Aeroportul Internațional ”Avram Iancu” din Cluj-Napoca a publicat lista completă a destinațiilor disponibile în sezonul de vară. Zece companii aeriene vor opera zboruri spre peste 30 de destinații europene și nu numai.
Compania low-cost Wizz Air este principalul operator de pe aeroport, cu zboruri către 17 țări. Printre cele mai așteptate destinații estivale se numără insulele grecești și orașele spaniole de la Marea Mediterană:
- Grecia: zboruri spre Corfu, Creta-Heraklion și Zakynthos, operate din iunie până la finalul lunii septembrie, cu frecvențe între 2 și 3 zboruri/săptămână.
- Spania: zboruri zilnice spre Barcelona, dar și curse spre Madrid, Malaga, Palma de Mallorca, Alicante, Zaragoza, Valencia și noua rută spre Castellon, din aprilie 2025.
- Italia: Roma, Milano, Napoli, Bologna, Veneția și Catania – destinații clasice, dar cu frecvențe crescute în sezonul estival.
În plus, Bruxelles Charleroi, Paris Beauvais, Eindhoven, Basel și Malmo beneficiază de mai multe zboruri săptămânale începând cu 16 iunie 2025.
Ryanair:
- Londra (Stansted) – 4 zboruri/săptămână
- Dublin – 4 zboruri/săptămână
- Bruxelles Charleroi – 5 zboruri/săptămână
- Paris Beauvais – zboruri zilnice, iar din septembrie se va trece la 5 frecvențe/săptămână
- Milano-Bergamo – cu un total impresionant de 10 zboruri săptămânale
Tarom
- București-Otopeni: 23 de zboruri pe săptămână, oferind cele mai variate opțiuni pentru conexiuni interne și internaționale.
- Istanbul: zboruri zilnice, care vor deveni 9/săptămână începând cu 5 mai 2025 – o creștere importantă pentru cei care folosesc Istanbul ca hub global.
LOT Polish Airlines
- Varșovia: zboruri zilnice, ce vor ajunge la 9/săptămână din 19 iunie 2025, facilitând conexiuni către America de Nord și restul Europei.
Lufthansa
- Munchen: 21 de zboruri săptămânale, inclusiv 3 curse zilnice, cu mici ajustări în perioada mai-iulie.
Swiss
- Zurich: 4 zboruri săptămânale, iar din 21 iunie 2025 se va reduce la 3 zboruri pe săptămână.
- Castellon (Spania) – o nouă rută introdusă de Wizz Air din 11 aprilie 2025.
- Istanbul Sabiha Gökçen – Pegasus Airlines intră în forță cu zboruri din 20 mai 2025.
- Abu Dhabi (Emiratele Arabe Unite) – zborurile se reiau din 28 octombrie 2025, cu două curse săptămânale.
Trei companii aeriene – Tarom, HiSky și Animawings – vor asigura împreună peste 40 de zboruri săptămânale între Cluj-Napoca și București.
Sursa: https://www.efainlacluj.ro/
Pe când un Aeroport şi la Bistriţa ?
Cum de uni pot şi alţi sunt plecaţi pe dealuri şi fac numai băşini inutile ?
De la Baia mare zboară doar Tarom la București un zbor din două în două zile și HySky la Beauvais de două ori săptămână.
Arad : Coredon Airlines ( charter sezonal vara)
Toti cei care au de zburat merg la Cluj (are 7 zboruri / pe zi la Bucuresti ). Zeci de destinații, și HUB-uri mari de unde poți zbura mai departe (München, Istanbul, Varșovia, Zurrich ).
Ce companie aeriană crezi ca va zbura la Bistrița?
Tarom o data pe săptămână și Wizzair la Madrid o data pe săptămână , Crezi ca pentru atât merită să construiești un aeroport?
@Aerofraier
analfabetule .. nu vrei mai bine metrou între Kaufland Independenței și Kaufland Calea Moldovei?
comentariul tău = o bășină scurtă
Ce napolitane vorbești acolo Dorel și ce curent furi
Companiile aeriene fac serioase studii înainte de a decide să opereze pe un anumit aeroport și în anumite situații renunță . Tu realizezi costurile? Auzi sandilau Aeroport la Bistrița?
Dați-i pace. Revine mereu cu aceleași teme idioate, aeroport, centura inexistentă Beclean. Apoi își dă singur 100 de like-uri. Mai bine ar pune mână pe o carte de gramatică. Eu unul m-am hotărât să ignor inepțiile lui.
Îmi place acest ziar, îmi place cum scrie Cristiana și echipa, îmi place pragmatismul lor, și vine un semianalfabet și face praf secțiunea de comentarii, el scrie, el își răspunde, jignește pe toată lumea…
Unora le place să trăiască în evul mediu , eu îi înțeleg și pe aceea.
Se toacă bani pe tot felul de aiureli care nu produc nimic la care nici măcar nu merg oameni însă lucrurile strict necesare nu se fac.
Fapt : În lipsa unui Aeroport Bistriţa nu se va dezvolta niciodată nici industrial nici turistic etc. Bistriţa va rămâne ca până acum ultima comună din Ardeal.
@Magellan, Ar fi frumos să avem o linie de metrou de pe Calea Moldovei până pe Libertăţii însă până atuncea ar fi bine să avem o linie de tranvai.
În Groelanda se extind pistele Aeroporturilor din Nuuk şi Ilulissat pentru a permite şi acolo aterizarea avioanelor A330 . Nuuk cu o pupulaţie de 20.113 locuitori şi Ilulissat cu o populaţie de 4.491 locuitori ( în 2020) faţă de Bistriţa cu o populaţie de 90.000.
O altă băşină scumpă inutulă este ” promenada ” altă zonă pietonală de pe malul Bistriţei .
Vor să toace şi pe inutilitatea aia 200milioame cică din bani Europeni însă din ăştia 150milioane sunt banii daţi din bugetul primărie adică banii noștri adică 75%.
Am fost alaltăieri pe strada Codrişor şi nu am văzut pe nimeni să se plimbe pe acolo , mergeţi azi să vedeţi dacă este cineva.
Însă pentru doar 1km de pistă de zbor nu găsesc bani !
Există un aeroport în Bistriţa numai că voi nu-l vedeți că este neamenajat ca şi parcările din Centru
Cred ca se facea un aeroport la Bistrita daca aveau nevoie de hub logistic pt razboiul de la vecini … dar serios vorbind mai bine ar face linie de viteza pt calea ferata si un drum express catre cluj … adica sa ajungi in cel mult o ora in cluj cred ca ar fi benefic … spre asta trebe sa tindem defapt … nu prea are ce sa zboare de aici … bine ar fi fain sa ai curse aeriene regulate de transfer Bistrita Cluj dar economic nu cred ca e viabil … poate o sa se faca ceva tranportor tip drona pana la Cluj sa ajungi intr o juma de ora peste vreo 10 20 de ani
@ Tech, Aeroportul şi Autostrada nu se exclud ele sunt complementare.
Aproape nimeni nu doreşte să meargă cu avionul de la Bistriţa la Cluj toată lumea vrea să meargă cu avionul de la Bistriţa în lumea largă acolo unde are treabă sau acolo unde vrea să meargă în vacanţă şi acum se poate merge cu avionul de la Bistriţa la Cluj am auzit că uni chiar fac treaba asta însă nu regulat.
Tren
La tren nu se înghesuie lumea să meargă vor fi alţi bani aruncaţi pe apa Bistriţiei ca multe alte prosti care se fac în Bistriţa.
Câte zile trebuie să faci dacă iei trenul din Bistriţa Nord până la Londra ?!
Îmi pare rău dar ăsta este realitatea!
Constanța
extraordinar , aeroportul de pe litoral
are mai puțini pasageri decât înainte de 1990!
Un aeroport la Bistrița “nu merge”!
Sunt zeci de exemple în România, Tulcea, Craiova, Arad, Oradea, Satu-mare, Bsia-mare, Suceava, , Brașov Târgu Mureș ,
La limita subzistenței sunt Bacău și Sibiu
Aeroporturi care sunt sustenabile: București OTP (Henry Coandă) , Cluj (Aurel Vlaicu ) , Timișoara (Traian Vuia) și Iași ( Ștefan cel mare! , pardon era să greșesc, cel din Suceava se numește Ștefan cel mare )
O să fie drum de mare viteză între Bistrița și Cluj !
Calea ferată se va moderniza, se va putea circula cu 160 km/h. coborâre din tren la gara someșeni ((aeroport) !
Aeroportul din Malmo este vai de el, zboruri la Cluj, Priștina, Polonia, Belgrad, suedezii zboară de la Copenhaga 20 milioane pasageri anual !
Aeroportul din Aaarhus al doilea oraș ca mărime din Danemarca este în pierderi (gaura de 2 milioane de euro, pe care autoritățile locale trebuie să o acopere din bugetul local ! Și se gândesc să vândă aeroportul unui investitor privat ,să acopere el gaura
Există un aeroport în Groelanda pe care zboară avioane Airbus 330 cu curse directe la Copenhaga . Avionul Airbus 300 are capacitate de 300 de pasageri. Orăşelul respectiv are mai puţin de 500 de locuitori în două avioane încape toată populaţia localităţi şi mai rămân şi locuri libere iar pe o raza de kilometri în jur nu mai este nici măcar om doar bizoni.
Deci la alţi se poate.
Am uitat de Oradea, alt aeroport care toacă banii !
Situat între Budapesta ( 15 milioane pasageri/an), Cluj- Napoca j ( 3 milioane pasageri/an) și Timișoara ( 2 milioane pasageri/an nu ai cum să reziști
Oamenii zboară de la Budapesta oriunde în lume , ieftin ,
Companiile aeriene se uită la taxe!
Ryanair s-a retras de la Billund (Midtjylland, Ikast) si aveau in jur de 20 de rute de acolo , pentru ca s-a introdus o taxă de mediu de 20 euro/ bilet vândut !
Asta au obținut extremiștii de mediu , pierderea de locuri de muncă !!!!
Nici nu știu ce e mai rău, tâmpiții de Woke sau Trumpitii lui Trump !
Iar dacă vrei sa construiești un aeroport la Bistrița, unde îl faci? La Unirea nu poți, e zonă rezidențială, e pârtie de schi, stadion, sală polivalenta? Trebuie să îl faci în altă parte!!!!
Unde?
La Sărată, ? Nici acolo nu e o zonă liberă! Unde faci aeroportul să nu deranjezi ?
De Oradea n-ai voie să zici.Acolo principalul operator e compania de stat poloneză.Să fie cumva un fel de susținere mascată pentru amărâții ăia de polonezi?Se intoarce cumva o parte ,,îndărăt”?
Până şi Oradea are aeroport şi noi nu.
Nu ne mirăm că Bistriţa are cele mai mici salarii din Ardeal şi aici nu mă refer la salariile bugetare nemeritate vezi aici chiar exemplu cu lipsa aeroportului ci la salariile reale din privat.
Nici avioanele de bussines nu au cum ateriza la Bistriţa. Probabil că şi din această cauză nu vine nici-un investitor serios la Bistriţa şi în Parcul Industrial Bistriţa Sud sunt numai ciurucuri.
Nu este o experiență foarte plăcută să vi cu trenul de la Sărăţel la Bistriţa.
În unul din ani trecuți am venit cu o cursă Wizz pe Aeroportul din Târgu Mureş. După ce mi-am luat bagajul de cală a trebuit să aștept să vină să mă ia cineva cu mașina din Bistriţa că bineînțeles că nu este nimic direct de la Aeroport până în Centru Bistriţei.
Stând în faţa aeroportului şi aşteptând uitându-mă să văd ce maşini mai apar printe cei ce aşteptau am observat doi tineri . Aceştia îl aşteptau pe Regele Charles al III-al ( atuncea era doar prinţ) care sosea după cursa Wizz cu un avion privat. Datorită traficului auto cel ce venea cu maşina după mine a întârziat mult, între timp a sosit şi Regele şi a şi plecat cu mașina condusă de unul din cei doi tineri. Asta înseamnă să ai un Aeroport să vină uni din cei mai importanți oameni din lume la tine şi altă să nu ai şi să fi pielea ……. ca şi Bistriţa.
P.S. Între timp sa deschis şi Aeroportul din Braşov şi noi tot nimic.
La noi la Bistriţa nu stă nici un rege avem doar un grof.
La nivel de grofi nu se fac aeroporturi de aceea nu avem aeroport.
O parte foarte mare din bistriţeni lucrează în străinătate şi aduc bani frumoşi acasă.
Primăria colectează din bani lor direct şi indirect. Fără banii lor Bistrița ar falimenta într-un an.
Acești oameni merită să aibă un Aeroport în Bistriţa fiindcă au scos oraşul din faliment atunci când fabricile se închideau şi când tot ce producea ceva se măruia.
Apropo acești oameni votează !
Ce pistă asfaltată vreti voi la Bistrița?!
Primarul este preocupat să-şi asfalteze strada de la marginea orașului nu are timp de fleacuri
Taranii de Bistrita viseaza aeroport.
Nu merge bre, nu merge !
Aveti coapte pe patru roti cu care va puteti duce la Mures si Cluj si pe drum sa calcati caini si pisici si sa zburati in santuri daca o luati prea repede la pedala.
Nu mai insulta ţăranii că nu mai suntem în evul mediu deşi cum constat uni bolunzi ca tine depun mari eforturi să ne întoarcem în evul mediu.
Tăranii îţi dau ţie să mănânci şi de aceea trebuie respectaţi fără ei ai muri de foame putoare ordinare ce eşti că nu şti să faci nimic. Tărani pot trăi foarte bine şi fără tine însa tu fără ei nu.