În bugetul Bistriței pe 2018 a fost alocată suma de 1,4 milioane lei pentru un proiect mai vechi al municipalității și anume amenajarea unei parcări supraterane etajate pe strada Bistricioarei, pentru care în anii trecuți nu s-a putut cumpăra terenul respectiv. Banii sunt pentru achiziția terenului și faze de proiectare.
”Cred că singura rezolvare a problemei cu terenul de acolo este exproprierea pe motiv de utilitate publică, lucru care poate să însemne mai multe etape. Sperăm să începem în sfârșit acest proiect pe care ni-l dorim de atâta timp”, a precizat primarul Ovidiu Crețu.
În iunie 2017, primarul Ovidiu Creţu declara: „Am eşuat de două ori din cauza neînţelegerilor din comisie, nu a vânzătorului care, spun eu, a fost rezonabil, iar preţul de bun simţ. În comisie, unul a aflat că s-a vândut un teren la un preţ cu 30% mai mic. Toată lumea s-a blocat: cum să dăm noi atât dacă se vinde cu preţ mai mic? Informaţia nu s-a dovedit reală şi trebuie să rezolvăm problemele în comisie, să cădem de acord că preţul stabilit de evaluator este unul în regulă. După aceea, trebuie să îl convingem pe vânzător că suntem de cuvânt şi vrem să cumpărăm, nu îl purtăm pe drum”. Tot anul trecut, primarul declara că parcarea pe care municipalitatea vrea să o facă pe str. Bistricioarei va fi „cea mai importantă parcare etajată de care Bistrița are nevoie”: ”Va fi o parcare mare, cu patru nivele, unde să încapă 400 de mașini și să eliberăm toată zona de la Prefectură”.
asa tarane, mai fa înca 2 sau 3 parcari supraterane, ca de asta au nevoie oamenii, nu de proiectele tale imbecile mari consumatoare de banii si fara nici o utilitate cu adevarat publica.
Cand am scris acum vreo 5 -6 ani sa se gândească cineva sa faca in Piata Mica parcare care sa descongestioneze centrul vechi,ei au plasat o fântână arteziană .Cati locuitori ai orașului sau turisti utilizează acel parculet????Adica o altă investiție inutilă….
Se poate face parcare in zona Pietei Mici, fara nici o problema. Dar sa se i-a in calcul si variantele de parcare subterana. Multi vor zice ca e scump. Dar culmea ca numai la noi e scump. In alte tari se poate si sunt sustenabile, noi ridicam mastodonti ca e mai usor. Cu parcarile subterane rezolvam si problema terenurilor care nu ar fi disponibile pentru construirea celor supraterane.
In loc sa dea bani la ghidusii precum sania de vara din NEWARLAND , dar si trecerea suspendata (sic cu lifturi) de pe Independentei, grup statuar, dalarea si betonarea Pietei Centrale si alte multe fantasmagorii , se pot face alte doua parcari supraterane pt. inca 1000 de masini. S-ar rezolva multe aspecte. Un loc pt. asa ceva se impune in vecinatatea PALATULUI de JUSTITIE.
O altă măsură pentru descongestionarea traficului ar fi preconizata taxă de poluare (sau cum i-a zice) care ar trebui să plece cam de la 500 euro/an pentru mașinile non euro sau mai vechi de 15 ani, coborând la 100 euro/an la cele cu euro 6.
Multi țin 2-3 masini in familie, toate rable, să umble fiecare cu a lui, deși ar putea fi mai economicoși.
Ordinea și confortul cu cheltuială se țin și pentru municipalitate.