La granița cu Ungaria și Bulgaria, se elimină controlul de frontieră începând cu 1 ianuarie 2025, odată cu intrarea țării noastre în spațiul Schengen, anunță oficialii Inspectoratului General al Poliției de Frontieră.
Începând cu 1 ianuarie 2025, la frontiera internă a României, respectiv la granița cu Ungaria și Bulgaria, se elimină controlul de frontieră, sens în care toate persoanele se vor putea deplasa către sau dinspre alte state Membre ale Spațiului Schengen (cu excepția Ciprului și Irlandei) fără a se mai opri la cabinele de control ale Poliției de Frontieră pentru verificarea documentelor de călătorie.
Practic, călătoriile din România către și dinspre celelalte state membre Schengen vor fi similare unei călătorii în interiorul țării.
Punctele de trecere a frontierei unde va fi eliminat controlul:
La frontiera româno-bulgară:
- 11 puncte de trecere a frontierei cu specific rutier: Giurgiu, Vama Veche, Ostrov, Negru Vodă, Lipnița, Dobromir, Bechet, Calafat, Călărași, Zimnicea și Turnu Măgurele
- 3 cu specific feroviar: Giurgiu, Negru Vodă și Calafat
- 8 cu specific portuar: Călărași, Oltenița, Giurgiu, Zimnicea, Turnu Măgurele, Corabia, Bechet și Calafat
La frontiera româno-ungară:
- 12 puncte de trecere a frontierei cu specific rutier: Nădlac, Nădlac II, Turnu, Vărșand, Salonta, Borș, Borș II, Valea lui Mihai, Săcuieni, Petea, Urziceni și Cenad
- 5 cu specific feroviar: Carei, Curtici, Salonta, Episcopia Bihor și Valea lui Mihai
Acest lucru este valabil pentru toate persoanele, indiferent de cetățenie, și pentru toate categoriile de mijloace de transport, fie că vorbim despre turisme, autocare, microbuze, camioane, ambarcațiuni sau trenuri.
Este important de reținut că persoanele care intenționează să meargă pe teritoriul altui stat trebuie să aibă asupra lor un document de călătorie valabil, respectiv pașaport sau carte de identitate.
Conform practicii existente la nivelul mai multor state membre ale Uniunii Europene, polițiștii de frontieră români vor face controale aleatorii și nesistematice pe căile de comunicație de la frontiera internă sau în diverse noduri rutiere, în limita celor 30 de km de la linia de frontieră în interior, care reprezintă zona de competență, împreună cu colegii de la Poliție, Jandarmerie, Imigrări sau alte structuri.
Acțiunile polițienești se vor efectua în baza unei analize de risc sau atunci când există informații cu privire la posibila săvârșire a unor fapte ilegale și vor avea ca scop prevenirea și combaterea faptelor ilegale. Patrulele mixte vor avea în dotare dispozitive mobile de control pe care va fi instalată aplicația eDAC cu care vor efectua aceste verificări. În cazul în care nu există probleme la verificările efectuate, persoana își va putea continua călătoria fără restricții, în caz contrar vor fi aplicate măsurile legale corespunzătoare.
Condițiile de călătorie în statele din afara Spațiului Schengen rămân neschimbate, iar verificarea documentelor se va efectua la cabinele din punctele de trecere a frontierei.
Pentru securizarea frontierelor externe ale Românei, și totodată ale Uniunii Europene și spațiului Schengen, la nivelul Poliției de Frontieră au fost luate măsuri încă din timp. Măsurile au constat în:
- alocarea de resursă umană: aproximativ 90% din absolvenții Școlii de Pregătire a Agenților Avram Iancu Oradea au fost repartizați la frontierele externe și aproximativ 80% din concursurile organizate pentru ocuparea funcțiilor vacante în anul în curs au fost pentru frontierele externe
- a fost alocată tehnică de supraveghere și autospeciale de patrulare.
Regândirea dispozitivului și măsurile de ordin logistic au ca scop protecția cetățenilor, precum și folosirea judicioasă a resursei umane.
Poliția de Frontieră Română este pregătită, din toate punctele de vedere – organizatoric, logistic și uman, pentru integrarea în Spațiul Schengen pe cale terestră începând cu data de 1 ianuarie 2025.
Statistică
Zilnic, în anul 2024, frontierele interne ale Românei sunt tranzitate în medie de 110.000 persoane și 33.000 de mijloace de transport, dintre care 7.300 camioane.
Cele mai tranzitate punctele de trecere de la frontiera internă sunt PTF Nădlac II de la frontiera cu Ungaria și Giurgiu-Ruse la frontiera cu Bulgaria.
Nădlac II este tranzitat în medie de 9.500 persoane și 4.870 mijloace de transport, dintre care peste 2.500 de camioane în fiecare zi. În timp ce prin PTF Giurgiu trec în medie 10.500 persoane și 5.000 de mijloace de transport pe zi, dintre care 2.400 camioane.
Controalele la frontierele interne aeriene şi maritime au fost ridicate de la data de 31 martie 2024
România şi Bulgaria, ambele membre ale UE şi NATO, au intrat doar parţial în Schengen în luna martie 2024, cu graniţele martime și aeriene, în urma unui acord cu Austria, care s-a opus iniţial aderării lor pe motiv că trebuie să facă mai mult pentru a preveni imigraţia ilegală. În timp ce controalele la frontierele aeriene şi maritime dintre cele două ţări şi celelalte 27 de ţări din zona de călătorie Schengen au fost ridicate, negocierile cu Austria privind desfiinţarea controalelor şi la graniţele terestre au continuat pe parcursul anului 2024. Acum, Austria şi Ţările de Jos au renunțat la a mai bloca extinderea Schengen, după ce în urmă cu doi ani nu au fost de acord cu includerea României și Bulgariei în spațiul european de liberă circulație.
ma bucur nespus ca se mai goleste tara de mizeriile umane.
dincolo cu voi ca acolo umbla cainii cu colacii-n coada insa nu ati vazut la televizor cam ce cozi erau in Neapole si Spania cu amaratii care primeau pachete de sarbatori.
Pai in Romania e parfum fraierilor !
La Anu si la Multi Ani !
Mezerie…as vrea sa te vad in ușa casei cum îți privești în ochi familia înlăcrimată când pleci.mama tata soție și mai dureros copil
Votantule, la cum te exprimi pare ca ar cam trebui sa iti faci bagajele…
@votantule
Cred ca ințeleg foarte bine de ce i-ai făcut “gunoaie” pe romanii care pleacă din tara și “amărâți ” pe italieni și spanioli!
Așa este! Unii oameni o duc mai rău decât tine și sunt mai prejos decât tine pe scară socială.
Viata nu este chiar atât de grea!
An nou fericit!
@votant, dupa cum gândesti tac’tu era militian, iar ma-ta vânzatoare la alimentara.
Tie nu ti-a lipsit nimic, de aia ai ramas mai retard, ca n-a trebuit sa te strofoci intelectual prea mult.
Am intrat in Schengen exact cand se trage cortina, adica exact cand majoritatea statelor din vest au introdus sau vor introduce curand controale la vama. Daca noi ca tara am fi intrat in UE la sfarsitul anilor ’90 si in Schengen prin 2010, cu totul altfel ar fi aratat Romania acum. Dar la fel de nerabdator am asteptat sa vad din partea autoritatilor aparatura de ultima generatie in toate punctele vamale non-Schengen, ca de scanere defect sau scanere tinute in depozit m-am saturat sa tot aud. Din pacate o data cu intrarea in Schengen, vom deveni probabil o ruta sigura pentru traficul de droguri si de imigranti.
Restructurarea va incepe cu vamesii si granicerii care si-au facut plinul la cele 2 frontiere?!!Sau conform corolarului legii lui OM cand dispare o sursa de spaga creste cuantumul spagilor ramase?!!!
Cu ce preț s a obținut întrarea în Schengen?
Ne a susținut Ungaria urmând ai vinde e on gazul ca în rest nu mai avem nimic.
Mare realizare a lui Ciolacu.
Ăștia trebuie judecați pentru vânzarea resurselor tarii și pentru înfometarea populației în special bătaia de joc asupra țăranilor, fermierilor, pensionarilor.
Tic, tac