Actualitate Recomandări

”Târgul de viitor” a oferit participanților o perspectivă pragmatică pentru anii de după liceu

”Târgul de viitor”, ediția 2022, le-a oferit participanților, timp de două zile ”o perspectivă pragmatică asupra posibilităților pe care le au după ce termina liceul”, anunță organizatorii printr-un comunicat. 

”Asociația POV21, în parteneriat cu Colegiul Tehnic ”Infoel” și Inspectoratul Școlar Județean Bistrița-Năsăud, a organizat evenimentul ”Târgul de viitor” în intervalul 8-9 aprilie la Bistrița. Aceștia și-au propus să unească cele două mari paliere care stau la baza bunului mers al societății: educația și munca, oferind astfel tinerilor o perspectivă pragmatică asupra posibilităților pe care le au după ce termina liceul. Evenimentul s-a adresat cu precădere elevilor de liceu din clasele terminale ale învățământului teoretic și profesional, care își caută vocația, dar și tinerilor care, deși și-au terminat studiile, doresc să înfăptuiască o schimbare a domeniului în care activează.

Aceștia au avut la dispoziție un program amplu, pe două zile, prin care au aflat mai multe despre orientarea în carieră, plantele agricole necunoscute, robotică, informatică. 

Universitatea de Științele Vieții „Ion Ionescu de la Brad“ din Iași a fost o surpriză plăcută. Marilena Șchiopu, reprezentanta de la departamentul de imagine și promovare al universității, a venit la târgul de cariere cu pâine și vin, produse chiar în cadrul unității de învățământ, dar și cu o ofertă educațională care deschide tinerilor perspective neașteptate.

Nu a lipsit nici delegația USAMV Cluj-Napoca, condusă de Prof. dr. Pop Ioana, unde viitori studenți au putut afla mai multe despre Facultatea de Agricultură USAMV Cluj-Napoca, Facultatea de Medicină Veterinară, Facultatea de Zootehnie și Biotehnologii Cluj, Facultatea de Horticultură USAMV Cluj-Napoca sau Facultatea de Știința și Tehnologia Alimentelor Cluj-Napoca.

Interesații de o carieră militară nu au fost neglijați. Ofertele prezentate de Academia Forțelor Terestre „Nicolae Bălcescu” Sibiu și Academia Navală „Mircea cel Bătrân” din Constanța au fost la dispoziția publicului prezent. 

De asemenea, au mai fost prezente și Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iași, Universitatea „Babeș-Bolyai” – Extensia Năsăud, Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” Iaşi, Universitatea de Vest Timișoara, Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, Universitatea Tehnică Cluj-Napoca.

Cel mai spectaculos stand dintre ofertele firmelor a fost cel al grupului Leoni Wiring Systems Bistrița. Leoni este un furnizor la nivel global pentru produse şi soluţii de gestionare a energiei şi datelor. Leoni furnizează produse și servicii pe piețele următoare: comunicații și rețele de date, sănătate, industria prelucrătoare, transporturi, energie și infrastructură, automatizare industrială, mașini și senzori, marină.

În cadrul standului TeraPlast, participanții au avut ocazia să își perfecționeze CV-ul și să simuleze un interviu de angajare cu experții de Resurse Umane din cadrul companiei.

Deoarece multe tinere termină o facultate și apoi se orientează spre domeniul frumuseții, Andreea Lashes, trainer în acest domeniu, a avut un stand de prezentare pentru a oferi informații despre oportunitățile din industria de beauty.

Sponsorul principal al evenimentului este magazinul de birotică și papetărie Tudor. Cu peste 25 de ani de existență, a fost prezent cu un stand de prezentare a activității lor, ce însumează peste 18500 de produse în portofoliu. Inițiativei i s-au alăturat și alte firme, precum TUB Integral, RCB Electro, Megatitan, Terraqua, Romfulda, UBG Construct, SepiaPrint, Andreea Lashes și BCVO Logistics”.

1 comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.