Nu peste mult timp va fi stabilită varianta finală de traseu pentru Autostrada Nordului Baia Mare – Dej – Beclean – Bistrița, lot care cuprinde și varianta ocolitoare a Bistriței.
”Ședință de lucru pentru prezentarea în detaliu a celor două variante de traseu ale Autostrăzii Nordului Baia Mare – Dej – Bistrița. Vestea bună este că până la finalul săptămânii toți factorii implicați în proiect vor primi varianta de traseu agreată în ședință și vor putea face observațiile și completările necesare pentru a avea cat mai curând o variantă finală a traseului. Acest proiect cuprinde și centura Bistriței, care este tot mai aproape de realizare și prin care se va realiza cel mai important lucru, descongestionarea traficului rutier din municipiul Bistrița. Facem tot ce ne stă în putință pentru a transforma acest proiect în fapte”, a menționat președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Radu Moldovan.
În 27 martie s-a dat ordinul de începere a elaborării studiului de fezabilitate pentru centura ocolitoare a municipiului Bistrița, parte din drumul de mare viteză Dej – Bistrița (Lotul 2 din Baia Mare – Bistrița).
Drumul de mare viteză Baia Mare – Bistrița este împărțit în Lotul 1 Baia Mare – Dej și Lotul 2 Dej – Bistrița. Valoarea contractului de servicii pentru Lotul 1 este de 12.746.666,57 lei fără TVA. Valoarea contractului de servicii pentru Lotul 2 este de 8.376.369,89 lei fără TVA.
Tronsonul Dej – Beclean – Bistrița cuprinde și centura ocolitoare a Bistriței, traseul propus pe plan local fiind Sărata – Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Livezile – nod rutier spre Rusu Bârgăului.
Durata fiecărui contract este de 18 luni, din care: studiul de fezabilitate – 14 luni de la data de începere; documentația suport pentru asistență tehnică acordată beneficiarului pentru depunerea și susținerea aplicației de finanțare – 17 luni de la data începerii; documentația tehnică (parte integrantă din documentația de atribuire) a contractului/contractelor de proiectare și execuție lucrări pentru asistența tehnică acordată beneficiarului, precum și documentele aferente perioadei cuprinse între momentul publicării anunțului/anunțurilor de participare și termenul/termenele limită de depunere a ofertelor – 17 luni de la data începerii.
În ceea ce privește Lotul Bistrița – Vatra Dornei, parte a Autostrăzii Nordului Baia Mare – Suceava, sunt în desfășurare investigațiile de teren pentru realizarea studiului de fezabilitate. Tronsonul Bistrița – Vatra Dornei va fi autostradă, care ar urma să fie realizată în Bistrița-Năsăud pe traseul Livezile – Josenii Bârgăului – Prundu Bârgăului – Tiha Bârgăului – Lunca Ilvei. Pe raza acestor comune se fac studiile de teren. Perioada de realizare a tuturor studiilor de teren se întinde până în 31.12.2023
Da, deci doar se discută. De mulți ani tot la discuții am rămas. Poate peste 20 de ani o să avem centură.
Singura variantă este cea agreată de toată lumea şi cea care apare în toate documentele cea pe lângă Sărățel- Monari.
Ce atâtea discuție când este evident că singura soluție este pe lângă Monariu sau poate că încă mai discutați de varianta de pe marginea râului Bistrița Ardeleană.
Cine dracu va mai da voua bani pentru autostrazi?, cand luati 3 miliarde de euro imprumut pe luna pentru salarii speciale si pensii speciale?Ati bagat tara si sectorul privat in pamant ,dar visati la cai verzi pe pereti,ciumelor nesimtite!!
Tocmai au marit pensiile speciale cu 20% si vor sa impoziteze tot cu 20% pentru a nu strica jucariile specialilor!!
Asa e si cu autosteada: s a imllit termenul pentru a stabili straseul…peste 6 luni o sa vada de e bun traseul !
Din pacate la consultari si discutii suntem campioni…
Avem nevoie ca de aer de o centură care să scoată traficul poluant din intravilanul oraşului !
” Fără o Centură prin afara intravilanului, fără o Autostradă, fără un Aeroport, fără toate acestea Bistrița va rămâne un cătun uitat de timp şi lume ” Pentru Autostradă traseul optim este pe lângă – Şintereag, Chintelnic , Sărățel , Monariu –
Oare la ședințele astea se dă de mâncare și de băut?
Aha! Arunci se explică de ce vă tot întâlniți să stabiliți următoarea întâlnire când iarăși o luați de la capăt!
Termină ăia din Ucraina războiul și se apucă de făcut autostrăzi pe care le-or găta înainte ca voi să vă terminați întâlnirile!
Donez carioci pentru autostrada transilvaniei…orice culoare sa tina la toti care se vor perinda !!!!
Sa faca o autostrada si o centura…sau 2 centuri….ca sa nu se supere nimeni….daca o faci pe la Monariu…acolo au o tura terenuri….daca o faci pe partea aialalta……au atii……daca traia Ceausescu……azi aveam 4 centuri si 2 capete de autostrada in Bistrita….aveam si aeroport ….etc………nu inteleg de ce se sta atita?sau poate mai trebuie sa creasca pretul la pamint?sau?
Așteptăm de 30 de ani o nouă centură a Bistriței !
Becleanul cumva va avea curând o centură noi tot la faza de discuți suntem.
Sa ales odată traseul dați drumul nu mai pierdeți vremea.
1. Poate mai suflă vântu’ și o mută la Bistrița! 2. Nu e o centură propriu-zisă, ci un alt drum care trece prin Beclenuț, o să semene cu „centura” actuală a Bistriței!
Toată lumea este deacord cu traseul pe lângă Budac: CNAIR, Ministerul Trasporturile, CJ, Bistrița, comunele Livezi, Budacul de Jos , ecologiștii, civicii deci dați drumul odată la treabă.
Eu văd că este deja ales. Ce se mai discută ?
„Tronsonul Dej – Beclean – Bistrița cuprinde și centura ocolitoare a Bistriței, traseul propus pe plan local fiind Sărata – Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Livezile – nod rutier spre Rusu Bârgăului „
Noua Centură prin afara intravilanului Bistriței este cea mai importantă lucrare de infrastructură din tot județul.
Cred ca se dau prime de sedinta. Numai asa se explica de ce se fac atatea sedinte. Nu conteaza ce se discuta, important sa se faca o sedinta ca sa se incaseze prima.
Acelasi scenariu comisii peste comisii, studii peste studii, …. ca de idei nu ducem lipsa.
Traseul Centuri Bistriței trebuie ales după dealurile din jurul Bistriței asta pentru a se evita poluarea Bistriței, disconfortul cetățenilor oraşului, contestațile şi procesele care vor putea amâna nepermis de mult construcția Centurii Bistriței de pe Autostrada Nordului.
Pe partea de Nord pe Dealul Cetății există situl arheologic al fostei Cetății a Bistriței orare proiectanți ştiu de el ?
Ştiu că traseul prin Nord va putea afecta acest sit arheologic ?
Ştiu că între Biseria Evangelică din centru şi Cetate de pe Dealul Cetății există un tunel istoric precizat în documente şi dacă cumva traseul viitoare Autostrăzi dă în el se va bloca fiindcă va afecta o relicvă istorică ?
Ştiți bancul ăla cum se construieşte un pod în România : Ca-să se câştigă timp o echipă începe pe un mal şi cealaltă pe celălalt şi dacă nu se întâlnesc la mijloc nu vor face doar un singur pod ci două poduri . 🤣
Tronsonul Autostrăzi Nordului Suceava Bistrița pentru care alte firme au terminat deja studile de fezabilitate se termină în partea de Sud undeva lângă Dorolea. Ar fi culmea culmilor ca ăştia să prefere traseul prin nord pentru a construi două Autostrăzi fiecare cu Autostrada lui. 🤣
Bafă Autostrăzii !
Îmi doresc că măcar acum după 30 de ani să se construiască o centură a Bistriței după dealuri care să scoată odată poluarea şi traficul auto din mijlocul oraşului.