Actualitate

CL: Sens giratoriu de aproape un milion € la intersecția str. Tărpiului, Drumul Cetății și Livezi

ACTUALIZARE Studiul de fezabilitate pentru obiectivul de investiţii “Sens giratoriu la intersecţia străzilor Tărpiului, Drumul Cetăţii şi Livezi” a fost aprobat de Consiliul Local Bistrița cu 15 voturi ”pentru”, 3 abțineri (Mircea Archiudean, Florin Chereji, Mioara Seica) și 2 împotrivă (Filip Moisil, Ioan Peteleu).

”Nu cred că are rost să mai argumentăm necesitatea unui sens giratoriu în zona respectivă, după ce compania Leoni s-a extins. Acest sens giratoriu este cea mai bună soluție pentru a rezolva problema. Va urma și modernizarea str. Tărpiului, pe ultima porțiune cu o bandă în plus, și Leoni a fost de acord să cedeze teren, dar și modernizarea Drumului Tărpiului cu trei benzi”, a declarat primarul Ovidiu Crețu.

Valoarea totală a investiției este de 4.120.398 lei cu TVA (914.132 euro), din care Construcții + Montaj – 3.581.796 lei (234.802 euro). Lucrarea se poate executa pe parcursul a 9 luni.

”Necesitatea amenajării unui sens giratoriu la intersecţia străzilor Tărpiului, Drumul Cetăţii şi Livezi este determinată de condiţiile de trafic existente în această zonă, care în special la orele de vârf duce la blocaje în trafic. Intersecţia deserveşte atât zona industrială care cuprinde o serie de societăţi situate pe Drumul Cetăţii şi str. Tărpiului cât şi ansamblul rezidenţial aferent zonei.  Obiectivul principal al acestui proiect este fluidizarea circulaţiei în zona şi crearea condiţiilor de siguranţă şi confort în trafic. Din cauza faptului că intersecţia deserveşte atât zona industrială cât şi un ansamblu rezidenţial, situaţia actuală duce la blocări de trafic în orele de vârf , precum şi la durate mari de aşteptare la intrarea în intersecţie de pe arterele fără prioritate. De asemenea dimensiunile intersecţiei, razele de racordare şi lăţimea benzilor de circulaţie nu asigură siguranţă şi confort în trafic. Această situaţie afectează atât locuitorii din zona, cât şi agenţii economici şi traficul greu din zona industrială. Pentru rezolvarea problemelor de circulaţie şi asigurarea deservirii populaţiei zonei, precum şi pentru mărirea potenţialului economic al zonei sunt necesare lucrări de amenajare modernă a intersecţiei”, precizează municipalitatea.

La ora actuală, asigurarea legăturii dintre cele trei străzi care vor fi deservite de sensul giratoriu propus se face prin două intersecţii situate la distanţe apropiate una de cealaltă, respectiv 70 m. Între strada Drumul Cetăţii şi străzile Livezi, respectiv Tărpiului accesul se face pe un pod dalat, drept, cu calea sus având o deschidere pentru două benzi de circulaţie, din elemente prefabricate.

În vederea întocmirii proiectului, s-au efectuat studii de teren, au fost realizate ridicări topografice pe tot traseul, s-au efectuat măsurători cuprinzând zonele adiacente zonei de amplasare a sensului giratoriu, astfel că proiectul să dea soluţii atât pentru construcţia podului cât şi pentru amenajarea văii în amonte şi aval, încadrându-se în acelaşi timp în amplasamentul existent.

În urma analizei s-a propus varianta tehnică pentru amenajarea intersecţiei, care constă în realizarea unui podeţ dalat prefabricat peste canalul existent, necesar pentru mărirea platformei drumului şi pentru realizarea unui sens giratoriu conform normelor în vigoare: pod – L=40 m; S= 270 mp; Amenajare sens giratoriu – S = 904 mp.

Din studiu rezultă următoarea situaţie propusă pentru utilităţi: devierea a 17 linii electrice subterane de medie şi joasă tensiune; gruparea şi trecerea acestor linii prin 3 canale de cabluri din beton prefabricat. Prin studi s-a avut în vedere realizarea celei de-a 3-a benzi de circulaţie pe str. Tărpiului, pe porţiunea dintre calea ferată uzinală de la fostul CPL şi Drumul Cetăţii, precum şi a iluminatului public pe acest tronson, iacum inexistent.

Realizarea podeţului nou, a infrastructurii şi suprastructura se va face din elemente prefabricate din beton, rezemată pe fundaţii directe din beton. Soluţia propusă are toate elementele de gabarit, clasa de încărcare, tipul căii pe pod, elemente de racordare a arterelor sensului giratoriu, amenajarea albiei şi alte date generale.

Pentru o bună iluminare a sensului giratoriu, s-a propus amplasarea unui stâlp central cu 4 brațe, care susțin proiectoare racordate la sistemul de iluminat public.

Studiul de fezabilitate a fost realizat de SC Romgres SRL Beclean.

13 comentarii

  • Sunt tare curios cum or sa faca acolo „sens”. Acolo cred ca o pasarela trebuia facuta la ce trafic e cand se iese de la Leoni. In fine, om vedea…

  • 1 milion de euro pentru… 10-15 minute pierdute în trafic. Dacă asta este prioritatea locala sa facă sens giratoriu acolo e absurd, și mai ales de o asa valoare. Ce naiba poate construi de 1mil de euro? Dacă ar face pasaj supra/sub teran ar fi fost o chestie..deși nu ar fi posibil caci trebuie lărgit drumul și nu e posibil decât sa acopere pârâul ala și sa facă peste o banda doua în plus.
    De 1 milion de euro cred ca se putea asfalta principalele artere ale orașului care sunt praf, sau străzi uitate de lume cum e cea de lângă linia CFR de la Lama.
    Veniți în București sau în orice oraș mai mare și vedeți cum pt 6-7 km pierzi chiar o ora în trafic. Dara mite în Bistrița… acolo este aglomerație strict la orele 15 când iese Leoni din schimb, atât. Fiindcă TIRURILE de la Leoni pleacă noaptea sau ma rog.. în alte ore.
    Ce se poate face? Simplu. Se poate schimba programul lor. Sa intre mai târziu cu 1-2h în schimb, respectiv sa iasă. Sau sa aibă prioritate sa iasă din zona.
    Este simplu, nu necesita 1 mil de euro pentru asa ceva.
    Probleme nu exista, ci doar soluții, dacă se vrea.

    Ceea ce am zis eu e un exemplu pt fluidizare, însă dacă vreți va găsesc variante la cel mult 100k euro investiție.

    • Daca nu era nevoie de o astfel de investitie cu siguranta banii mergeau in alta parte pentru rezolvarea altei probleme. Si la fel alte solutii se aplicau daca existau mai bune si se puteau pune si in aplicare. Dar normal, am ajuns sa criticam orice.

  • vedeti ca de azi dimineata s-or facut deja 2 milioane jumate.
    pana e gata ne rupe la buzunar intersectia asta, plus ca nu e sigur ca va duce undeva.
    mai avem un pod care duce la naiba si a costat cam la fel…..

  • el are nevoie mai mare decat leoni
    leoni cu sau fara giratoriu fac milioanele cat le trebuie
    tanase e acolo pe livezi cu strutii
    daca nu ajunge la timp un strut sa cloceasca cred ca leapada!!!

    • Sensul giratoriu este pentru mămică ta care face trotuarul în zonă.
      Ție ți se potrivește cântecul ala:
      -M-am născut lângă Carpati
      Din nefericire
      Dintr-o mama și trei tați
      Cu frați în neștire
      Crescui vai de capul meu
      Intr-o cămăruță
      Fără budă la wc-eu
      Cu țurțuri la …..

  • acest sens este o SPALARE DE BANI
    NU SE FAC LUCRARI MARETE
    SA NU SPUNEM LUCRARI SPECIALE

    NU EXISTA NICI O BANDA SUPLIMENTARA FATA DE CE EXISTA IN ACEST MOMENT

    • Se poate dovedi ca nu e spalare de bani, cu siguranta toate s-au facut conform procedurilor si regulilor cerute, si tot ce se face in oras nu sta numai in putina domnului primar, ca mai lucreaza inca o parte de oameni, procedurile si avizele si toate cele dureaza ..ca astea-s legile in Romania.

  • In tot acest plan nu am vazut pista de biciclete. Poate cei din Beclean care au proiectat sensul giratoriu nu au aflat ca sa inventat bicicleta.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.