Actualitate

”Se impun inițiative legislative urgente”

”Ca ființă socială, omul este dependent de ceilalți oameni. Această dependență înseamnă, de fapt, ajutor, posibilitatea de a comunica și coopera. Legislația școlară actuală prezintă unele lacune în privința susținerii integrării sociale a copiilor cu cerințe educative speciale, drept pentru care în calitate de cadru didactic, de deputat, membru în Comisia de învățământ și președinte al Comisiei pentru egalitate de șanse, am înaintat o serie de propuneri legislative în acest sens”, spune deputatul USR Cristina Iurișniți:

”Respectarea Ordinului 1985/2016 (privind aprobarea metodologiei pentru evaluarea și intervenția integrată în vederea încadrării copiilor cu dizabilități în grad de handicap, a orientării școlare și profesionale a copiilor cu cerințe educaționale speciale, precum și în vederea abilitării și reabilitării copiilor cu dizabilități și/sau cerințe educaționale speciale), art. 9, alin. 1, a Ordinului 5555/7 octombrie 2011 (pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea și funcţionarea centrelor judeţene de resurse şi asistenţă educaţională) și a Ordinului 5574/7 octombrie 2011 (pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea serviciilor de sprijin educațional pentru copiii, elevii şi tinerii cu cerințe educaționale speciale integrați în învățământul de masă).

În prezent Cabinetele de asistenţă psihopedagogică funcţionează în unităţi de învăţământ preuniversitar şi asigură asistenţă psihopedagogică unui număr de 800 de elevi sau de 400 de preşcolari. Se impune o reducere a numărului de elevi arondați unui cabinet la cel mult 400 de elevi sau cel mult 250 de preşcolari.

De asemenea un profesor logoped acoperă în prezent o zonă de intervenţie/ circumscripţie logopedică de cel puţin 500 de copii/elevi din grădiniţe şi din clasele I-IV. Propunem diminuarea acestei norme la cel mult 250 de copii/elevi din grădiniţe şi din clasele primare.

Modificări legislative necesită statutul cadrului didactic cu funcția de diriginte pentru elevul cu CES integrat în învățământul de masă fără servicii de sprijin, responsabilului de caz, precum și facilitatorului.

Este necesară o revizuire a Metodologia de organizare și desfășurare a evaluării naționale pentru elevii clasei a VIII-a (subiectele de examen pentru elevii cu CES să fie adaptate în funcție de curriculele adaptate utilizate de elevii cu dizabilități/ CES și de caracteristicile diagnosticului acestora, după modelul evaluărilor naționale la clasele II-IV-VI), precum și a Metodologiei privind organizarea si desfășurarea examenului de Bacalaureat, în aceeași problemă.

Democrația aduce diversitate, dialog și toleranță, iar diversitatea duce la o mai atentă privire asupra educației incluzive”.

6 comentarii

  • Vreau să atrag atenția inițiatoarei astupării unor ”găuri negre”, lacune ale legii învățământului, că sunt mai multe lacune, nu numai cele legate de ”…în privința susținerii integrării sociale a copiilor cu cerințe educative speciale,…” ci una fundamentală, mai mare decât toate celelalte, și anume: elevii sunt ”îndopați” cu anumite cunoștințe teoretice prin MEMORARE, fără a-i ”învăța, cum să învețe” și mai ales să poată acumula cunoștințe utile, practice pentru a le putea fi folositoare în viața social-economică și politică în care le dăm drumul să zburde ca neinițiați. Dovezile sunt la îndemâna tuturor, dacă privim cum se descurcă guvernanții noștri ”competenți” în domeniul conducerii, unde au fost numiți. Dacă nu se iau măsurile necesare, aceștia ne vor conduce direct pe fundul prăpastiei, din care cu greutate vom mai putea ieși la ”lumină” !!!

  • Vă e frică de ea și ați pus pe unul cu cazier penal, din Sângeorz-Băi, să – i facă plângere? Hoții și bătăușii acuză, frumos vă șede!

  • Cursa internă pentru un loc eligibil în cadrul alegerilor europarlamentare din 2019 s-a terminat cât se poate de PROST pentru Iurișniți. Bistrițeanca nu a reușit să-și convingă NICI PE PROPRII COLEGI – din USR, finalul „competiției” interne stabilind un loc 21 din 43 de candidaţi. Eligibilitatea în cazul USR de reduce la două locuri, hai trei, cu hazardul redistribuirilor.
    Mai aflăm că tocmai pe numele acestei susţinătoare a campaniei
    “Fără penali în functii publice” – s-a depus o Plângere penală pentru ÎNȘELĂCIUNE .
    Deputatul bistrițean din partea USR, Cristina İURIȘNIȚİ, s-a folosit de un Consilier „la negru”, fără angajare, fără contract de muncă, fără nimic! Probabil, a vrut să-l imite pe Dragnea.
    După ce i-a desfinţat postul, acest Consilier a luat decizia de a acționa în instanță -Cabinetul Parlamentar Cristina İonela Iurișniți – la care se adaugă și o Plângere penală pentru ÎNŞELĂCIUNE pe numele deputatului USR.

    • Mă tu dai copy paste la mesaj sau ti le trimit de la partid gata scrise și tu numai o pui ? Ai mai posta asta odată. Apoi așa rău e locul 21 pe țară, dintre toate filialele când la Bistrița, USR nu cred ca are mai mult de 4-5 membrii, iar in alegerile interne au votat toți membrii din țară. La celelalte europarlamentare Doina Pană pe ce loc era pe liste? Undeva tot pe 20.

  • Întrebați – l pe cel care s-a oferit să – i fie consilier ce probleme are la cazier de nu a putut fi angajat, e un fel de ziarist de prin Sângeorz-Băi, o vinitură

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.