(FOTO) Lucrările de modernizare pe tronsonul 1 din Lotul 1 al drumului Poarta Transilvaniei, Mureșenii Bârgăului (DN 17) – Lac Colibița – Colibița, sunt în grafic. Constructorul a dat termen luna iulie pentru finalizarea acestora, pe DJ 172 D urmând să fie realizate lucrări de artă necesare pentru consolidarea fundației drumului, conform CJ.
Premierul Sorin Grindeanu a promis, la vizita de lucru făcută în județ, că va reveni la vară pentru inaugurarea drumului reabilitat.
Acest tronson este modernizat de Dimex Company, care a câștigat etapa contestațiilor în dauna Îndemânarea Prodcom cu 12.799.884.23 lei fără TVA. Lucrările finanțate prin PNDL au început în această primăvară și se vor finaliza în vară. 975.667 lei din valoarea totală a investiției (25.020.328 lei) se finanțează din bugetul județean. Premierul Sorin Grindeanu și ministrul Transporturilor Răzvan Cuc au vizitat șantierul, după cum Timp Online a scris aici.
Tronsonul 2 din Lotul 1, între Colibița și Mița, va fi modernizat tot pe bani europeni.
Pentru Loturile 2, 3 și 4, finanțate cu bani europeni prin POR, valoarea totală este de 191.201.271,50 lei, contribuția CJ fiind de 23.521.195,54 lei.
Pentru Lotul 2, licitația a fost câștigată de asocierea Dimex Company – SC Explan, pentru Lotul 3 de Dimex Company – Starcom Exim, iar pentru Lotul 4 de Autotehnotom – Opr Asfalt. Au depus contestații Autotehnorom – Opr Asfalt (pentru Loturile 2 și 3), Drumuri și Poduri Cluj – Euro Strada (Lot 2), Mis Grup – Drum Serv – Luca Way (Lot 3 și 4), Dimex Company – Starcom Exim (Lot 4), PST Group – PST Construction din Bulgaria (Lot 4), SC Diferit – DP Cons (Lot 4).
CNSC a respins toate contestațiile, însă verdictul îl va da Curtea de Apel Cluj la începutul lunii mai, după care vor începe lucrările.
Pentru Lotul 5 s-a despus cerere de finanțare prin PNDL, fiind demarate totodată și procedurile de achiziție publică.
Conducerea CJ speră ca întreg drumul Poarta Transilvaniei să fie finalizat până la sfârșitul anului viitor.
Foto: Facebook
Ar trebui sa se lucreze in ritm alert la viitoarea Varianta Ocolitoare Bistrita. Noua Varianta Ocolitoare va rezolva o boala cronica a judetului. Drumul spre Colibita ajuta doar pe cei cu viilele ce blocheaza acesul la lac. In pur stil autohton s-a pus „caruta in fata boilor”.
Măi Vo, acest drum nu este destinat exclusiv Colbitei, vezi și te documentează. Centura Bistritei ține de alt proiect si finanțare. Intreaba-l pe Crețu.
Pentru ” Pt Vo” vino cu argumente ca acest drum nu este facut cu dedicatie pentru cei cu vile la Colibita. Varianta Ocolitoare poati poate fi facuta si pe alt tip de finatare si de asemenea si pe un alt traseu care sa treaca si prin jurisdictia judetului, de exemplu traseul Monariu. Scuze se gasec orcand insa pentru a realiza ai nevoie de un pic de cap.
In strategia de dezvoltare locală, pentru 2015-2030, recent reactualizată, pentru varianta ocolitoare se prevede extinderea drumului de centură până înainte de localitatea Livezile, optimizarea acestuia prin amenajarea unor bretele de acces și a unor sensuri giratorii menite să fluidizeze traficul, reabilitarea trecerilor la nivel cu calea ferată. Faptul ca din interese personale primarul Cretu s-a cramponat prosteste ca varianta ocolitoare sa treaca pe langa terenul sau din Zavoaie a optat pentru cea mai idioata solutie, intr-o zona accidentata cu probleme de alunecari de teren care presupunea costuri exorbitante de executie si exploatare cu pretul distrugerii Padurii Codrisor. Ba mai mult, traseul respectiv nu indeplinea nici conditiile legale de varianta ocolitoare , trecand pe cea mai mare portiune prin zone locuite din oras. Aceasta tampenie a lui Cretu a lasat orasul Bistrita fara o centura ocolitoare adevarata, incercand acum un fel de carpeala pe centura veche.
Mai citeste o data in strategia de dezvoltare a orasului nu se vorbeste de Varianta Ocolitoare pe traseul fostei centuri.
Nici nu are cum deoarece strazile de pe fosta centura sunt acum in mijlocul orasului. Traseul fostei centuri este complet in intravilanul municipiului Bistria si strabate acum cartiere rezidetiale de case.
Trebuie construita cat mai rapid o Varianta Ocolitoare care sa scoata traficul de tranzit din municipiul Bistrita.
Numai doi „aventurieri urbanistici” au avut nesabuita sa vina cu nazbatia de a largi si extinde fosta centura, la alegerile precedente Consiliu Local Bistrita si anume Petrica Sigartau si Liviu Rus.
Si de aceea au fost votati de un numar impresionat de mic de locuitori ai Bistritei. Aviz amatorilor!!!
;o)))