Actualitate

”Sensul de un milion de euro, fără sens! Alta e soluția”, spune Ioan Peteleu

”Pârtia de schi fără zăpadă, bazinele de înot din deal, podul „trambulină” care nu duce nicăieri, cușca veverițelor și multe alte aberații caracteristice primarului Crețu sunt practic niște investiții fără sens. Ele nu fac altceva decât să îndatoreze orașul și implicit pe cetățenii acestuia pe mulți ani de acum înainte, fără a le aduce bunăstarea pe care toți și-o doresc. Ca să le pună capac la toate, același primar cu idei utopice, s-a gândit să facă un nou sens giratoriu. Dar nu orice sens, ci unul de un milion de euro. Că de, primarul are banii în buget de nu mai știe ce să facă cu ei”, spune consilierul municipal PNL Ioan Peteleu.

El a adăugat: ”Este vorba de sensul giratoriu de la intersecția străzii Tărpiului cu strada Drumul Cetății unde, evident, se impune o soluție de rezolvare a traficului aglomerat din zona respectivă, la orele de vîrf. Doar că, soluția propusă de primar este una nejustificată din punct de vedere al costurilor pentru că, din totalul de 914.668 euro, sensul în sine costă 21.141 euro, adică 2,3%! Aberant, nu? Până și proiectarea costă mai mult, adică 38.823 euro. Or, cum să faci o investiție la care proiectarea costă mai mult decât investiția în sine? Desigur, se pune întrebarea, ce reprezintă celelalte cheltuieli? Ei bine, 184.335 euro (20%) costă un podeț iar 589.630 euro (65%) costă devierea unor rețele electrice, restul fiind cheltuieli de organizare de șantier, diverse și neprevăzute, asistență tehnică. De ce să faci aceste cheltuieli pentru un sens de 21.141 euro? Vorba aia, prietenii știu de ce!”.

Varianta propusă de municipalitate

”Pe lângă aceste cheltuieli, documentația aprobată (SF) nu respectă cadrul legal, nu are o analiză cost-beneficiu, nu are propuse cel puțin două scenarii și multe alte aspecte de acest fel. Mai mult, nu se știe cine este proprietarul centurii în acest moment și nici cine este beneficiarul proiectului: Municipiul Bistrița, Direcția de Servicii Publice, sau altcineva. Totuși, documentația a fost aprobată de majoritatea PSD-ALDE-UDMR, de parcă totul era perfect. Personal, în ședința de Consiliu Local am propus amânarea proiectului și găsirea unor soluții tehnice mult mai ieftine și mai simplu de realizat ca de exemplu o insulă care să aibă reglementările de circulație specifice sensurilor giratorii, așa cum este cazul intersecției de la Dej (Bistrița, Baia-Mare, Cluj). Bineînțeles că propunerile au fost respinse de majoritatea primarului, majoritate care aprobă fără să clipească documentații nelegale. Fără să fiu specialist în drumuri și sensuri giratorii, doar gândind puțin, am realizată o altă variantă pe care v-o expun și dumneavoastră, cetățenilor cărora le pasă de bunul mers al orașului și de cheltuirea cu chibzuință a banului public”, a menționat Ioan Peteleu.

Varianta propusă de Ioan Peteleu

În 23 februarie, Consiliul Local Bistrița a aprobat studiul de fezabilitate pentru obiectivul de investiţii “Sens giratoriu la intersecţia străzilor Tărpiului, Drumul Cetăţii şi Livezi”. Valoarea totală a investiției este de 4.120.398 lei cu TVA (914.132 euro), din care Construcții + Montaj – 3.581.796 lei (234.802 euro). Lucrarea se poate executa pe parcursul a 9 luni. Detalii aici.

Consilierul municipal PNL Adrian Florin Chereji spune: „De ce să fie ieftin când poate fi scump” se pare că e deviza Primăriei Bistrița. Dl. Ioan Peteleu propune o soluție mult mai ieftină, care rezolvă mai bine descongestionarea traficului în zona cu pricina, respectiv intersecția str. Drumul Cetății (centura veche) cu str. Tărpiului și cu str. Drumul Tărpiului. În propunerea primăriei nu se rezolvă intersecția de la actualul pod care face legătura cu Drumul Tărpiului (spre și dinspre Capelă, cimitir, APIA și zona industrială unde se detașează ca flux de autovehicule Leoni)”.

31 comentarii

    • Leoni da de lucru la Jumatate de Bistrita, dar cand vine vorba sa investim pentru a creea conditii unei societati, repede sunt prieteni lui x,y,z… Domnilor aici se justifica si 2 milioane de Euro ca daca maine pleaca Leoni, jumatate din comentatorii ramaneti somneri!!

    • Leoni a primit ajutor de la stat de peste 10 milioane de euro. Asa ca lasa-ma cu atatea ajutoare…

    • Aceasta propunere nazdravana a lui Peteleu este foarte frumoasa dar nu ajuat la nimic. TIR-urile nu vor putea intoarce in aceea intersectie. Dupa aceea, ca sa mergi spre Politub prima data trebuie sa mergi spre Dedeman si invers,
      Daca reusesti sa intri in itersectie te vei trezi in fata cu cei ce vin din sens opus.

    • Care sunt nevoile reale ale fostului drum de centură:

      Fosta șosea de centură a Bistriței este acum o stradă în oraș, acum ea este înghițită de cartiere rezidențiale.
      Această stradă are mare nevoie de trotuare pe ambele părți, pe care copii să poată merge în siguranță la școală.
      Deasemenea ea are nevoie de piste pentru bicicliști pe ambele sensuri pe care oamenii să poată merge la muncă, în sigurață, nepoluant și într-un mod benefic pentru sănătatea lor.

      Prin urmare fosta șosea de centură nu mai are spațiu unde să se extindă la 4 benzi și ca lungime.

      Sunt unele voci care prin diferite soluți fanteziste bănuiesc că această stradă se poate extinde (exemplu dărâmarea de case, pod peste tot canalul de gardă etc…).

      În campania electorală trecută pentru consiliul local doar două persoane au avut nesăbuința să promovoveze ideia extideri fostei centuri și din această cauză ele au obținut un număr de voturi ridicol de mic.

      Acești oameni neinspirați, care a propus ce nu vor locuitori Bistriței, sunt Liviu Rus și Petru Sigartău.

      Așa că recomand politicenilor locali dacă intenționează să fie votați doar de familie să promoveze extinderea fostei șosele de centura.
      Pentru politiceni care vor să aibă un număr considerabil și stabil de vontanți le sugerez să construiască pe această stradă trotuarele și pistele pentru bicicliști.

  • E mai ieftina dar nu asa comoda pentru cei care coboara de la Leoni si vor sa mearga in partea de sus a orasului.Vor trebui sa inconjoare intreg scuarul ala si vor provoca blocaje.Nu pare o solutie care sa rezolve traficul,doar salveaza niste bani.

    • Iar pentru cei care vin de str.Tarpiului si doresc sa circule spre Cluj e infernala ! Ar fi o solutie daca LEONI ar ceda o bucata mare din terenul lor si s-ar face un sens mare
      dar tot nu ar rezolva problema celor care coboara dinspre cimitir !

    • Domnul consilier mereu are de obiectat cu privire la ceea ce se face in oras. Nimic nu e bun facut.. doar daca ar fi fost el primar.

    • Daca se ajusteaza putin e si mai comoda. Dar ideea in sine este mai buna si cu siguranta mai ieftina.

  • Este intodeauna bine sa fie mai multe solutii din care sa se aleaga pe cea mai buna. Domnule Peteleu varianta dumneavoastra este insa cea mai putin buna. Ea nu rezolva cu nimic circulatia din zona, ba mai mult acum aceasta insula’ciudata’ reuseste acum sa-i incurce si pe cei ce circula pe strada Drumul Cetatii.

    Alt neajuns major este ca nu sunt prevazute pistele de biciclete pe care oameni sa mearga la munca, acuma este drept ca si in celalat proiect aceste piste au fost uitate.

  • Problemele acestei intersecti se cunostiau de mult inca cu mult inainte de cosntruirea celei dea doua fabrici Leoni.

    Pana acum nu sa facut nimic. Este grabnic sa fie construit acest sens cat mai repede.

    Sensul giratoriu clasic este cea mai buna rezolvare, bineinteles daca in acest proiect sunt adagute si portiunile necesare pentru pistele de biciclete, atat pentru magistrala de biciclete de pe Drumul Cetatii cat si pista de pe Tarpiului. Nu are rost ca mai incolo cand se for astfalta aceste piste sa reconstruiesti sensul sau mai rau sa cauti alte solutii fanteziste pentru a rezolva aceasta problema.

  • Acolo nu este spatiu pentru o pasarela auto.

    Despre cealalta parte a mesajului tau eu sunt deacord cu tine ca sensul giratoriu votat este cea mai buna varianta de pana acum.

  • asa e sensul giratoriu a lui TANASE
    20 februarie 2017 la 21:33
    el are nevoie mai mare decat leoni
    leoni cu sau fara giratoriu fac milioanele cat le trebuie
    tanase e acolo pe livezi cu strutii
    daca nu ajunge la timp un strut sa cloceasca cred ca leapada!!!
    pentru curiosi
    23 februarie 2017 la 19:12
    cautati ca firma de proiectare e sechestrata
    https://static.anaf.ro/static/2/Cluj/20170111124311_anunt%20iii%20licitatie%20sc%20romgres%2011%2001%202017%20bn.pdf
    cu astfel de firme se fac afaceri
    pentru ceilalti
    23 februarie 2017 la 19:13
    acest sens este o SPALARE DE BANI
    NU SE FAC LUCRARI MARETE
    SA NU SPUNEM LUCRARI SPECIALE
    NU EXISTA NICI O BANDA SUPLIMENTARA FATA DE CE EXISTA IN ACEST MOMENT
    O SA MAI AVEM O PARTIE
    23 februarie 2017 la 19:14
    DE PE STRADA LIVEZI SE FORMEAZA O PARTIE PANA LA GARA
    propun ca acest sans sa-l administreze TANASE DIN BIROU

    • Chereji Vezi sa nu ti se aplece! Tanase nu are nici o treaba cu sensul giratoriu iti garantez eu! Pe Tanase nu-l incurca situatia de acum ba din contra ar avea de suferit daca s-ar face acest sens giratoriu si ma refer la perioada lucrarilor. Cei care cer sa se faca acest sens sunt cei de la Leoni!

    • Las ca ia acuma o caruta de bani pe 3 hartii si scapa de sechestru… iti sta mintea-n loc ce manevre fac astia pe banii nostrii.

  • Pentru locuitorii din zona ar fi bine sa fie realizat si un sens giratoriu la intersetia strazilor Drumul Dumitri Vechi cu Drumul Cetatii.

  • Puneti un semafor si rezolvati problema… e ieftin si bun… in cluj circulatia este mult mai mare si nu au facut sensuri giratorii…. nu mai furati bani si alegeti cel mai ieftin si bun lucru … SEMAFORUL

    • Dacă am lua in seama ce are de obiectat mereu opozitia nu s ar mai face nimic in orasul asta. Asta e o idee buna sper sa se realizeze cat mai repede.

    • Pentru trecerelile de pietoni de pe aceasta strada sunt bune niste semafoare cu buton.

  • De acord cu toate ! E necesara aceasta investitie dar cu ce costuri ? Cum s-a ajuns la concluzia ca pretul pentru a muta cateva cabluri electrice e de 600.000 euro ??? O exagerare curata. Luati ca exemplu mini sensul giratoriu de pe bulevardul Muncii din Cluj zona Auchan unde se intersecteaza 5 sensuri de mers fiind cam aceeasi situatie ca la Bijnita. Dupa o investitie nu mai mare de 50.000 lei acel sens fluidizeaza traficul exemplar chiar daca sunt si nemultumiti in acest sens. Se poate verifica !

    • Foarte simplu!
      Proiectul de deviere a retelelor a fost facut de celebra firma de casa a lui Cretu: S.C.”ELECTRO-URSA SERVCOM” S.R.L. BISTRITA
      LUCRAREA Nr. 100 / 62/2014
      COEXISTENTA RETELELOR ELECTRICE DE DISTRIBUTIE A
      S.D.E.E. BISTRITA, CU OBIECTIVUL: “SENS GIRATORIU LA
      INTERSECTIA STRAZILOR TARPIULUI, DRUMUL CETETII SI
      LIVEZILE, LOC. BISTRITA, JUD. BISTRITA-NASAUD”
      Faza : STUDIU DE COEXISTENTA
      FOAIE DE SEMNATURI
      DIRECTOR GENERAL : URSA GAVRIL
      SEF COMPARTIMENT PROIECTARE : ing. GALBEN ELENA
      PROIECTANT : ing. POP VIORICA
      Asa se ajunge la sume de milioane de euro.
      Proiectezi si executi.
      Toate se leaga.

  • Trebuie marcata o trecere de pietoni pe Drumul Cetatii in dreptul terenurilor de tenis deoarece atat trotuarul cat si pista de biciclete(inca neasfaltata) sunt pe partea opusa a strazii.

    Astfel incat copiii care vin la antrenamente trebuie sa trebuie sa traverseze aceasta strada cu trafic auto mare printr-un loc periculos nemarcat.

  • ALT CETATEAN
    D-l Peteleu, care a fost si viceprimar ar trebui să ştie că făcând insula lui alungită, nu scapă de cablurile subterane, ba din contră, prinde mai multe, aşa că nu scapă de coexistenţă care este partea mare din sumă. În altă ordine de idei, este foarte usor să tragi o linie pe o planşă, că hârtia rezistă la orice aberaţie, dar dacă avea minima preocupare să deseneze (la scară ) un TIR sau cap tractor cu peridoc, unele care au o lungime de 18- 19 m să vedem cum se încadrează pe planşa lui. Imaginaţi-vă un TIR care vine dinspre Cluj şi merge spre Suceava sau vrea să urce spre LEONI. Omul fabulează şi trebuie tratat ca atare.
    Spunea cineva anterior, că o astfel de lucrare trebuie făcuta pentru zeci, sute de ani, nu o încropeală de doi bani să râdă Europa de noi.

  • Eu nu inteleg cum poate Cretu sa propuna asa ceva … un sens de 20000 euro sa-l faci cu 1000000. Adica de 50 de ori mai mult. Omu asta ne duce la sapa de lemn.

  • Trebuie cunva intersectia de acolo rezolvata si asta cat mai curand. Problema cu ‘jam-ul’ din acea intersectie se cunostea de ani de zile si nu sa facut inca nimic

    • Sa speram ca VO Bistrita va incepe o data si odata sa fie costruita.
      Daca politiceni din BN se vor ocupa de lucrurile importante care sa scoata orasul din panta sa descendeta si nu numai de maruntisuri, adunci poate s-ar face si proiectele de infrastructura fundamentale pentru judet.
      Cel putin la nivelul partidelor ar trebuie sa fie create niste comitete de loby care sa se ocupe numai de aceast foarte important obiectiv de infrastructura.

  • Problema la Parcul Industrial Sud este accesul masinilor de transport.
    Pana nu se va construi varianta ocolitoare acolo nu se vor inghesui sa vina prea multe firme serioase.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.