Actualitate Recomandări

Relocarea rețelelor electrice de pe str. Tărpiului, pentru modernizarea străzii, la licitație

Primăria Bistrița a scos la licitație lucrările de relocare a rețelelor de energie electrică de pe strada Tărpiului în vederea modernizării acestei artere importante din oraș, extrem de aglomerată. Firmele pot depune oferte până în data de 13 august.

Pentru aceste lucrări, municipalitatea este dispusă să plătească suma de 381.814 lei.

În aceste condiții, este puțin probabil că anul acesta vor începe alte lucrări pe str. Tărpiului.

Despre modernizarea acestei străzi, una dintre cele mai circulate din oraş, inclusiv datorită faptului că aici se află una dintre fabricile Leoni, Cimitirul Municipal, numeroase alte firme, instituţii şi şcoli, se discută din 2018.

La sfârșitul anului trecut, Primăria Bistrița a primit undă verde de la Agenția pentru Protecția Mediului să modernizeze strada Tărpiului cu parte carosabilă de 9 metri, trotuare de minim 1 metru și piste de cicliști cu lățimea de un 1.

Ce prevede proiectul

Sector 1: km 0+000 – km 1+300: lățimea părții carosabile: 3 x 3,00 m=9,00 m, a trotuarelor de 2 x min. 1,00 m, lățimea pista cicliști: 2 x 1,20 m, lățimea platformei drumului: min. 13,40 m

Sector 2: km 1+300 – km 2+733: lățimea părții carosabile: 2 x 3,00 m=6,00 m, lățimea trotuarelor: 2 x min. 1,00 m, lățimea pista cicliști: 2 x 1,20 m, iar lățimea platformei drumului: min. 10,40 m.

Trotuarele vor fi încadrate de borduri din beton de ciment. La trecerile de pietoni și la intersecţii vor fi amenajate rampe speciale, pentru persoanele cu dizabilități. Lățimea minimă a trotuarelor va fi de 1 m.

Vor fi amenajate piste de biciclete, cu lățimea de 1 m, pe ambele sensuri ale străzii, cu o bandă de circulație pe sens. Pistele de cicliști vor fi încadrate de borduri din beton de ciment. La racordarea pistei de cicliști cu partea carosabilă a drumului s-a prevăzut amenajarea la acelaşi nivel a celor două suprafeţe prin coborârea bordurii ce încadrează partea carosabilă, racordarea făcându-se cu panta maximă de 20% pe o distanță de minim 50 cm.

Între pozițiile km 0+140 – 0+190 se vor amenaja 10 parcări transversale.

Se va reabilita podul peste canal, amplasat pe strada Tărpiului la km 0+005, la intersecția cu străzile Livezi și Drumul Cetății. Podul are lungimea de 8,90 m și este din beton armat.

Prin acest proiect va fi refăcută și instalația de iluminat. Vor fi linii electrice subterane, stâlpi de iluminat tronconici, din confecție metalică de oțel galvanizat și aparate de iluminat cu surse LED.

5 comentarii

  • Vrem fapte nu vorbe, acest raspuns l-am primit de nenumarate ori in ultimii ani, pe hartie este frumos totul, ne tot amana de pe un an pe altul, firma Leoni este aici de 18 ani, autoritatile doar acum au realizat ca aceasta strada este „sufocata” la orele de varf ?
    #câtsamairabdam

  • Strada Tarpiului se va moderniza in curand, se incepe cu relocarea si ingroparea retelelor electrice, urmata de crearea trotuarelor, a pistelor de ciclisti, a iluminatului public urmate de asfaltare la final.

  • Strada Tărpiului a fost neglijată în cele 3 mandate ale primarului drujbă, pe numele lui adevărat Ovidiu Crețu, deși reprezintă o arteră de maxim interes pentru zona Industrială a Bistritei. Pe strada Tărpiului circulă zilnic peste 5.000 de muncitori de la Leoni, elevii Liceului Tehnologic Agricol, angajații Direcției Sanitr-Veterinare, dar fermierii care brneficiază de alocările de fonduri agricole prin Agentia de Plăti si Interventii pentru Agricultură (APIA) . De asemenea, accesul spre Cimitirul Municipal Bistrița se face prin strada Tărpiului. Totusi, lărgirea la trei benzi de circulatie pe sectorul 1 din Drumul Tărpiului cuprins intre km 0+000 si km 1+300 unde lățimea părții carosabile este stabilită la 3 x 3,00 m=9,00 m, nu se justifică din simplul motiv că străzile cu care se intersectează sunt pe 2 benzi (2 x 3,00 m=6,00 m). Un motiv in plus al acestei lărgiri inutile este că breteaua de legatură realizată pe lângă Penitenciarul Bistrita facilitează accesul in zonă si dinspre cartierul Subcetate. De aceea, mai utilă ar fi prelungirea străzii Zefirului din strada Romană pe lângă fabrica Leoni II, până la intersectia cu strada Tărpiului. Aceasta ar permite să se preia o parte din circulatia de pe drumul de centură spre oras, care in prezent se aglomerează pe strada Cantemir.

    • Nu-s inutile 3 benzi, nu mai insista pe tema asta! O bandă pt urcare, două pt coborâre! Banda 1 pt viraj dreapta, banda 2 pt stânga și înainte!

  • Inca o licitatie pentru firmele de casa ale PSD. O sa castige ELU, adica Electro Ursa. Dupa ce mai faceti licitatie? Doar de ochii lumii.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.