Actualitate

S-a semnat contractul prin PNRR pentru amenajarea de trasee cicloturistice

La Palatul Victoria s-a semnat, în prezența premierului Nicolae Ciucă, proiectul cu finanțare din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) depus în parteneriat de Consiliile Județene Suceava (lider de asociere), Bistrița-Năsăud și Mureș pentru amenajarea a 494 km de trasee cicloturistice, în valoare de 40.755.000 euro fără TVA (48,5 milioane euro cu TVA).

Ministerul Dezvoltării, prin PNRR, finanțează construcția traseelor cicloturistice care leagă localități din cel puțin trei județe și care facilitează turismul prietenos cu mediul și un stil de viață sănătos.

Traseul cicloturistic între județele Suceava (224 km) – Bistrița-Năsăud (172 km) – Mureș (98 km) vizează conectarea unor obiective cultural-turistice cum ar fi Mănăstirea Putna, Ansamblul Bisericii ”Sf. Nicolae”, Cetatea Medievală Bistrița, Biserica de lemn ”Sf. Ilie” din Petriș, Ansamblul Bisericii Evanghelice Jelna, Castrul roman de la Călugăreni.

Pe teritoriul județului Bistrița-Năsăud, traseul cicloturistic se va suprapune predominant pe traseul Via Transilvanica, va avea o lungime de 172 km și va traversa un număr de 13 UAT-uri: municipiul Bistrița și comunele Lunca Ilvei, Tiha Bârgăului, Leșu, Bistrița Bârgăului, Livezile, Cetate, Budacu de Jos, Dumitrița, Mărișelu, Șieu, Șieuț, Monor.

Proiectul presupune: marcaje și indicatoare (traseu sugerat pentru biciclete); reparații (piste pentru biciclete existente); lucrări de tasare și reabilitare drum/teren (se exclud drumurile asfaltate); piste pentru biciclete, cale de rulare realizată din asfalt.

Bugetul eligibil alocat pentru realizarea traseului cicloturistic pe teritoriul județului Bistrița-Năsăud este de 83.276.523 lei.

”Călătoria în natură, cu bicicleta, se poate face nu doar pentru sport şi recreere, ci şi pentru deplasarea către sau de la serviciu, pe un traseu amenajat special pentru biciclete, prietenos cu mediul şi care păstrează şi conservă natura. Proiectele sunt realizate în parteneriat cu autorităţile publice locale, obiectivul acestora este creșterea coeziunii sociale, reducerea disparităţilor şi, desigur, crearea de noi locuri de muncă în special în mediul rural. Stabilirea şi amplasarea traseelor se va face în raport cu celelalte investiţii şi vizează creşterea accesibilităţii zonelor turistice şi, desigur, dezvoltarea infrastructurii. Traseele de cicloturism vor permite României să contribuie la reconfigurarea reţelei europene de trasee EuroVelo şi a diverselor trasee cicloturistice internaţionale. Astfel, se va dezvolta ecoturismul şi se va încuraja utilizarea bicicletei ca mijloc de transport alternativ”, a declarat premierul Nicolae Ciucă după semnarea contractului de finanțare semnat de Gheorghe Flutur, președintele CJ Suceava, județul lider de asociere.

”Aceste trasee cicloturistice nu vor trece pe câmp, vor trece lângă monumente istorice, vor trece lângă puncte de atracţie culturale şi turistice, astfel încât cel care va merge, va circula cu bicicleta pe aceste trasee să vadă şi frumuseţile zonei şi ale ţării”, a afirmat ministrul Dezvoltării, Cseke Attila.

16 comentarii

  • Daca se va face ca si pe „Domeniul ciclistic BN” e clara treaba 😂😂 adica au vopsit niste bolovani de pe un drum pre-existent, cu amenajare si întreținere ZERO

    23
    12
  • Norocul nostru este că aplicantul nu este CJ BN, ci CJ Suceava! Doar că unii se laudă, că fac și că dreg! În acest context sunt șanse să se facă ceva durabil, altfel am fi avut doar drumuri precum podul lui Păcală, care în doi trei ani sunt pulbere! Astfel de ”realizări mărețe” vedem peste tot în BN, acolo unde aplicant a fost CJ BN, cu jupânul sau cu administratorul județului pe post de manageri?! NU? Căscați ochii măi flăcăi!

    10
    18
  • Ma ocup cu lemnele de taiat si de baut banii si am studiat traseul intre bistrita bargsului si cusma daca se poate, am niste parcele pe care doar eu le stiu pentru de tuns zero a unor vecini pldecati in spania daca se poate sa faca straduta asta pentru o caruta cu doi cai vanjosi!!

    5
    1
  • Alți bani pentru “firmele de partid”!
    Să fim serioși, nici în oraș unde există Poliție nu sunt în stare să gestioneze pistele de biciclete, darămite pe coclauri. În oraș pistele de biciclete fie sunt parcări în 90% din cazuri, fie vine vreun șmecher cu ATV-ul, scooter-ul sau motocicleta de teren. Am pățit-o personal să mă claxoneze pe pista de biciclete un șmecher cu ATV-ul ca să poată trece, eu fiind cu bicicleta. Asta ca să nu mai vorbim de depășiri ale autoturismelor pe partea dreaptă, pe pista de biciclete!
    Pe coclauri vor fi folosite cu preponderență de turmele de oi, ATV-uri scootere și motocicletele de teren.
    Majoritatea românilor încă nu au coborât din copac.

    14
    5
    • Dacă nu se face în timp util Circuitul Moto de la Cocoșu unde pasionați de șotoare să își paotă practica pasiunea este norval că se vor îndrepta spre traseeke cicloturistice ce pleacă Bistrița.

      27
      3
  • Eliberați Zidul Cetății din gratile de închisoare.
    Zidul Cetății este cea mai veche și valoroasă parte a Bistriței .
    Zidul cumva a reușit să scape tuturor dezastrelor, pe porțiuni a reușit să scape de decretul pricipelului Austriac carea vrut să-l dărâme integral, a reușit să scape furiei comuniștilor însă se pare că nu reușește să scape de acești noi administratori inconștienți ai orașului. Zidul Cetății trebuie restaurat și pus la adevărata valoare printr-un sistem de lumini monumental. Pentru protejarea lui trebuie interzis accesul autovehiculelor pe străzile Dogarilor, Mihail Kogălniceanu, Ecaterina Teodoroiu și Barbu Lăutaru, și trebuie încurajat pe aceste străzi doar accesul pietonilor și bicicliștilor, împreună cu pista de biciclete și aleia de pe valul de apărare din Parcu Mare vor face o buclă agreabilă de plimbare cu biccicleta și pietonală. Aceste străzi pot fi incluse în traseul Turistic de timp Urme de Pași numit ” Pe urmele Cavalerilor ” care cuprinde străzile Dogarilor-Mihail Kogălniceanu- Ecaterina Teodoroiu-Barbu Lăutaru-C R Vivu-Bisticioarei-Crinilor-I Slavici- Subcetate până la ruinele primei Cetăți a Bistriței de pe Dealul Cetății acolo unde se vede acum antena de telefonie mobilă.
    https://www.youtube.com/watch?v=pVN89ZQt0hQ

    43
    1
  • Traseul este in mare parte comun cu Via Transilvanica. Atât au știut, atât au putut. Să se lipească de un traseu existent deja. Pe unde, când și cum, nici ei nu știu stai liniștit. Problema e că, la un calcul simplu, impartind suma la nr de km, vine 80.000 euro/km. Ce poti face cu banii astia cand Via Transilvanica e deja marcata si semnalizata? Plus ca altii au facut 100 km de poteci pietruite prin padure cu 100.000 de euro!!!! Dacă cei 500 km vor fi asfaltati și decorati cu bancute si cosuri de gunoi supraevaluate, din 100 in 100 m va fi clara treaba…..

  • Relieful județului nostru este predominat de munți și dealuri un relief propice pentru parapante chiar și în zona de câmpie tot dealuri sunt. Ar fi frumos ca-să fie cuplate cicloturismul cu parapanta , toți sportivi care practică parapanta practică și ciclismul. Din acest punct de vedere cred ca este util să se facă o extensie a traseului Via Transilvania de la Monor spre Gledin unde se poate practica parapanta și să se continue prin Vătava până pe Valea Mureșului. Alte zone unde se zboară cu Parapanta sunt vârful Cățarul și deasemenea vârvul Oușor de lângă Vatra Dornei.

    19
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.