Traseul regional se bazează pe baza analiza conectivităţii la reţeaua TEN-T şi necesitatea conectării zonelor turistice şi industriale la reţea prin intermediul unei reţele secundare de drumuri judeţene viabile (cu stare tehnică adecvată). În funcţie de finanţările existente, proiectul va putea fi finanţat integral sau parţial din Programul Operaţional Regional 2014-2020.
Proiectul a fost aprobat în cadrul şedinţei CDR Nord-Vest de la Satu Mare, la care a fost prezent şi şeful CJ Bistriţa-Năsăud, Radu Moldovan. Din CDR fac parte reprezentanţii judeţelor Cluj, Satu Mare, Sălaj, Bistriţa-Năsăud, Maramureş şi Bihor, drumul Transilvania Nord având rută prin fiecare dintre ele.
Bistriţa-Năsăud apare pe traseul Transilvania Nord, împărţit în Drumul Nordului, Drumul Satu Mare, Drumul Apuseni şi Drumul Bistriţei, cu modernizarea tronsoanelor DJ 172 D km 0+000-92+862 Mureşenii Bârgăului – Lunca Ilvei – lim. jud. Suceava; DJ 172 A lim. jud. Cluj – Strugureni de la km 24+607 la km 33+000, L=8,393 km; DJ 172 E Strugureni – (DJ 151) Lechinţa de la km 0+000 la km 14+692, L=14,692 km.
La nivelul Regiunii Nord-Vest s-a stabilit ca prioritar pentru dezvoltarea infrastructurii în exerciţiul financiar 2014-2020 traseul regional Transilvania Nord, CJ Bistriţa-Năsăud comasând anul trecut patru drumuri judeţene, DJ 173 D, DJ 173 A, DJ 172 C şi DJ 172 D, într-unul singur. În urma comasării, traseul DJ 172 D arată astfel: Mureşenii Bârgăului (DN 17) – Lac Colibiţa – Colibiţa – Bistriţa Bârgăului – Prundu Bârgăului (DN 17) – Josenii Bârgăului – Strâmba – Ilva Mică (DN 17 D) – Poiana Ilvei – Măgura Ilvei – Ilva Mare – Lunca Ilvei – lim. jud. Suceava, cu lungimea de 85,5 km.
Tot n-o sa fie bine. Ca la astia le trebe musai sa treaca prin Bistrita :)) sa aiba ei autostrada in fata blocului
Bine ca se face ceva ! Orice este bine venit !
Si se mai demonstrează încă o data, daca era nevoie, ca guvernul Ponta si administratia județului BN condusă de Radu Moldovan lucrează in interesul locuitorilor județului nostru. Felicitări si așteptam cu speranța finalizarea acestor proiecte.
Ce e in interesul judetului:
1. un drum peste Stramba circulat acum de 10 masini si in viitor, dupa reabilitare, poate de 20-25?
sau
2. un drum Beclean – Nasaud – Bistrita pe care circula un minim de 50-100 masini pe ora?
Sa nu mai vorbim de Salva – Dealu Stefanitei – MM sau Nasaud – Sant – SV care sunt mai circulate si aproape necirculabile.