Actualitate

Teraplast: Profit net de 14 milioane lei şi o cifră de afaceri în creştere cu 19%

Grupul Teraplast, cel mai mare procesator de PVC din România și unul dintre principalii producători de materiale pentru piața construcțiilor și instalațiilor, a continuat în al doilea trimestru din 2015 să-și îmbunătățească indicatorii financiari, după ce în primul trimestru s-au obținut cele mai bune rezultate aferente perioadei de extrasezon din ultimii zece ani, se arată într-un comunicat al companiei, dat joi publicităţii.

Grupul Teraplast include compania Teraplast, subsidiara Plastsistem, subsidiara Teraglass (începând cu aprilie 2015, anterior activitatea Teraglass fiind organizată că o linie de business a companiei Teraplast), subsidiara Teraplast Moldova și Politub (entitate controlată în comun).

Dorel Goia, Președinte al Consiliului de Administrație Teraplast: “Rezultatele Grupului Teraplast pe primul semestru sunt conforme cu așteptările noastre, fiind obținute într-un context economic în continuare destul de volatil. Principalele provocări în prima parte a anului au fost generate de creșterile cu peste 50% ale prețurilor principalelor materii prime, precum și de disponibilitatea redusă a acestora. Am reușit să gestionăm însă cu succes procesele de aprovizionare, astfel încât să putem să onorăm comenzile clienților noștri. Suntem în continuare concentrați pe optimizarea modelului de business Teraplast, iar obiectivele noastre pentru anul în curs au în vedere creșterea veniturilor și a profitabilității, pentru a aduce valoare adăugată pentru actionari”.

Cifră de afaceri consolidată a Grupului Teraplast a înregistrat o creștere de 19% în primele șase luni din 2015, până la valoarea de 164,12 milioane lei. Consolidarea include elementele de venituri și cheltuieli ale companiilor Teraplast, Plastsistem, Teraplast Moldova și Teraglass, în procent de 100%, și nu le include pe cele ale firmei Politub. Această din urmă, fiind entitate controlată în comun, se consolidează doar la nivelul profitului, în procent de 50%.

La nivel individual, Teraplast a realizat o cifră de afaceri de 117,93 milioane lei, în creștere cu 14% față de aceeași perioadă a anului trecut. Cifra de afaceri a Teraplast din semestrul I 2015 nu include pentru perioada aprilie-iunie 2015 veniturile din linia de business tâmplărie termoizolantă, transferul de activitate pe compania Teraglass realizându-se începând cu luna aprilie 2015.

Linia de business tâmplărie termoizolantă a avut în primele trei luni din 2015 o contribuție de 13% în cifra de afaceri totală a Teraplast. Începând cu trimestrul II veniturile companiei Teraplast sunt generate de trei linii de business, și anume: instalații, granule și profile tâmplărie.

Evoluția cifrei de afaceri la nivel de Grup Teraplast a fost susținută de creșterile înregistrate de piețele concordanțe, în primele șase luni ale anului lucrările de construcții crescând cu peste 10%.

Toate liniile de business ale Grupului Teraplast au avut o contribuție pozitivă în creșterea cifrei de afaceri și majoritatea au înregistrat creșteri peste evoluția pieței, fapt care s-a produs pe fondul câștigării de cotă pe piață internă și că urmare a creșterii livrărilor pe piețele externe cu peste 12%, față de perioadă similară a anului trecut.

Grupul Teraplast deține poziții de top pe o mare parte din piețele pe care activează. Compania-mamă Teraplast este între primii trei jucători din piață pe segmentele de canalizări exterioare, canalizări interioare, granule și lambriuri, iar subsidiara Plastsistem deține poziții de top de piețele de panouri sandwich și structuri metalice zincate.

În doar doi ani, Plastsistem a reușit să se poziționeze pe locul doi în piață de elemente structurale zincate, cu o cotă de 28% în 2014 (conform Neomar). În perioadă analizată, profitul net al Grupului Teraplast s-a cifrat la 14,06 milioane lei, față de 4,52 milioane lei, valoarea obținută în aceeași perioadă a anului trecut.

La nivel individual, compania-mamă Teraplast a realizat un profit net de 11,19 milioane lei, față de 1,53 milioane lei în primul semestru din 2014. Evoluția profitului net la nivel individual a fost susținută în principal de îmbunătățirea semnificativă a performanței operaționale, Teraplast realizând în primele luni din 2015 un profit operațional în valoare de aproape 12,93 milioane de lei, față de 2,73 milioane lei în perioadă similară din 2014.

Din valoarea realizată din activitatea operațională, aproximativ 0,5 milioane lei reprezintă venituri din tranzacții nerecurente. Profitul net a fost de asemenea susținut de îmbunătățirea rezultatului financiar, că urmare a veniturilor obținute din dividende. În perioadă ianuarie-iunie 2015, Teraplast a încasat de la subsidiara Politub dividende în valoare de 1,5 milioane lei, că urmare a repartizării profitului din anul 2014.

EBITDA la nivel de Grup Teraplast este de asemenea în creștere, acest indicator cifrându-se la peste 21,84 milioane lei, raportat la 11,48 milioane lei, în perioada similară din 2014. La nivel individual, compania Teraplast a realizat o EBITDA de 18,94 milioane de lei în primele șase luni din 2015, comparativ cu 2,5 milioane lei anul trecut.

Edit Orban, Director Financiar Teraplast: „Pozitia financiară a Teraplast este vizibil îmbunătățită față de aceeași perioadă a anului trecut, pe de o parte că urmare a măsurilor operaționale implementate, iar pe de altă parte în urmă acțiunilor de eficientizare financiară. Îmbunătățirea rețetelor de fabricație, cu aportul departamentului nostru de cercetare, și investițiile în creșterea productivității au fost principalele motoare de creștere pentru rezultatul operațional. În cazul TERAPLAST rezultatului financiar, trecerea de la pierdere financiară, la profit financiar s-a produs pe fondul reducerii cheltuielilor cu dobânzile, că urmare a diminuării valorii datoriilor și că urmare a renegocierii contractelor de credit existențe, dar și pe fondul scăderii cheltuielilor cu diferențele de curs valutar. Suntem în acest moment echilibrați din punct de vedere financiar și preconizam că vom reuși să realizăm cifrele bugetate pentru acest an”.

În primele șase luni ale anului 2015 datoriile către instituțiile de credit ale Grupului Teraplast au scăzut cu aproape 26%, față de perioadă similară din 2014. În aceeași perioadă datoriile companiei-mamă Teraplast s-au diminuat cu 22%, raportat la același interval al anului trecut. În structură, datoriile pe termen lung ale Teraplast sunt mai mici cu 0,54 milioane lei față de primul semestru al anului trecut, iar valoarea datoriilor pe termen scurt este redusă cu 10,88 milioane lei. Pe lângă implementarea proiectelor operaționale, în primele șase luni din 2015 ne-am focusat de asemenea pe îmbunătățirea cash-flow-ului Grupului, iar că rezultat disponibilul din conturi a crescut de la 1,16 milioane lei în primul semestru din 2014, la 5,82 milioane lei în perioadă similară a acestui an. În cazul companiei-mamă disponibilul din conturi a ajuns la 4,04 milioane lei în primul semestru al anului, față de 0,79 mil. lei, în aceeași perioadă a anului precedent.

Creanțele companiei Teraplast sunt în creștere în primele șase luni, pe de o parte pe fondul evoluției cu peste 14% a cifrei de afaceri, iar pe de altă parte că urmare a transferului liniei de business tâmplărie termoizolantă pe compania Teraglass, impactul transferului în valoarea creanțelor fiind de 9,18 milioane lei. În plus, în prima jumătate a anului Teraplast a asigurat o parte din portofoliul de clienți, ceea ce a permis extinderea termenelor de plată pentru acești clienți. Compania continuă însă politică prudența de acordare a creditului comercial și monitorizeaza constant lichiditatea clienților săi. La nivel consolidat creanțele Grupului Teraplast au înregistrat o creștere de 23% în prima jumătate din 2015, raportat la aceeași perioadă din 2014.

Grupul Teraplast a realizat în primele șase luni din 2015 investiții totale în valoare de 9,94 milioane lei. Pentru întregul an Grupul și-a propus un program de investiții în valoare de peste 19 milioane lei, cea mai mare parte a acestor sume fiind orientate înspre achiziția de echipamente.

În martie, Teraplast a decis să participe, în calitate de asociat (51% din capital), la constituirea unei societăți cu răspundere limitată în Republică Moldova. Scopul acestei acțiuni a fost dezvoltarea prezenței Teraplast pe piață din Republică Moldova și face parte din strategia companiei de a crește valoarea exporturilor. Începând cu luna aprilie 2015 Teraplast a transferat linia de business tâmplărie termoizolantă pe o entitate separată a€“ compania Teraglass. Această companie este deținută în procent de 100% de compania-mamă Teraplast.

Adunarea Generală a Acționarilor a stabilit în luna aprilie valoarea de 68.000.000 lei, că limită maximă de îndatorare pe care o poate contracta societatea în exercițiul financiar 2015.

7 comentarii

  • Ma lasi stimata jurnalista, astia fac avere pe furtul ce l-au facut sub conducerea lui Iliescu.
    N-au pornit cu bani facuti de ei in scop de afacere….au jecmanit cu scop de inavutire, peste noapte.Marile firme private sunt facute pe spatele statului si exploatand angajatii.

    • …asai!
      privatizarea „mebo” din zona industriala a bistritei a fost echivalentul „nationalizarii” de dupa razboi!
      sa furi de la stat prin mebo a fost afacerea hotilor de dupa 89
      cu 10 cupoane si un post de conducere puteai deveni actionar majoritar prin marire de capital imprumutat de la banca garantat doar cu actiuni (neachitate)!

  • Am facut deja vreo 6000 lei pe aprecierea actiunilor Trp din minimul lor de la vreo 0,2 lei. Multumesc teraplast oricum si orice ai face.

    • ……… ai castigat nu din profitul/pierderea teraplastului ….CI DIN BANII FRAIERILOR CARE JOACA LA BURSA!!!!!
      acum 10 ani am jucat online si eu vreo 2 luni pana mi-am dat seama ce ….MaNIPULARI SE FAC din partea societatilor de brokeraj prin cre treceau ordinele de vanzare/cumprare!!!!!!
      risc maxim!!

      mi-am scos bnii care au mai ramas si am investit in pamant!
      risc zero!!!!

    • Te cred ca se fac acestea la bvb sau pe forex. dar mie imi place si imi asum acest risc.

    • …imagineaza-ti ca am vrut sa vand niste actiuni care nu au aparut in lista decat dupa ce au lansat „EI” ordinul de cumparare si dupa ce am sunat de ce nu apare!!!!!!…si asta a fost doar ce-mi amintesc!
      pe atunci eru actiunile CRB care cresteau si scadeau asa cum „spala acum astia banii”

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS