iar dacă viteza cu care se circulă va crește de la 30 km/h la 40 măcar ar fi foarte bine. Dacă va crește și viteza pe calea ferată, liniștit se poate face naveta. Pe viitor poate fi un lucru bun, pe vremuri Gara Ilva Mică era un important nod feroviar. De patru ani nu s-a mai circulat pe acest tronson. Cred că odată cu modernizarea DN 17 D și deschiderea către Pasul Rotunda ruta aceasta poate fi folosită și pentru scopuri turistice. Eu zic că acesta este viitorul, sunt atâtea obiective frumoase de vizitat în Parcul Național Munții Rodnei, chiar și în Ilva Mică la Vf. Heniu. Pentru asta este benefică redeschiderea rutei. Ne putem gândi în perspectivă și la un tren pentru agrement pe această rută”, a declarat primarul din Ilva Mică.
CFR Călători a revenit din 1 august pe ruta Ilva Mică – Rodna Veche, după mai multe solicitări primite din partea călătorilor şi a autorităţilor locale. ”Distanţa Ilva Mică – Rodna Veche şi retur va fi parcursă în aproximativ 45 de minute de 6 trenuri Regio, tip Săgeata Albastră, 3 trenuri pe direcţia dus şi 3 trenuri pe retur. Trenurile vor opri în Anieş, Maieru, Cormaia, Sîngeorz-Băi şi Ilva Mică, graficul de circulaţie fiind realizat astfel încât intervalele orare să răspundă nevoii de mobilitate a localnicilor”, a precizat compania de stat.
Preţul unui bilet întreg, dus, clasa a 2-a, pe ruta Ilva Mică – Rodna Veche este 4,4 lei, iar pentru elevi 2,2 lei. Pe ruta Cluj-Napoca – Sîngeorz-Băi, un bilet întreg clasa a 2-a, dus, costă 18,3 lei, iar pentru elevi 9,15 lei. Un abonament lunar pentru ruta Ilva Mică – Rodna Veche costă 92,4 lei preţ întreg şi 46,2 lei pentru elevi.
Totodată, legătura feroviară pe ruta Cluj-Napoca – Ilva Mică – Rodna Veche şi retur va fi asigurată de o pereche de trenuri care va circula după următorul orar:
Aceasta da viitor. Din nou mi-e mila de mine!
viitor in vest …italia germania spania anglia
pe acolo mai rau ca la kabul
Ar trebui ca d-ul primar să faca un
monument care să imortalizeze pentru posteritate marea realizare . Costul ar trebui sa fie de minim 10 miliarde lei , similar cu investiția pentru 2 bariere la o trecere la nivel cu calea ferată ! In Romania se face un rahat si se fura de o mie de ori mai mult .
acesta este viitorul… viteza sagetii de 26km/ora… vezi sa nu va prinda radarul padurii