”Centura Bistriței, cu încă un pas mai aproape de realizare! S-a semnat elaborarea studiului de fezabilitate pentru realizarea drumului de mare viteză Baia Mare – Bistrița, iar centura Bistriței este inclusă în Lotul 2 Dej – Bistrița. Prin elaborarea studiului de fezabilitate se urmărește decongestionarea traficului din oraș, reducerea timpilor de parcurs ai autovehiculelor, îmbunătățirea condițiilor de circulație, siguranță rutieră, reducerea emisiilor poluante, răspunzând astfel cerințelor de dezvoltare economică. Avem nevoie de centura Bistriței ca de aer și facem tot ce ne stă în putință ca acest proiect să devină realitate!”, a postat pe Facebook președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Radu Moldovan.
La rândul său, vicepreședintele Camerei Deputaților, Daniel Suciu, președintele PSD Bistrița, a comentat: ”Bistrița va avea centură! Prea multe povești au fost, prea mulți s-au opintit de-a lungul anilor din motive politicianiste să o mute ba în dreapta, ba în stânga. Ne sufocăm ca oraș fără centură și noi ne-am făcut datoria pentru toți bistrițenii, fiind semnate contractele pentru SF de către CNAIR și Ministerul Transporturilor. Multumim tuturor celor ce au pus umărul la acest deziderat comun”.
Deputatul PSD Bogdan Ivan a menționat pe Facebook: ”Îi mulțumesc public ministrului Transporturilor, d-lui Sorin Grindeanu, pentru că încă din prima zi în care am discutat cu el despre prioritatea noastră de a avea drum de mare viteză între Bistrița și Cluj s-a apucat de treabă! Declarațiile politice nu fac autostrăzi și nici centuri ocolitoare ale orașelor. Prin aceste proiecte suntem mai aproape de centura ocolitoare a Bistriței și de autostrada Bistrița-Cluj. Prin munca susținută pe care am făcut-o în parteneriat cu dl. Sorin Grindeanu, cu președintele CJ, dl. Radu Moldovan, și colegii mei parlamentari PSD produce roade”.
Tronsonul Dej – Beclean – Bistrița va cuprinde și centura ocolitoare a Bistriței, traseul propus fiind Sărata – Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Livezile – nod rutier spre Rusu Bârgăului.
Multă Baftă în costruirea Centuri Bistriței pe lângă Budac singurul traseu posibil !
Meritul nu apartine politrucilor de prin partide si nici administratiei BN care a scaldat-o ani la rand lasand un fost Primar sa dicteze trei mandate din pix si sa se cramponeze la o singura varianta paguboasa, distructiva si scumpa si care oricand o putea lua la vale ca orice lucrare facuta pe un teren argilos.
Meritul incontestabil este al Bistritenilor celor 4.600 care au semnat petitia si nu au fost de acord cu centura NEOCOLITOARE care ar fi distrus un plaman verde al orasului.
A sosit timpul ca si Ministerul sa isi deschida larg ochii si sa isi dea seama ca traseul cel mai bun este pe la Monari-Simionesti-Budac si care preia trafic greu de pe europenele Cluj si Tg.Mures dar si de pe nationalul Reghin -Monor-Sieu-Domnesti.
Buna-i tara cu activisti si civici !
Felicitari BISTRITA -CIVICA ! Felicitari bistriteni care ati tinut cu dintii de padurea CODRISOR si care va deveni padure parc.
Bravo Mitica, aceeasi problema am expus o intr un ommentariu si nimeni parca nu intelege un filmuletz, nu poate identifica din film adevaratul traseu propus…
Traseul prin sud e excelent doar ca trece pestre straziile care duc la budacu de sus si spre jelna peste niste terenuri instabile….TOT TRASEUL VA FI SUSPENDAT
In film se vede si partia parca ar trece peste drumul ghinzii si nu pe la capatul cartierului ghinda cum era normal
asa e mitica bv!
pana acuma ati avut nevoie ca de aer de vile ,masini si conturi offshore,acum aveti nevoie ca de aer de drumuri !!!
MITICA,
Iarasi vorbesti fara sa ma cunosti. Ecologistii nu agreaza deloc aceste bretele de drumuri de mare viteza si autostrazile care sunt veritabile bariere si in cazul migratiei animalelor salbatice din fauna si zona respectiva.Mai mult se defriseaza in draci mii de ha. de paduri si este valabil si pentru partiile de shi.
Peste tot in lume asta se intampla si se acorda prea multa atentie masinilor care ucid oameni si animale mai mult ca in al doilea Razboi Mondial.
Nota de plata pentru aceste lucrari facute cu atingerea grava a Mediului e pe drum.
O sa vezi ce te asteapta si pe tine in scurt timp .
Felicitării lui Radu Moldovan pentru că în cele din urmă a ales traseul pe lângă Budac care este cel mai potrivit pentru Centura Bistriței.