Actualitate

Rareş Buhai va studia în SUA. Ce universitate a ales

Cel mai medaliat elev din toate timpurile, bistriţeanul Rareş Buhai, care va participa la Olimpiada Internaţională de Informatică (IOI) programată în perioada 26 iulie-2 august la Almaty în Kazahstan, va studia informatica dincolo de Ocean. Trei universităţi l-au vrut student, iar el a ales.

„Voi studia Computer Science la MIT (Massachusetts Institute of Technology), în SUA. Am fost admis cu bursă de studiu la MIT, Stanford și Harvard și am ales MIT deoarece mi s-a părut cea mai puternică pe domeniul informaticii. În plus, la MIT voi avea oportunități neegalate de a face cercetare alături de cei mai buni profesori universitari din lume”, a declarat Rareş Buhai pentru Viitorul României.

În ce priveşte universitatea aleasă, el spune că vrea să îşi lărgească orizonturile, dezvoltându-se pe cât mai multe domenii din informatică (și nu numai). „Pe lângă aceasta, sper că prin intermediul cursurilor și al activităților la care voi participa să descopăr un domeniu care să mă atragă și în care să-mi continui cariera. Și, de ce nu, poate voi reuși să lansez un proiect propriu, pe care să-l pot ulterior transforma într-o afacere. Mi-am propus ca în timpul facultății să încerc ambele laturi: în timpul anului școlar să mă implic în proiecte de cercetare, iar vara să particip la internship-uri în companii de software. Probabil după aceste experiențe îmi voi da seama mai exact ce mi se potrivește”, a spus Rareş Buhai.

El a vorbit şi despre examenul de bacalaureat. „Am luat 9 la română și 9.90 la matematică. La informatică nu a mai trebuit să dau examenul, întrucât mi-a fost echivalat cu 10 pe baza rezultatelor la olimpiadele internaționale. Particip de foarte mult timp la concursuri de informatică, așa că examenul de bacalaureat nu mi-a creat prea mari emoții: știu cum să abordez un examen, cum să-mi folosesc bine timpul și să mă concentrez. În plus, am avut destul de mult timp în perioada sesiunii să îmi repet materia, așa că am mers la probe liniștit”.

Întrebat despre olimpiadele internaţionale şi aşteptările pe care le are pentru concursul de anul acesta, el a răspuns: „Evident, cel mai mult mi-aș dori să obțin din nou o medalie la olimpiada internațională. În continuare mă voi pregăti intens pentru această competiție, și sper să obțin un rezultat cât mai bun. Dat fiind că în ultimii opt ani am participat în mod constant la olimpiadă, mă aștept să-mi lipsească această experiență. Totuși, există o mulțime de competiții de informatică și online, fără limitări de vârstă, așa că oricând îmi va fi prea dor voi putea să “mă încălzesc” puțin. În plus, anul viitor mi-am propus să mă implic de la distanță în comisia olimpiadei de informatică”.

Cel mai bun sfat dat dat de un profesor: „Profesorul meu de informatică, Constantin Gălățan, mi-a spus mereu că pentru a realiza ceva serios este nevoie de muncă. Țin minte că, pe când eram încă în gimnaziu, îmi spunea că mulți se visează coborând din avion cu medalia la gât, dar când vine vorba de lucrat puțini se mobilizează. Când am auzit asta mi-am zis cu puțină naivitate: “Voi munci, și într-o zi voi reuși asta!”, nebănuind că peste un an totul va deveni realitate.

Cea mai importantă lecţie învăţată din şcoala românească: „Că îmi pot depăși limitele. Sistemul educațional românesc este încă puternic axat pe competiție: încă din clasa I contează cine iese primul, iar multitudinea de olimpiade susține această competiție pe parcursul tuturor celor 12 clase. Nu știu dacă acest lucru este bun sau rău în general, dar pe mine m-a ajutat foarte mult. Sunt o persoană ambițioasă și de fiecare dată când vedeam că cineva știe mai multe decât mine, mă simțeam motivat să recuperez. Dorința de a deveni primul din clasă s-a transformat în dorința de a ajunge primul din oraș, iar apoi din țară. Astfel am observat că pot realiza mai mult decât mi-aș fi imaginat, și mi-am dat seama că nu trebuie niciodată să mă limitez în aspirații.

Ce este bun în educaţia din România. „Faptul că se pune accent pe performanță. Este promovată participarea la olimpiade, există centre de excelență și se recompensează elevii care obțin rezultate bune. Asta face ca România să fie ca țară în top 10 la majoritatea materiilor. Multe țări despre care auzim că au un sistem educațional bun nu reușesc nici măcar să se apropie de rezultatele României la olimpiadele internaționale”.

 

Etichete

5 comentarii

  • „poate voi reuși să lansez un proiect propriu, pe care să-l pot ulterior transforma într-o afacere” Rareș, te rog nu uita de Bistrița!

  • Am asistat zilele trecute la isteria (să-i zic așa) generată de mediile de 10 de la bac. Evident, performanțele lui Rareș le depășesc pe cele ale bacalaureaților cu 10 (și nu cred că 9.90-ul de la matematică obținut de Rareș nu putea deveni, în urma unei contestații, 10) și de aici vine și întrebarea: este media de la bac relevantă? Este corpul de evaluatori profesionalizat? Răspunsul meu e nu.

  • Felicitari Rares, flicitari parintilor tai, felicitari minunatului profesor C. Galatean. Sunt sigur ca vei reusi in viata asa cum iti doresti. Ne vom mandri peste ani cu bistriteanul nostru, asa cum ne mandrim si cu alti tineri care au fost elita elevilor bistriteni.
    Mult succes.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.