În cadrul sălii de documentare, cei interesaţi pot avea acces la cărţi şi publicaţii ştiinţifice de ultimă oră privind tematica tulburărilor de spectru autist, dar şi la materiale interactive şi înregistrări video disponibile cu scopul de a facilita înţelegerea manifestărilor unui copil autist şi a comportamentelor indezirabile, precum şi a modalităţilor de terapie şi de corectare a acestora, se arată într-un comunicat al coordonatoarei Centrului de Resurse şi Referinţă în Autism „Micul Prinţ” Bistriţa, Ana Dragu.
Spaţiul a fost amenajat în interiorul Centrului „Micul Prinţ” prin intermediul unei finanţări nerambursabile oferite de către Primăria Bistriţa pe parcursul anului 2011 pentru proiectul “Grup de suport social pentru persoanele cu tulburări din spectrul autist şi tulburări conexe”.
Scopul proiectului a fost creşterea nivelului de acceptanţă socială a persoanelor cu TSA şi tulburări conexe, integrarea acestora în comunitate, îmbunătăţirea calităţii vieţii copiilor diagnosticaţi cu tulburări de spectru autist din Bistrita şi a familiilor acestora.
Studii recente au arătat că mamele copiilor cu autism au cel mai ridicat nivel de stres dintre părinţii copiilor cu dizabilităţi şi că nivelul foarte ridicat al distresului emoţional la părinţi împiedică obţinerea celor mai bune rezultate în intervenţia asupra copilului. A fi părintele unui copil cu autism este deosebit de stresant din cauza numeroaselor simptome asociate acestui sindrom. Acestea includ dificultăţi de comunicare şi învăţare, comportamente dificil de controlat, cum ar fi cele heteroagresive, autoagresive şi stereotipii, lipsa sau insuficienta dezvoltare a abilităţilor de autonomie personală, dependenţa faţă de o persoană responsbilă cu îngrijirea.
Stresul puternic al acestor părinţi este legat şi de nevoia continuă de luptă pentru respectarea drepturilor copilului, în special cu şcolile sau instituţiile sociale şi de sănătate mentală. Mai mult decît atît, părinţiiau parte adeseori şi de stigmatizare din partea unor membrii ai societăţii, au griji constante legate de modul inegal în care are loc dezvoltarea copilului şi de viitorul acestuia din punctul de vedere al traiului independent.
Prin proiectul “Grup de suport social pentru persoanele cu tulburări din spectrul autist şi tulburări conexe” s-a realizat, de asemenea, informarea şi consilierea a 30 de părinţi şi a unui număr de peste 60 de cadre didactice din învăţămîntul de masă preşcolar şi primar cu privire la problemele specifice în autism şi managementul lor, reducerea stresului parental legat de îngrijirea si educarea unui copil cu tulburare de spectru autist, prin consiliere psihologică de grup.
Adaugă comentariu