Actualitate

Primarul Ioan Turc a semnat acordul de colaborare cu CNAIR pentru varianta de ocolire Bistrița

”Împreună cu directorul general Mariana Ioniță, astăzi am parafat, la București, acordul de colaborare cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA, pentru realizarea proiectului ”Varianta de ocolire Bistriţa”, ca parte a interconectării aliniamentului Autostrăzii Nordului. Documentul fusese aprobat în această lună și de plenul Consiliului Local Bistrița, într-o ședință extraordinară de îndată”, a anunțat primarul Bistriței, Ioan Turc.

Acordul prevede că părțile vor colabora ”pentru susținerea procesului de selecție a modului de interconectare a municipiului Bistrița la aliniamentul Autostrăzii Nordului (Lot 2, Bistrița – Vatra Dornei), a identificării eventualelor constrângeri la nivel local, a emiterii cu celeritate a avizelor și certificatelor de urbanism necesare, după caz, a facilitării accesului proiectantului care implementează contractul de prestări servicii de proiectare pentru lotul 2 al Autostrăzii Nordului pentru realizarea studiilor de teren, precum și a oricăror altor activități necesare în scopul proiectului”.

Varianta ocolitoare a municipiului Bistrița este parte componentă a Lotului 2 din Autostrada Nordului, Bistrița – Vatra Dornei, pentru care în 10 martie s-a semnat contractul de elaborare a studiului de fezabilitate, inclusiv studiului geotehnic.

Prima etapă, cea a studiului de fezabilitate, va fi realizată de CNAIR, iar etapa a doua, cea a proiectului tehnic și a lucrărilor, de către municipalitate cu susținere financiară de la CNAIR prin POIM 2021-2027.

Ofertantul declarat câştigător pentru elaborarea studiului de fezabilitate aferent Lotului 2, Bistriţa – Vatra Dornei, este SC EXPLAN SRL din Cluj-Napoca, valoarea contractului fiind de 15.793.026,12 lei fără TVA.  

În vederea semnării contractului pentru elaborarea studiului de fezabilitate aferent Lotului 1, Baia Mare – Bistrița, se așteaptă soluționarea contestației depuse după desemnarea câștigătorului procedurii de achiziție publică.

În 27 octombrie 2020, Camera Deputaților, în calitate de for decizional, a aprobat legea privind realizarea Autostrăzii Nordului pe traseul Vama Oar – Satu Mare – Baia Mare – Dej – Bistrița – Vatra Dornei – Suceava. Președintele Klaus Iohannis a promulgat legea în 20 noiembrie 2020. Conform legii, ”acest obiectiv se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, din credite externe şi din fonduri europene.

https://www.facebook.com/ioanturcpnl/photos/a.268414954081692/782837099306139
https://www.facebook.com/ioanturcpnl/posts/782911029298746

22 comentarii

  • Ficitări, Singurul traseu posibil pentru centura Bistriței este pe lângă localitățile Monariu-Jelna.

    • Este mai mult un acord de principiul fiindcă Autostrada în cazul nostru Centura nu va trece pe teritoriul administrativ al orașului Bistrița, CNAIR va trebui să facă acorduri lucrative cu comunele Șieu Măgheruș, Budacul de Jos și Livezile pe acolo va fi Varianta Ocolitoare Bistrița.

    • esti politicos si ai dreptate 100%
      chiar nu inteleg ce rost are acest acord decat O IMAGINE POLITICA!
      UN FEL….HAI SA FACEM POZE!
      atata timp cat nu trece pe teritoriul uat bistrita…
      are sens caca presedinte pnl bistrita ce e!

  • Alta vrajeala marca Turc! Auzi tu, acord de colaborare pentru realizarea proiectului. De parca CNAIR are nevoie de acorduri ptr a face Autostrada Nordului.
    E treaba lor sa faca autostrada. Ne trebuie intr-una sa ne impaunam cu acorduri, cu intalniri la nivel inalt…, bla bla.
    In realitate nimic in 30 de ani, autostrazi zero, varianta ocolitoare zero.
    Nu mai credem in basme, politrucilor!

    • Nu e nicio vrajeala, CNAIR a cerut peste tot asemenea acorduri prin care si comunitatea locala sa dea OK pentru autostrazi.
      Deja se intra in zona tehnico-economica, deci primii pasi au fost facuti.
      Felicitari primarului ca nu lasa problema sa-i scape din maini!

  • Felicitari Primarului nostru domnul IOAN TURC ! Felicitari civicilor de la Bistrita Civica care au castigat un mare razboi cu pesedeul privind salvarea padurii CODRISOR si declararea ei ca PADURE PARC alaturi de STRAND si Parcul Municipal si MHC-ul (lacul de agrement) care vor deveni un tot unitar de agrement si socializare Asta DA proiect ! Exact pentru aceste idealuri am ales sa fac politica VERDE din 2007. Sper sa imi vad visele implinite alaturi de miile de colegi pescari dar si miile de bistriteni care au semnat petitia SALVAM PADUREA CODRISOR .Domnul Primar cu inteligenta a ales cu adevarat un proiect mare VERDE care se va face. Va multumesc ca m-ati ascultat !

  • Până una alta „primarul bideu” se laudă cu o semnătură, deocamdată singura lui realizare e buda proprie din primărie.

    • A inceput un mare proiect! Nu a facut partii de schi pe noroi nici custi de veverite, nu a indatorat orasul cu zeci de milioane de euro cum a facut psd-istul Cretu!

  • Bideu ii capul tau jegule plin de rahat, invidiosule ca vou n ati fost capabili de nimic decat de promisiuni si lucruri de mantuiala.
    Frustratule,
    La partie cu tine, pune mana pe lopata si repara partia pe care s au cheltuit peste 10 milioane lei.

  • I-auzi două! In August 2019 ministrul Cuc, semna nu stiu ce cu autostrada, centura, Bistrita, nebunii! Cu CNAIR, cu Raducu si Niculae. Daca nu-l mai tineti minte pe Cuc e ala care s-a dat cu trenul pana la Sangeorz de l-au asteptat cu calareti si folcloriste in toate garile. Apoi a stat. Trenul. Ca venea de la Cluj.
    Acum cred ca-i trei sferturi gata autostrada stelară. Numa ce n-o vedem. Cand s-o arata vederii noastre, atunci nu v-a mai fi. Lumina stelei ce muri. Nu autostrada, nu! Autostrada se va face sigur pana la următoarea campanie. Din bube mucegaiuri si noroi. Între sensuri vor fi biluțe albe. Mai are Turc în depozit de la consilierul Moldovan.

  • Oameni buni , d-l primar a dat „o lovitura de imagine” , dupa dansul si pupatorii de serviciu. A semnat SA NU TREACA PRIN BISTRITA! Cand se va stabili pe unde sa treaca vor semna cei care vor fi indreptatiti s-o faca. Tot ce face are legatura numai cu dorinta de a-si pastra functia politica. Asa cum am mai spus-o , fara functia politica nu mai are sustinerea partidului si povestea s-a terminat. Toate declaratiile , cu ce crede , cu ce vrea sa faca , cu ce ar trebui facut are noima numai in aceasta nota. Eu asteptam un bilant al activitatii dansului la 100 de zile . Nu l-a prezentat .Numai cu un WC- u edificat , oricat de sofisticat ar fi , nu prea are cu ce sa se laude. Asta e adevarul . Restul sunt pentru creduli si pupincuristii de serviciu.

    • Iara te dai tu mare analist pe aici, dar se vede tare ca singurul tau deranj e privata pe care o ai in fundul curtii.
      Fa si tu o cerere pe City Health, poate vei fi rezolvat si tu candva.
      Apoi asteptam sa ne faci un bilant la 100 de zile de water closet.

  • Ceea ce nu am obtinut cu pesedeul pe linie de Mediu si amenajari urbane speram mult sa le rezolvam cu actuala conducere Liberal+Userista+pmp si Udmr. Actualii EDILI macar au bunul simt si accepta intalniri si lamuriri. Cu multumiri !

  • Acordul de colaborare cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere-SA (CNAIR) pentru realizarea variantei de ocolire a municipiului Bistrița are la bază ordonanța de urgență adoptată de Guvernul României in iunie, 2020 care prevede că proiectele de infrastructură rutieră şi feroviară de interes local vor putea trece de la autorităţile centrale la cele locale. Posibilitatea de a transfera asemenea proiecte a fost acceptată de Comisia Europeană pentru șapte din cele opt regiuni de dezvoltare din România, excepția fiind regiunea București – Ilfov, una dintre cele mai bogate din întreaga Uniune Europeană. Așadar centura București și alte obiective de infrastructură din Capitală vor rămâne la autoritățile centrale. Toate celelalte autorităţi locale pot prelua de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) construcția de centuri ocolitoare. Autoritățile centrale, mai ales CNAIR s-au remarcat în ultimii ani prin incapacitatea de a gestiona proiectele de infrastructură, acestea fiind întârziate ani buni , de multe ori din cauza incompetenței sau corupției. Această OUG le dă autorităților locale posibilitatea, fie de a intra într-un parteneriat cu CNAIR pentru derularea unor proiecte, fie de a le prelua cu totul. Astfel, drumuri naţionale, centuri ocolitoare care nu erau până în prezent în grafic de execuţie la nivelul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere vor putea fi transferate autorităţilor locale şi executate în gestiunea acestora, urmând ca, după finalizarea lucrărilor, acestea să revină în administrarea CNAIR.
    Asadar, acordul de colaborare semnat de primarul Ioan Turc cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA, pentru realizarea proiectului ”Varianta de ocolire Bistriţa”, ca parte integrantă din Autostrăzii Nordului, are ca scop grăbirea executiei si finalizarea cu prioritate a acestui obiectiv.

    • @ Radu, Nu fiindcă nu se aplică și în cazul Bistriței , centura Bistriței nu va trece prin teritoriul administrativ al Bistriței ci pe acelea a UAT-urilor Șieu Măgheruș, Budacul de Jos și Livezile așa că centura va fi făcută tot de CNAIR.
      Așa cum a recunoscut și primarul Ioan Turc acesta este doar un acord principial menit să urgenteze realizarea centuri Bistriței.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS