Actualitate

Primim la redacție: ”La 3 km de punctul zero al orașului trăim ca la țară, pe vremuri”

”Știm că nu suntem un caz singular în Bistrița și în aceeași situație sunt alte zeci de străzi. Este vorba despre nemulțumirea multor cetățeni ai orașului, chiar dacă strada pe care locuiesc se numește altfel. Administrația locală a ales să re-asfalteze o mulțime de străzi și străduțe din oraș, ceea ce ar fi lăudabil dacă nu ar fi, încă, zeci de străzi de pământ în oraș. Primăria Bistrița lucrează pe principiul ”gospodarului” care zugrăvește doar peretele casei de la stradă, lângă care se fotografiază, în timp ce pereții din spate sunt coșcoviți și cu tencuiala cazută”, ne-au scris proprietarii de imobile de pe strada Remus Cristian Bucur:

Strada Remus Cristian Bucur există de mai bine de 20 de ani. Pe măsură ce s-au construit case (toate cu autorizație), pe rând, am decopertat, am adus piatră și am construit o stradă. Strada figurează în PUG-ul orașului de peste 20 de ani. Nu avem iluminat stradal. Iarna trecută strada a fost deszăpezită doar de două deși a nins mult. Nu vin utilaje care să niveleze și, eventual, să aducă piatră. După lăsarea întunericului este o aventură să mergi pe jos sau cu bicicleta cei 200 de metri, aceasta fiind lungimea străzii. La 3 km de punctul zero al orașului trăim ca la țară (pe vremuri): praf, noroi pe care îl aducem în curți, noroi pe care-l ducem, pe roțile mașinilor, în oraș.

În urmă cu vreo cinci ani s-a asfaltat strada Aviator Mihai Berbecariu, în continuarea căreia este strada noastră. Asfaltarea s-a limitat doar la cei aproximativ 200 de metri din fața blocurilor. Am făcut o petiție către primărie și în anul următor, prin scrisoarea anuală, domnul primar ne anunța că ni se va asfalta strada. Au trecut de atunci patru ani. Scrisoarea anuală ne spune, an de an, același lucru care nu se mai întâmplă.

Anul trecut am aflat că motivul pentru care nu începe asfaltarea este acela că sunt porțiuni de stradă aflate în proprietate privată, adică proprietarii nu au cedat teren către domeniul public. Curios este că în urmă cu 7-8 ani, când s-au făcut lucrări de apă și canal pe stradă, faptul că s-a intrat pe domeniul privat nu a fost o problemă. S-a rezolvat și acest aspect, adică toți proprietarii au cedat teren domeniului public.

Anul acesta am aflat că nu intrăm la asfaltare pentru ca proiectul, plătit de primărie, este greșit, adică panta drumului este dată greșit, și nu au unde deversa apele pluviale. Întrebările la care am dori răspuns: De ce trebuie să suferim noi pentru că un angajat al primăriei, plătit din bani publici, a recepționat un proiect prost întocmit? Răspunde cineva pentru această eroare? Scrisoarea anuală a domnului primar către cetățenii orașului, respectiv promisiunile pe care le face, pe ce se bazează? Consiliul Local este la curent cu aceste promisiuni, sau primarul și consilierii locali au agende diferite?

Edilii noștri au vizitat Europa ca să vadă cum fac alții, dar nu au învățat nimic. Ar putea vizita câteva comune din județ unde s-au asfaltat toate străzile, ba chiar și drumurile agricole. O realizare, cu care să se laude, ar fi ca Bistrița să nu mai aibă străzi de pământ. În plus străzile de la marginea orașului sunt adevărate oaze de verdeață și pot fi o alternativă la parcul municipal pentru cei care vor să se plimbe pe jos sau cu bicicleta, cu condiția să nu fie pline de praf sau noroi și gropi”.

7 comentarii

  • Astfel de lucruri se întîmplă pentru că primăria nu a stabilit un proiect urbanistic în care să se încadreze locuitorii urbei și a permis să se construiască haotic, iar cei care s-au apucat să-și construiască case, au făcut-o fără nici o rațiune, aparînd astfel străzi care nu duc nicăieri, înguste încît cu greu pot trece două mașini, și strîmbe..”fără nici un Dumnezeu” cum ar zice bătrînii, apărînd astfel și case împrăștiate pe toate dealurile. Nu au lăsat loc de trotuare, loc unde să aibă loc de manevre autoutilitare (salvare, pompieri). Acum apar plîngeri. Și e doar începutul. Că Primăria va fi de vină și dacă vor apărea ceva incendii la care accesul pentru intervenție este imposibil..

    • Nu este cazul acestei strazi. Ceea ce spuneti dvs.se intampla in cazul strazilor private. In mod clar primaria este de vina pentru ca da autorizatii si numar de imobil pe baza consultarii pe google map pe care o face persoana de la ghiseu, in conditiile in care primaria are un aparat tehnic foarte mare.

    • Am inteles ca prostituatele o sa se mute la tine in fata blocului, ca vad ca acolo ai loc destul pentru ele.

    • Esti prost! Du-te si verifica sa vezi despre ce vorbesc!!!!
      La mine in fata blocului nu se poate, ca eu stau la cort

  • Dumitru cruceru bati campii rau de tot. Nimic in orasul asta nu se poate construii asa cum o intelegi tu. Daca construiesti iti trebuie autorizatie de constructii,unde s-a construit aiurea atunci inseamna ca institutiile nu-si fac treaba. Strazi fara iluminat public sunt si in ziua de azi dupa 15 ani de la stalpii plantati pe strada cu reteaua electrica.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.