Președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Radu Moldovan, și consilierii județeni aleși pe liste în 9 iunie au depus jurământul pentru mandatul 2024-2028. Ședința festivă de constituire a noului CJ a avut loc în sala mare a Primăriei Bistrița.
Structura CJ Bistrița-Năsăud: PSD – 14 + președinte, PNL – 10, AUR – 4, UDMR – 2.
Au depus jurământul Radu Moldovan, care a început al 4-lea mandat de președinte al CJ, și consilierii județeni Camelia Tabără, Paul Pop, Daniel Tămaș, Augusta Săsărman, Mihai Suciu, George Pop, Mirela Cîrcu, Nicolae Popescu, Romulus Pop, Simona Duca, Alin Demian, Ciprian Buta, Simion Forai, Nicolae Lupșan (PSD), Cristian Mureșan, Florin Rogozan, Cristian Cârlig, Marius Chețan, Gheorghe Scuturici, Aurelia Dan, Viorica Calo, Dorin Rus, Elena Pop (PNL), Loredana Baltă, Dragoș Hârjoabă, Ciprian Iușan (AUR), Zsolt Szilagyi, Timea Zoltan-Sipos (UDMR). Marin Rus (PNL), care nu a putut fi prezent, va depune jurământul în viitoarea ședință. În cazul primului ales pe lista AUR (Honoria Rațiu) se așteaptă miercuri o decizie definitivă a Curții de Apel Cluj privind validarea mandatului. Într-o altă ședință, din rândul consilierilor județeni vor fi aleși cei doi vicepreședinți.
La ceremonie au participat IPS Andrei – Arhiepiscopul Vadului, Feleacului şi Clujului şi Mitropolitul Clujului, Maramureşului şi Sălajului, Daniel Suciu – președintele Camerei Deputaților, deputatul Bogdan Ivan – ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, prefectul Teofil Cioarbă, Monica Săsărman – secretar de stat în Ministerul Dezvoltării, primari, șefi de instituții, reprezentanți ai cultelor.
Președintele CJ Radu Moldovan a spus în discursul său că este optimist și încrezător că noul consiliu, cu energii noi, va continua proiectele de dezvoltare începute și va iniția altele noi. ”Sper să avem înțelepciunea necesară să putem face în continuare lucruri bune pentru concetățenii noștri care ne-au dat încrederea la alegerile din 9 iunie. Le mulțumesc celorlalte trei plenuri ale Consiliului Județean, alături de care am dus o muncă susținută. Am preluat județul de undeva de jos și cu toții împreună, indiferent de culoarea politică sau de simpatii, am avut puterea să punem interesele cetățenilor și ale dezvoltării județului pe primul loc. O să constatați că suntem unul dintre cele mai performante plenuri de consilii județene, care nu cheltuie energii pe dispute puerile și inutile ci își folosește energiile ca să facă lucruri pentru oameni. În urmă cu 12 ani depuneam pentru prima dată jurământul de ales local, nu-mi vine să cred cât de repede a trecut timpul, dar se vede pe fața mea. Uitați-vă la pozele de atunci și la cea de acum, veți vedea că lucrurile s-au schimbat pentru mine într-un anumit fel, dar este mai puțin important. Cel mai important este că pentru județ lucrurile s-au schimbat fundamental în bine și acest lucru se datorează nu președintelui Consiliului Județean, ci întregii comunități”.
El a afirmat că o prioritate în noul mandat este interconectarea județului cu celelalte zone din țară prin drumuri rapide. ”Nu este o noutate că e un mandat pe care nu neapărat mi l-am dorit, dar în viață nu faci întotdeauna ceea ce vrei, mai sunt momente în care trebuie să faci și ceea ce vor alții sau își doresc alții. Dar le mulțumesc cetățenilor care mi-au acordat încă o dată încrederea și îi asigur că nu voi precupeți niciun efort pentru a putea să mergem pe drumul pe care l-am ales cu toții în urmă cu 12 ani, pe cel al dezvoltării și al bunăstării. S-au întâmplat multe lucruri bune și frumoase în zona infrastructurii, dar suntem deficitari și restanți la un lucru care va deveni prioritate, deși nu ține direct de Consiliul Județean. Bistrița-Năsăud are nevoie de șosele rapide, Bistrița are nevoie de centură, Năsăudul are nevoie de centură, Sângeorz-Băi are nevoie de centură, circulația trebuie scoasă din localități și prioritățile noastre vor fi de interconectare prin drumuri rapide, autostrăzi a județului Bistrița-Năsăud cu celelalte zone ale țării și cu Europa. E prioritate pentru noi toți”.
Radu Moldovan le-a mulțumit celor care îl sprijină, dar și celor care nu îl susțin, ”pentru că de astăzi redevin președintele tuturor cetățenilor din Bistrița-Năsăud”: ”Ușa mea va fi în continuare deschisă, activitatea mea politică se va încheia imediat ce se termină campania electorală. Pe colegii mei îi invit să ne înscriem cu toții în partidul cetățenilor județului Bistrița-Năsăud, care ne-au acordat încrederea nu pentru gâlceavă politică ci pentru a le rezolva problemele”.
Recapitulez pentru domnul Moldovan ceea ce am mentionat intr-un alt comentariu.
Asteptarile mele de la CJ sunt urmatoarele:
1. Investitii pentru atragerea investitorilor in judet prin construirea de parcuri industriale, conectate la (viitoarele) drumuri de mare viteza.
2. Investitii in baze sportive publice multi-sport, pe modelul celor construite in Cluj-Napoca.
3. Investitii in campusuri pentru invatamant dual pe modelul celui din Oradea si in general in modernizarea scolilor de meserii din judet.
4. Dezvoltarea parteneriatului cu UTCN si UBB, pe modelul oraselor Baia Mare si Satu Mare. Avem nevoie de sectii de inginerie electrica, telecomunicatii, automatica si calculatoare, matematica-informatica. Bistrita poate sa profite de supraaglomerarea Clujului si sa atraga firme si specialisti din domeniile mentionate.
5. Tren metropolitan pe ruta Viisoara-Bargau.
Eu am alte aşteptări mai presante decât aceste fantezi şi anume noi coridoare întradevăr de MOBILITATE AUTOMOBILISTCE în Bistrița, asfaltarea tuturor străzilor de pământ din Bistrița, construirea Aquaparcului Mecanica şi noi Parcuri în oraş nu la marginea lui.
Ref:”nu-mi vine să cred cât de repede a trecut timpul, dar se vede pe fața mea.”
……………..
Ei, ași! CU TOȚII ÎMBĂTRÂNIM, și NE ALBEȘTE parul
Dar , vorba lui
A. Vlahuta:” Bătrânețe-
Bătrâneţea începe de când începi să te temi de ea.”
Vezi de treabă cu trenul tău aiurea pe acolo trebuie făcute străzi ca lumea.
” Fără o Centură prin afara intravilanului oraşului, fără o Autostradă, fără un Aeroport , fără toate acestea Bistrița va rămâne un cătun nenorocit uitat de timp şi lume ”
Este foarte corect ce a spus Emil Radu Moldovan despre Centură şi Autostradă dar mai trebuie adăugat şi că conectarea cu lumea a Bistriței şi județului ca în oricare alt oraş moder din lume se face printr-un Aeroport.
Este imperativă demararea procesului de realizare a unui Aeroport mai ales că în jurul oraşului sunt terenuri ideale pentru un Aeroport.
„Un kilometru de drum asfaltat nu duce nicăieri un kilometru de pistă asfaltată duce oriunde în lume „
Spre ce destinații? Câte curse pe săptămână?
După ce vă treziți din mahmureală, dați o raită pe site-urile aeroporturilor din jurul nostru: Suceava, Baia-Mare și Târgu-Mureș. Numărați toate cursele pe degetele mâinilor (vă vor ajunge, stați liniștit) și după reveniți aici cu un răspuns la întrebarea de mai sus.
ps: A se nota și ține cont că cele 3 aeroporturi au un bazin mult mai numeros de potențiali clienți decât am avea noi.
Da sunt şi eu plecat cu avionul şi eu aş vrea să vin acasă cu avionul acasă direct la Bistrița şi ca mine sunt alți zeci de mi de Bistrițeni care votează şi atunci data viitoare ar putea să voteze cu altcineva şi după cum sa putut vedea chiar şi 8 voturi contează.
Da , un aeroport este vital pentru dezvoltarea oricărui oraş în plus şi noi cei din Germania am putea veni mai des înapoi în Bistrița.
Şi eu sunt plecat cu Avionul !
Sunt la muncã de ceva vreme în Italia fiindcă în Bistrița dacă nu eşti neam cu neamurile frecătorilor de mentă din primăria Bistrița nu ai cum să lucrezi. În Bistrița nu sa mai făcut nimic care să producă ceva bani numai de cheltuit bani pe băutură în Centru Vechi sa făcut. De când lucrez în Italia am chetuit mulți bani din care sau îmbuibat graşii obezi din primăria Bistrița. Măcar din o parte din banii mei să se facă un Aeroport să vin şi eu ca lumea acasă că altfel aş putea să mă răzgândesc să rămân definitiv în Italia şi să nu mai vedeți nici-un ban de la mine putori ordinare ce sunteți voi.
Pentru noi cei din Londra şi ceilalți din UK ar fi extrem de util un Aeroport la Bistrița ar scurta mult din timpul prețios pe care îl pierdem acum pe drum spre şi de la casă. Plus că near scuti şi cu bătaia de cap provocată de timpul pierdut pentru închirerea unei maşini în plus în Bistrița nu este nici-un centru pick-up funcțional în care să-ți laşi maşina închiriată când ajungi acasă. Eu votez clar cu cei care vor face Aeroportu.
„colegii mei îi invit să ne înscriem cu toții în ..partidul cetățenilor…”
Dacă adauga in” P.artidul C.etățenilor R.omâni ..Era mult mai oblă treaba!
Da și asa se înțelege.
Ce inepție de afirmație! De gâgă . Noi suntem Partidul Cetățenilor Români (PCR).Păi ai cui ați vrea să fiți ? Las că sunteți doar a unora dintre ei – al reprezentanților cetățenilor români.
Eu zic sa nu ne facem iluzii nu cred ca e cazul realitatea este alta
Discursuri sovietice de doi bani, aeroport la Bistrița?? Și Crețu vroia sa facă un restaurant in turnul centralei vechi a orașului. Răducu promitea locuri de munca bine plătite in jur de 11000 la număr, Nici pana in ziua de azi nu le-a putut realiza, unde sunt investitorii? Tovarășii noștri nu știu decât sa se plimbe de la o biserica la alta cu popimea după ei, in rest nimic deosebit. PCR s-a întors!
Multumim pentru vorbele de duh doctorilor pe chitanta Suciu si Ivan (intre altele si doctori pe chitanta). Si sa nu-l uitam pe ayatollah-ul PSD Bistrita Raducu (multumim …k k tine nu gasim!!!)
Da ați făcut destul de multe lucruri pt cei dragi vouă, orice lucrare făcută aduce bani la partid și la slugile voastre, cât despre noi cetățenii de rând vă mai aduceți aminte doar in campania electorala.
PCR: Gura păcătosului adevăr grăiește!
Aeroportul din Târgu-Mureș are 2 destinații: Budapesta și Londra. 7 curse de toate sunt săptămâna viitoare. 1 pe zi.
Aeroportul din Baia-Mare are 2 destinații: Paris și București. 6 curse sunt săptămâna viitoare. Sub 1 pe zi.
Ambele sunt județe mai populate decât noi și care deservesc un areal mai mare decât am putea noi. Nu o să mute nimeni cursele din Cluj sau Suceva la Bistrița.
Deci, ăștia care visați că o să veniți la Bistrița direct de la Berlin, Madrid, Roma, Paris, Londra, visați în continuare. Nu e fezabil economic.
Un aeroport la Bistrița nu are putea susține nici măcar 1 cursă săptămânală spre o singură destinație externă, ce să mai vorbim de mai multe destinații. Nici măcar aeroportul din Treviso nu are cerere pe perioada iernii, și e aeroportul low-cost pentru Veneția. Se închide în timpul iernii, ați citit bine, toate cursele mutându-se pe aeroportul Marco Polo din Veneția.
Românii din Diaspora cam de vreo 15 ani încoace decid în România cine câştigă sau pierde alegerile fiindcă ei şi-au câştigat pe deplin independența economică şi atunci pot vota aşa cum le place , ei nu mai pot fi cumpărați ca asistații sociali de bugetari cu salari şi pensi speciale sau cu amenințări că vor fi dați afară şi li-se pot întâmpla lucruri Urîte. Aşa că cine are cap şi vrea să câştige alegerile şi pe viitor ar fi potrivit să ia în serios construirea Aeroportului la Bistrița.
Și ce destinații doriți să deservească aeroportul din Bistrița? Dacă tot suntem la copii spun lucruri trăznite. Sau ca dorință de Crăciun la Moșu. Îl facem și internațional? Sau chiar intergalactic, așa depășim și Singapore.
Când sunt incapabili todeauna se găseşte o scuză să nu facă ceea ce este necesar.
Alți cum pot şi la Bistrița nu se pota face lucruri noi necesare ci numai reasfaltări dubioase şi spoieli de fațade ?!
Întâi să vedem construit Aeroportul de la Bistrița după aceea vom putea vedea ce destinați vor fi alese de piața adică de călători.
Sunt enorm de mulți Bistrițeni plecați să lucreze în toate colțurile lumi.