La prima întâlnire a grupului de lucru pentru dezvoltarea turismului pe bicicletă, constituit la Consiliul Județean, au fost prezentate peste 20 de circuite turistice posibile, fiecare dintre ele având o “foaie de parcurs” cu informații utile: denumirea traseului, dificultate, itinerar, distanță, diferență de nivel, altitudine minimă/maximă, tipul de suprafață, pentru ce tip de bicicletă este potrivit (ex. MTB, gravel), perioada potrivită pentru parcurgere, obiectivele turistice care pot fi vizitate pe traseu, descriere în amănunt.
Următoarea întâlnire a grupului de lucru va avea loc la începutul lunii februarie.
Acest proiect aduce împreună pasionați de ciclism, specialiști, reprezentanți ai asociațiilor de profil și ai Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, care gestionează grupul de lucru.
Ciclotraseele vor străbate regiunile turistice, zonele montane sau alte zone din județul Bistrița-Năsăud care, prin obiectivele turistice naturale, culturale, istorice, prin peisaj și alte atracții sunt de interes turistic, în vederea conectării acestor zone între ele.
În 28 ianuarie, la prima ședință din acest an, CJ a aprobat constituirea unui grup de lucru pentru identificarea unor măsuri în vederea dezvoltării cicloturismului în județ. Grupul de lucru își va desfășura activitatea timp de un an de la data adoptării hotărârii, iar la finalul acestei perioade va prezenta Consiliului Județean Bistrița-Năsăud un raport care va conține propuneri de măsuri privind proiectarea, amenajarea și întreținerea unor trasee de cicloturism, întocmirea unei hărți orientative a acestor trasee, precum și identificarea surselor de finanțare pentru dezvoltarea cicloturismului.
Din cele 20 de circuite posibile, așteptăm ca măcar unul să fie gata anul ăsta, ca să nu „pedaleze” comisia în gol…
Eu sunt Bistițean și am și obiceiul să mă dau cu bicicleta dar nu sunt obtuz și vreau să vizitez pe bicicletă și alte zone din județ nu numai Bistrița dar pentru aceasta trebuie să ies cât mai repede din oraș fără să fiu nevoit pierd vremea traversând tot centru orașul. Propun un traseu situat în Bistrița numit Evadare/Escape : strada Calea Clujului- strada Drumul Cetăți – strada Simion Mândrescu- strada Aurel Vlaicu- strada Ulmului-strada Valea Rusului sau Biserici- srtada Principală Unirea- strada Aerodromului până la Aerodrom Sala Polivalentă și Pârtie.
https://www.facebook.com/unirea.bistrita/videos/3138454253048184
Al doilea traseu propus este pentru istorie, sport, natură și cultură. Pe dealul Cetății se află runinele primei cetăți a Bistriței obrșia orașului și județului acest site nu este deloc pus în valoare și adus în cicuitul turistic. Propun un traseu numit Cetate/Fortress traseul să plece din DN17 C pe dealul Cetății până la capătul din Nord a Pădurii Schullerwald, deseasemenea pista de biciclete de pe strada Subcetate să se prelungească până la ruinele Cetății.
Ocupati-va domnilor mai intai de cele 4.000 de depozite ilegale de gunoaie aruncate in tot judetul. Montati camere de supraveghere si la treaba cu asistatii sociali si cu voluntarii. Pe urma sa va ganditi la turism. Daca nu le gasiti puteti apela cu incredere la TETCU CRISTIAN si la noi pt. ca exista o aplicatie pe GPS si va trimite singuri la sursa. Nu mai puneti carul inaintea boilor ca e jenant .Nu se mai poate lucra asa. Turistii straini isi iau talpasita cand vor da cu privirea de acete imagini ingrozitoare. Stiu foarte exact ce vorbesc !
Bun, Și care sunt cele 20 de traseie de cicloturis că doar asta era esențialul ?
Nu mai știe echipa de zgomote a lui Răducu ce să mai inventeze și ce să mai inaugureze. Cum să-l mai prezinte pe marele roșu în ipostaze de vizionar, de părinte de ctitor.
Ce a făcut CJ după alegeri? Vreo hotărâre importantă pentru popor? Ceva? Doar s-au pus pe posturi, în CA-uri, în ATOP-uri, în Spitale, școli și SRL-uri. S-au împărțit bomboane și fondante la membrii de bază ai partidului, au aprobat modificări de posturi și propriile PV de ședință. Muncă grea! Pentru asta, s-au încasat bani seriosi de la bugetul Județului. Rezultate canci.
Trebuia să inventeze Ivanka ceva că stagna propaganda. Și…iată: “s-au prezentat peste 20 de circuite turistice posibile, fiecare dintre ele având o “foaie de parcurs” cu informații utile: denumirea traseului, dificultate, itinerar, distanță…“ Cum adică “s-au prezentat”???
“S-au prezentat” singure? Au venit traseele alea la poarta Transilvaniei și au prins glas? Nici vorbă. Cineva le-a făcut și altcineva – și-a însușit munca oamenilor fără să-i amintească și a prezentat-o ca fiind activitatea proprie. Mai mare jegul!
În fond, ei au adoptat o hotarâre prin care au mai făcut o comisie. Atâta stiu, atâta pot! Asta în loc să-i invite pe cei care au făcut prezentarea traseelor într-una din cele patru comisii ale CJ – și sa-i intrebe ce ar mai fi de facut pentru a initia un proiect de hotarâre în acest sens dacă era cazul. Dar în comisii banii se iau de-a moca pe sedințe de 5 minute, nu era cazul sa-i deranjeze mai mult pe eroi și dacă ar fi făcut un lucru normal, cum mai apărea în schemă Răducu?! Deci ….
Urăm comisionarilor multe pedale și de acum înainte. Și, discreție maximă și în continuare! Poarta Transilvaniei, Răducu, realizări, în rest, mucles!
Ideal şi strategic, trebuie gândit un traseu pe direcția oraşului Cluj-Napoca extrem de bine amenajat ca să preia un flux ridicat de cicloturişti care să conecteze Bistrița iar apoi conecție cu Via Transilvanica.
De ce pe direcția Cluj?
Legătura cu aeroportul -turişti străini, iar apoi numărul ridicat de biciclişti pasionați.
Daă se concepe ca şi strategie de infrastructură pentru mase familii, grupuri.
Pistă dedicată, semnalizată, primării implicate, posibilități de cazare, restaurație , mici puncte ateliere de reparație.
Dar trebuie prevăzut şi returul posibil pe calea ferată de exemplu( vagoane) .
Un traseu de 1- 2-3 zile Bistrița Cluj ( sau invers) depinde de tipul de biciclist, sportiv, turist, începător..folosirea comună a pistei. Tânărul student în formă capabil să meargă la Cluj într-o zi de duminică la reşedința din Cluj ( sau invers) ..familiile tinere sau pensionarii care vor să iasă din Cluj..turiştii străini. Pentru succes e nevoie de participare ridicată pe piată( mai mulți coobservatori pe o pistă ridică gradul de securitate). 100 km pe zi sunt foarte fezabili pe o pistă amenajată corespunzător pentru cineva în formă. 25-30 km pentru cineva care vrea să şi viziteze, înopteze.
Trebuie gândit şi la impactul de mediu( perturbată minimal liniştea animalelor..etc)
Văd că unii au înțeles prin ciclotourism ieșirea pe bicicletă din oraș și reîntoarcerea după 2-3 ceasuri acasă.
Lightouring, randonnée courte.
Să ieși din Bistrița să vizitezi biserica din Sărata pe pistă ciclabilă , nu e chiar o strategie pe termen lung care aduce beneficii, din mai multe considerente.. ..interes redus( bistrițeanul care a mers la o nuntă în calitate de nuntaș acolo nu se va întoarce în bicicletă să spună wow)
Viziunea ar trebui să fie de rețea intercontectată la rețele din alte județe.
Altfel vor fi piste folosite de câțiva.
un exemplu cum ar trebui să fie
(pe lista mea anul acesta sau anul viitor)
https://empiretrail.ny.gov
Propuneri:
https://timponline.ro/cj-bistrita-nasaud-grup-de-lucru-pentru-dezvoltarea-turismului-pe-bicicleta/