Grupul Teraplast, cel mai mare procesator de PVC din România şi unul dintre principalii producători de materiale pentru piaţă construcţiilor şi instalaţiilor, continuă să fie profitabil în ciuda contextului nefavorabil generat de intrarea în blocaj a segmentului de infrastructură de mediu, de insolvenţă unor clienţi, precum şi de prelungirea perioadei de extrasezon, anunță compania.
Grupul Teraplast include societatea Teraplast (producător de ţevi, granule şi profile din PVC), filialele TeraSteel şi Terasteel Serbia (producători de panouri sandwich şi structuri metalice zincate), Teraglass (producător de ferestre şi uşi din PVC), Teraplast Logistic (începând cu iunie 2016 coordonează activităţile logistice ale Grupului) şi Teraplast Ungaria (distribuitor) şi societăţile controlate în comun Politub (producător de ţevi din polietilenă) şi Depaco (producător de ţiglă metalică). Participaţia de 60% în Depaco, al doilea producător de ţiglă metalică din România, şi fabrică de panouri sandwich din Serbia, cu o capacitate de producţie similară celei a TeraSteel, au fost cumpărate în prima parte a acestui an.
Grupul Teraplast a realizat în prima jumătate a anului 2017 o cifră de afaceri de 171.671.000 lei, faţă de 192.760.000 lei în perioada similară din 2016. În aceste venituri consolidate, Depaco şi fabrica de panouri din Serbia nu au o contribuţie, investiţia în cele două societăţi finalizându-se în iunie 2017. Scăderea cifrei de afaceri a Teraplast se datorează reducerii vânzărilor din domeniul lucrărilor de infrastructură. Dacă în semestrul I 2016 a vândut de 43 milioane lei, în semestrul I 2017 a vândut de 23 milioane lei pe acest segment.
O contribuţie pozitivă la evoluţia veniturilor consolidate a avut-o TeraSteel, care în prima jumătate a anului a realizat o cifră de afaceri de 64.860 mii lei, în creştere cu 22% faţă de venitul obţinut în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Cosmin Pătroiu, director general TeraSteel: „TeraSteel şi-a consolidat poziţia pe piaţa din România şi este prezenţă activă pe pieţele europene, fiind recunoscută ca un partener de încredere. În acest context, creşterea prezenţei pe pieţele din Balcani este o evoluţie naturală. Pentru 2018, TeraSteel România şi Serbia estimează o cifră de afaceri de 250 milioane lei”.
În următoarea jumătate a anului grupul se așteaptă prin consolidarea Depaco/Wetterbest să compenseze scăderile din piaţa de infrastructură în situaţiile financiare consolidate ale Grupului Teraplast. În prima jumătate a anului, Depaco a obţinut o cifră de afaceri de 71.179.000 lei, un profit net de 5.540.000 lei şi EBITDA de 7.420.000 lei.
Valeriu Irimescu, director deneral Depaco: „Această evoluţie spectaculoasă a Depaco este consecinţa unei strategii eficiente de creştere a cotei de piaţă în România şi a demarării vânzărilor în şapte ţări din Europa. Lansarea de produse noi reprezintă de asemenea o tactică importantă în strategia de dezvoltare a societăţii. Ritmul de creştere a activităţii Depaco, peste media pieţei, se va păstra în a două jumătate a anului, când, suplimentar avantajului competitiv existent, vor fi exploatate sinergiile de aprovizionare şi comerciale cu Grupul Teraplast. După această etapă de maturizare, urmează una nouă, în care vrem să îndrăznim mai mult. Sunt recunoscător şi nerăbdător pentru ceea ce urmează pentru Wetterbest, un brand puternic ce se impune pe piaţă prin calitatea superioară, dar şi prin unicitate”.
Mirela Pop, director general Teraplast: “Blocajul din infrastructură continuă să influenţeze negativ business-ul Teraplast, iar din informaţiile pe care le deţinem în acest moment nu vor există îmbunătăţiri semnificative în următoarea jumătate a anului. România a primit, în primele cinci luni din 2017, din fondurile structurale ale UE pentru exerciţiul financiar 2014-2020, un milion de euro, ceea ce corespunde unei absorbţii de 0,004% din totalul sumei alocate în exerciţiul financiar curent. Cum principalele autorităţi de management prin intermediul cărora se fac rambursările din fonduri UE nu sunt autorizate, România nici nu va primi bani în perioada următoare. În acest context, pentru niciunul din cele 43 de proiecte noi de infrastructură de mediu nu s-a trecut în etapa de semnare a contractelor de lucrări, majoritatea fiind cel mult în faza de proiectare. Soluţia pe care am găsit-o ca să compensăm scăderile din infrastructură este creşterea aportului noilor business-uri achiziţionate în prima jumătate a anului. Anticipăm că fabrica de panouri TeraSteel Serbia va aduce anul acesta un plus de aproximativ 4 milioane de euro în cifra de afaceri consolidată, iar Depaco va avea de asemenea o contribuţie importantă. De aceea, suntem încrezători că vom reuşi să fim aproape de ţintele de vânzări şi de profitabilitate propuse pentru acest an. Strategia Grupului Teraplast de a folosi resursele spre diversificarea activităţilor pe segmente de piaţă care nu sunt dependenţe de investiţii publice se va dovedi a fi una corectă şi va contribui la crearea de valoare pentru actionarii noştri”.
În primele şase luni din 2017, profitul net al Grupului Teraplast a fost de 7.890.000 lei, iar EBITDA realizată de 18.318.0000 lei, indicatorii de profitabilitate la nivel de grup fiind influenţaţi de scăderea vânzărilor şi de faptul că anumite cheltuieli au rămas constante. Spre exemplu cheltuielile cu salariile s-au situat la un nivel apropiat de cel din 2016, chiar dacă nivelul producţiei nu a fost similar:
”Am decis să păstrăm oamenii din producţie pentru că în domeniul nostru specializarea unui angajat poate dura câteva luni, iar piaţa muncii din zonă este extrem de competitivă. Investiţia în fabrica din Serbia şi achiziţia a 60% din Depaco au fost finanţate prin împrumuturi bancare. De asemenea, am făcut investiţii importante în îmbunătăţirea facilităţilor de producţie existente, un exemplu notabil fiind linia de reciclare a deşeurilor PVC, care va avea o influenţă semnificativă atât în reducerea costurilor cu materiile prime, cât şi în creşterea calităţii şi sustenabilităţii produselor, începând cu finalul acestui an.
Teraplast se va înscrie în trendul european al marilor producători de mase plastice care utilizează pe scară largă materialul reciclat, în concordanţă cu viziunea companiei de a furniza soluţii eficiente pentru oameni şi mediu În comparaţie cu anul trecut, am făcut investiţii semnificative în extinderea şi îmbunătăţirea capacităţii de producţie, investiţii care vor continua în a două jumătate a anului 2017. La 30 iunie 2017, gradul de îndatorare al Grupului a crescut la 37%, păstrând abordarea prudentă pe care o avem cu privire la acest indicator. Considerăm că gradul de îndatorare de acum este unul ideal pentru actionarii Grupului, subliniind faptul că toate investiţiile făcute vor genera numerar din activitatea operaţională începând cu anul acesta”.
Grupul Teraplast a realizat în primele şase luni din 2017 investiţii în echipamente de 31 milioane lei. Grupul Teraplast şi-a propus pentru 2017 un buget de investiţii de 84 milioane lei. Aceste investiţii vor fi direcţionate înspre investiţii financiare, diversificare/creştere capacitate – achiziţii unităţi de producţie noi, mentenanţă, reparaţii capitale construcţii, echipamente şi matriţe, investiţii financiare, îmbunătăţire calitate, cercetare şi laborator.
Grupul Teraplast activează pe pieţele de instalaţii şi amenajări, profile tâmplărie, panouri sandwich şi structuri metalice zincate, tâmplărie termoizolantă şi granule PVC şi deţine poziţii de top pe o mare parte din aceste pieţe. Compania-mama Teraplast este lider de piaţă pe segmentele de canalizări exterioare şi granule, şi este al doilea jucător de pe piaţă de canalizări interioare. Subsidiară TeraSteel este al doilea jucător de pe piaţă de panouri sandwich şi liderul pieţei de structuri metalice zincate.
Evenimente semnificative în semestrul I 2017 Consiliul de Administraţie al Teraplast a decis în ianuarie 2017 înfiinţarea unei societăţi în Serbia, scopul acestei acţiuni fiind dezvoltarea prezenţei Grupului Teraplast pe piaţă din Serbia. Subsidiară Plastsistem şi-a schimbat în ianuarie denumirea şi a devenit TeraSteel. În februarie Cosmin Pătroiu a fost numit director general al TeraSteel. În martie Teraplast a încheiat acordul pentru achiziţionarea pachetului de 50% din compania Depaco, al doilea jucător de pe piaţă de ţiglă metalică, prin brandul Wetterbest. În mai Consiliul de Administraţie al Teraplast a numit-o pe Mirela Pop în funcţia de director general al Teraplast. În iunie Teraplast a achiziţionat o fabrică de panouri sandwich în Serbia. Noua fabrică va dublă capacitatea de producţie panouri a Grupului Teraplast. În iunie Ioana Birta a fost numită director financiar al Grupului Teraplast; Teraplast a încheiat acordul de achiziţie a unui pachet suplimentar de 10% în Depaco, în luna iunie.
firma locala care merge foarte bine .
de ce numai firmele straine ca leoni netc primesc subventi de la stat ?
si in plus nu prea platesc impozite in romania si tot ei se plang daca cresc salarile pleaca
O la la .Mr Tonto, Pablo.
De ce nu merge bine??
Nu te-ai prins.
Politicienii.
Uite îți dau un exercițiu de clasa 5.
Ai nevoie de un compas și o hartă.
Pui centrul în locația actuală a producătorului Teraplast și apoi desenezi un cerc să zicem de 20 cm.
Inventoriezi localitățile care se găsesc în interiorul cercului.
Și apoi te informezi câte au apă și canalizare centrală…care ar fi putea implementate cu superțevile de la Teraplast.
Mirare mare??
Că doar producătorul e la o aruncătură de băț.
Te-ai prins?
Cine e acum la guvernare?